Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högtalarpaket alt. frontar för ~5000:-

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 June 2006 - 02:49

SthlmsKille82
  • SthlmsKille82
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Försöker kolla runt lite på kompetenta 5-kanals-paket med bra pris/prestanda-värde. Fynda.se verkar ha schyssta grejer, och jag vet att många gillar deras dynavoice-högtalare. Så jag kollade runt lite i 5-6k klassen och hittade bl.a. dessa 3 paket

http://www.fynda.se/...hp3?prodid=1531

http://www.fynda.se/...hp3?prodid=2304

http://www.fynda.se/...php3?prodid=769

Skillnad i ljud? Ska ha grejerna mest för musik och tvspel, men film lär man ju ha det för sen också, men det är inte högsta prio. Hur står sig dessa 3 paket mot andra paket i prisklassen från andra återförsäljare? Designmässigt vinner Cav överlägset, om det nu gör nån skillnad hehe :)

Alla tips mottages. Däremot så är jag inte intresserad av att köpa beggade högtalare (don't start with me, jag är bara en sån som helt enkelt inte köpar beggat).

Vet att många har erfarenhet av M85, men nån med erfarenhet av CAV IT-II eller Proson Conquest 6030 MK2?

Jag vill ha så pass kontrollerat ljud som det går i denna prisklassen (är kanske svårt å få kontrollerat ljud i denna prisklass, men kanske liiite iaf? :D)

Även tänkt på att kanske börjat med ett par frontar bara för runt 5000:- klassen. Har ni några tips där? Är mer ute efter kontroll, rent ljud, djup etc än dunka-dunka.

/Johan

EDIT: La till ett tredje paket.

Redigerat av SthlmsKille82, 01 June 2006 - 15:05.

Postad 01 June 2006 - 20:55

SthlmsKille82
  • SthlmsKille82
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Seriöst... 80 pers har kollat på min tråd hittils. Någon måste väl ha nåt att komma med?

Postad 01 June 2006 - 23:52

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
Hej.

Det som är det bästa i detta urval är antingen Dynavoice eller Proson Paketet, och inget lätt val heller?! så kan du lyssna på dom!!? så gör det, för dom låter lite olika dessa högtalare så att rekomendera något är svårt.

Jag hade nog valt M-85 i detta fall även om Prosonpaketet är väldigt fint oxå.

Sedan om du söker på forumet så kommer du förmodligen hitta mer om dessa högtalare och dom olika paketen i olika trådar.

En tråd om Dynavoice har du som en officiel tråd och där står det massor om dessa högtalare.

//Golfen

Postad 02 June 2006 - 00:00

SthlmsKille82
  • SthlmsKille82
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Hej.

Det som är det bästa i detta urval är antingen Dynavoice eller Proson Paketet, och inget lätt val heller?! så kan du lyssna på dom!!? så gör det, för dom låter lite olika dessa högtalare så att rekomendera något är svårt.

Jag hade nog valt M-85 i detta fall även om Prosonpaketet är väldigt fint oxå.

Sedan om du söker på forumet så kommer du förmodligen hitta mer om dessa högtalare och dom olika paketen i olika trådar.

En tråd om Dynavoice har du som en officiel tråd och där står det massor om dessa högtalare.

//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Fynda ligger ju inte i Stockholm, så har tyvärrr inte det valet :/

Kan du rekommendera frontar för runt ~5000:- också? Jag gillar kontrollerat hifi-ljud med djup. Självklart går inte det för ~5000:-, men lite åt det hållet iaf? =)

Postad 02 June 2006 - 00:41

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Kan du rekommendera frontar för runt ~5000:- också? Jag gillar kontrollerat hifi-ljud med djup. Självklart går inte det för ~5000:-, men lite åt det hållet iaf? =)

<{POST_SNAPBACK}>

Nä det gör dom inte tyvärr,...

Frontar för 5000:- hmmmm jadu då ger jag dej ett par frontar som slutar på 5990:- på hifi huset och det är Klipsch F2 ur synergy serien:Lär mer här.

Sedan så såg jag att QLN har ett par riktigt fina högtalare oxå som kan vara vär att kolla in :) jag känner en som har QLN högtalare men jag har INTE lyssnat på dessa själv dock så jag kan inte göra några uttalanden, mer än att dom låter tydligen väldigt bra vad jag förstår av dom som har dessa: Läs mer här.
Priset för dom landar på 5895:- dock så detta är kanske lit väl mycket ändå.

jag gjorde ett litet försök iaf och hoppas att det löser sig för dig.

//Golfen

Postad 02 June 2006 - 09:13

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Säger som vanligt:

Quad 11L eller 12L. Bättre hifi-parametrar för dom pengarna tror jag blir svårt att hitta. Och den finishen......ännu svårare. Visserligen stativare, men med riktigt bra bas och djup.

Länk

Audio Concept säljer Quad.

Postad 02 June 2006 - 15:29

SthlmsKille82
  • SthlmsKille82
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Nä det gör dom inte tyvärr,...

Frontar för 5000:- hmmmm jadu då ger jag dej ett par frontar som slutar på 5990:- på hifi huset och det är Klipsch F2 ur synergy serien:Lär mer här.

Sedan så såg jag att QLN har ett par riktigt fina högtalare oxå som kan vara vär att kolla in :) jag känner en som har QLN högtalare men jag har INTE lyssnat på dessa själv dock så jag kan inte göra några uttalanden, mer än att dom låter tydligen väldigt bra vad jag förstår av dom som har dessa: Läs mer här.
Priset för dom landar på 5895:- dock så detta är kanske lit väl mycket ändå.

jag gjorde ett litet försök iaf och hoppas att det löser sig för dig.

//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipsen =)

Nån mer som vill tipsa? :(

Postad 20 September 2006 - 07:46

CraZyDoG
  • CraZyDoG
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Köp proson paketet. Riktigt bra högtalare!! :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.