Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

vilken sorts matta i hembion

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 December 2006 - 20:48

Goofyman
  • Goofyman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
När man vill ha den sköna känslan på golvet som finns i en bio,vad är det för matta och var köper man den? I någon specialbutik kanske.
För när man ser en vanlig gammal heltäckningsmatta så är den ju "krullig".

Postad 07 December 2006 - 01:54

misc100
  • misc100
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Här kommer lite tips:

"De fenomenalt långhåriga mattorna ’Silence’ från egeteapper i Danmark, alternativt mattan ’Las Vegas’ är ett måste i varje optimalt ljudrum.

Den förstnämnda mattan – Silence – kostar cirka 700:-/m2 plus inläggningskostnad och kan köpas från många mattläggarfirmor. Silence finns i massor av olika färger, jag tror minst 40 olika. Den bourdaux-färgade är förstås bäst eftersom det inte blir fläckar på den när man spiller ur glaset.

Den senare mattan – Las Vegas – kostar egentligen 800:-/m2, men har en längre tid funnits på Mattvaruhusets många butiker till ungefär halva det priset, det vill säga 400:-/m2. Den mattan finns inte i så många färger, men gillar man någon av dem som finns kan man köpa och lägga den själv om man vill, eller förstås få den inlagd av mattvaruhuset fast då tillkommer förstås inläggningskostnaden. Även Las Vegas finns i en vinröd nyans, ehuru med en svag tegelton, det vill säga en mognare årgångston än Silence-mattans mera klassiska ungvinsröda färg. "

Har också hört att Symphony från egeteapper som är 18mm tjock, och jag tror billigare än båda de ovannämnda, är bra.

Postad 14 February 2007 - 19:56

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Någon mer som har lite tips ? Gärna lite billigare, runt 100 kr/m2

Postad 15 February 2007 - 18:59

Unregistereda0040679
  • Unregistereda0040679
  • Användare

• 219 inlägg
  • 0

Någon mer som har lite tips ? Gärna lite billigare, runt 100 kr/m2

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har gjort samma sak för bara några veckor sedan. Skulle lägga nytt golv i rummet, laminat var det tänkt men då det är ett ganska gammalt hus skulle det vara nödvändigt att flytspackla vilket min ekonomi inte tillåter just nu så jag började spana efter andra billiga alternativ. Jag fastnade tillslut för nylonfilt, inte samma känsla att gå på som någon form av heltäckningsmatta men den funkar alldeles utmärkt till mig. Betalade 49:- m2 på bauhaus för svart matta. Tänkt dig för innan du väljer färg bara, den svarta jag har är skitsnygg när den är ren, men damm syns väldigt bra på svart vill jag lova :D. Men det är värt att dammsuga några gånger extra för det priset :P.

Postad 15 February 2007 - 21:50

Dr.Krill
  • Dr.Krill
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag handlade också på bauhaus, men jag köpte den röda.
Den kostade 119:-/m2.
Mycket bra pris för en helt ok matta.

På Bauhuas fanns också en väldigt mjuk o fin, lite långhårigare
matta i färgerna biege och grått.
Ville hellre ha en sådan men färgerna passade inte mitt rum.

Visst hade det nog blivit ännu bättre med en dyrare matta
men jag prioriterade lite annat istället. T.ex. akustiktak
och motorgardin.

Krill

Postad 19 February 2007 - 15:20

Unregistered26926
  • Unregistered26926
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hur fäste ni nylonfilten på golvet? Lim? Helst skulle jag vilja att man kan återställa golvet under mattan om man skulle sälja huset någon dag.

Postad 06 March 2007 - 21:52

22mc
  • 22mc
  • Veteran

• 1992 inlägg
  • 0
Någon som kan ge tips på var man kan hitta en snygg matta med minst 4 m bredd liknade
denna

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.