Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Denon dm33 + B&W dm303

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 November 2006 - 15:46

thomas_a
  • thomas_a
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej!

Jag är en musikentusiast som letar efter en hyffsad anläggning med två högtalare, receiver och CD-spelare för max 6000 kr. Jag vet inte mycket om tekniken egentligen, vill bara att det ska låta bra, även på relativt låg volym eftersom jag bor i lägenhet, en ganska liten sådan dessutom (25m²) Har tittat bland annat på dessa "kompaktstereo"-system på netonnet:

Yamaha PianoCraft E810

Sony CMT-WS2D

Sedan slog det mig att jag egentligen inte behöver DVD-spelare, och att om jag ändå lägger lika mycket pengar borde jag kunna få ett system med bara CD och bättre ljud. Hamnade på Hifi-klubbens hemsida och hittade Denon D-M33. Hifi-klubben säljer den med Dali Concept 1 för 4698 kr. Rimligen borde en sådan konfiguration låta bättre än apparaterna ovan? Hur stor skillnad skulle jag märka? Jag bor en bra bit från närmaste Hifi-klubb och har egentligen ingen möjlighet att åka dit och provlyssna; i varje fall vill jag ha lite input här först.

Eftersom min budget ligger ytterligare något högre tittade jag runt bland Hifi-klubbens stativhögtalare och fastande för B&W DM303 för 2696 kr. Denon D-M33 kostar drygt 3500; med dessa högtalare skulle jag alltså landa på strax över 6000. Helt ok.

Min fråga är om Denon DM-303 klarar att driva dessa på bra sätt? Specificationerna säger mig inte mycket, men receivern i Denonen är väl inte så kraftfull om man pratar watt. Det står dock i produktinfon att högtalarna är lättdrivna. I övrigt har jag bara sett bra omdömen på om dessa högtalare.

Några kommentarer? Förslag på ett helt annat system i samma prisklass?

Redigerat av thomas_a, 20 November 2006 - 15:53.

Postad 04 December 2006 - 13:36

nattugglan
  • nattugglan
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Hej!

Jag är en musikentusiast som letar efter en hyffsad anläggning med två högtalare, receiver och CD-spelare för max 6000 kr. Jag vet inte mycket om tekniken egentligen, vill bara att det ska låta bra, även på relativt låg volym eftersom jag bor i lägenhet, en ganska liten sådan dessutom (25m²) Har tittat bland annat på dessa "kompaktstereo"-system på netonnet:

Yamaha PianoCraft E810

Sony CMT-WS2D

Sedan slog det mig att jag egentligen inte behöver DVD-spelare, och att om jag ändå lägger lika mycket pengar borde jag kunna få ett system med bara CD och bättre ljud. Hamnade på Hifi-klubbens hemsida och hittade Denon D-M33. Hifi-klubben säljer den med Dali Concept 1 för 4698 kr. Rimligen borde en sådan konfiguration låta bättre än apparaterna ovan? Hur stor skillnad skulle jag märka? Jag bor en bra bit från närmaste Hifi-klubb och har egentligen ingen möjlighet att åka dit och provlyssna; i varje fall vill jag ha lite input här först.

Eftersom min budget ligger ytterligare något högre tittade jag runt bland Hifi-klubbens stativhögtalare och fastande för B&W DM303 för 2696 kr. Denon D-M33 kostar drygt 3500; med dessa högtalare skulle jag alltså landa på strax över 6000. Helt ok.

Min fråga är om Denon DM-303 klarar att driva dessa på bra sätt? Specificationerna säger mig inte mycket, men receivern i Denonen är väl inte så kraftfull om man pratar watt. Det står dock i produktinfon att högtalarna är lättdrivna. I övrigt har jag bara sett bra omdömen på om dessa högtalare.

Några kommentarer? Förslag på ett helt annat system i samma prisklass?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej! Har du blivit klokare? Ingen har svarat på ditt inlägg... har du hunnit lyssna på MD33án?
Jag är själv nfiken på att köpa detta paket eller den billigare alternativet för 4000kr. Tänkte ta mig tid att åka o lyssna idag om jag hinner.

Tror att det är ett bra alternativ till andra paket på hemelektronikbutikerna.

Postad 28 December 2006 - 21:09

lundmarc
  • lundmarc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag har hemma ett Yamaha E810 system just nu. Det låter bra i mitt vardagsrum som är ca 25m2. Imorgon skall jag köpa ett Denom DM33 + Dali concept 1 för att jämföra med. Jag återkommer med resultat.

Jag gillar dock att det hänger med en DVD spelare till Yamahan som dessutom spelar upp lite allt möjligt, skall även kolla ifall den är regionsfri.

//Christian

Postad 29 December 2006 - 13:27

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Om du/Ni INTE måste ha en "kompaktstereo" och skall iväg till Hifiklubben se till att lyssna på Cambridge 340-serien. Oslagbar i sin prisklass!!! Förstärkaren 1498 kr och CD:n 2198 kr! Denna kombo har vunnit flera priser för sitt superljud! Jag spelar själv Cambridge med B&W DM303 och är otroligt nöjd! Väljer du denna kombo med B&W hamnar du på [U]6295 kr[U] och har ett avsevärt mkt bättre ljud än kompaktanläggningarna! :)

http://www.hifiklubb...rkare_Svart.htm

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.