DankoJones
Det är ett band från canada som grundades för 10 år sedan (1996). Musiken är oerhört energifull hårdrock - utan någon extra titel åt något håll. Jag tror framförallt detta är något för dig som gillar AC/DC eller det bättre materialet från Metallica.
Det fina med Danko, förutom att musiken är riktigt häftig, så är inspelningarna väldigt bra! Tycker dem är outstanding jämfört med många andra! Framförallt Hi-hats och symbaler låter rent och snyggt precis som det skall göra, med en kolsvart bakgrund - sådant uppskattar jag.
Jag personligen har lyssnat på Två skivor, Den ena heter "We Sweat Blood"(2003), och det var denna jag var i väg för att köpa efter att jag lyssnat på den en gång. Den fanns inte inne, så det blev en annan skiva. nämligen "Born A Lion"(2002). Har spelat skivan 3-4 gånger nu och den växer fortfarande.
DankoJones rekommenderas starkt. Det går att köpa skivorna direkt från skivbolagets hemsida till det facila priset av 110:-/st. Jag kommer personligen köpa direkt av bolaget nästa gång.
Det jag undrar vidare är om alla produktioner från BTR (Bad Taste Records) håller lika hög klass som skivorna från Danko Jones? Någon som har någon erfarenhet av andra artister som kan rekommenderas?
Bad Taste Records
//Loofy
Sökningen pågår
Avancerad sökning
18 bilder

121 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?