Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hustruvänligt högtalarsystem?

38 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 January 2007 - 00:43

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Inte så lång tid efter man gått och gift sig började kommentarerna komma, "måste du ha de där hemska högtalarna?" :D

Älskar mitt Dali Evidence system i, vad jag trodde var hustruvänlig, lönn. :P Inte lönt att argumentera, utan bara att se sig efter ett nytt system.

Budget ligger på 15-20K

Har nu kollat på:

Vitt Bose acc. 15 högtalarsystem - små högtalare, hyffsat ljud, dyrt, krånglig montering av kablar
Kef 3005 - bra ljud, snygg design

Önskar tips/råd/synpunkter på system som kan vara aktuella, ex ovan eller från Gallo (runt Ljud), Mirage alt något helt annat som man har missat.

Postad 31 January 2007 - 08:28

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0
Om man inte prioriterar designen tycker jag Bose går bort. Kikat på Omnisat? Speciellt ljud, väl värt en lyssning.

Postad 31 January 2007 - 09:12

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0

Inte så lång tid efter man gått och gift sig började kommentarerna komma, "måste du ha de där hemska högtalarna?" :P

<{POST_SNAPBACK}>

Svara helt enkelt "Ja det måste jag!" så är frågan löst.... ;)

Eller ta med henne och titta på CerwinVega högtalare så förstår hon hur snygga Evidence är!!

Ni kan ju även ta en tur till Hifi mässan i helgen och kolla in alternativ. Ett BRA alternativ och även snyggt (tycker jag och även min sambo) är Final Sound

Ett 5.0 paket Final 90i går på strax under 20 papp vilket blir över din budget om du vill ha den matchade subben till men man hamnar i regel alltid över budgeten i slutändan ändå... :D

Dessa kan du hänga på väggen och då "försvinner" ju dessa nästan...

Postad bild

Redigerat av Matsen, 31 January 2007 - 09:13.

Postad 31 January 2007 - 09:28

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Inte så lång tid efter man gått och gift sig började kommentarerna komma, "måste du ha de där hemska högtalarna?" :D

<{POST_SNAPBACK}>

Svara helt enkelt "Ja det måste jag!" så är frågan löst.... :D

Eller ta med henne och titta på CerwinVega högtalare så förstår hon hur snygga Evidence är!!

Ni kan ju även ta en tur till Hifi mässan i helgen och kolla in alternativ. Ett BRA alternativ och även snyggt (tycker jag och även min sambo) är Final Sound

Ett 5.0 paket Final 90i går på strax under 20 papp vilket blir över din budget om du vill ha den matchade subben till men man hamnar i regel alltid över budgeten i slutändan ändå... ;)

Dessa kan du hänga på väggen och då "försvinner" ju dessa nästan...

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Intressant :P

Någon som vet var (om) de finns att provlyssna (helst i södra sverige/danmark)?

Postad 31 January 2007 - 09:37

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Om man inte prioriterar designen tycker jag Bose går bort. Kikat på Omnisat? Speciellt ljud, väl värt en lyssning.

<{POST_SNAPBACK}>

Designen är viktig, men inte allt. Dock går traditionella mindre lådhögtalare bort.

Har haft en mycket kort lyssning på Omnisat, precis som du säger; speciellt ljud. Vet inte om jag gillar det eller inte (jämförde med kef 3005). Tror att omnisat fungerar lysande till film, men vet inte angående 2 kanal musik (visserligen tveksamt om något mindre 5.1 system någonsin kommer att låta som ett par golvhögtalare).

En stor fördel med Omnisat är att det finns i vitt och är ganska okänsligt för placering. :P

Tar gärna emot fler synpunkter/info om detta system (finns tydligen i lite olika storlekar/utföranden).

Postad 31 January 2007 - 12:47

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Du kan läsa lite mer om Final Sound på Components forum.

I södra Sverige säljer iallafall Hembioconsult Final, vet inte om det finns fler. Bor du där nere så är det ju inte så långt till Holland där de tillverkas - då kanske man kan köpa dom billigare... :P

Redigerat av Matsen, 31 January 2007 - 12:48.

Postad 31 January 2007 - 13:03

cva
  • cva
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Tannoy Arena kanske?

Går på runt 15k. Riktigt schysst design!
https://www.prisjakt...ukt.php?e=61482

Postad 01 February 2007 - 13:04

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Tannoy Arena kanske?

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset. Min fru tyckte inte riktigt om dem (använde dock andra starkare ord :) )

Är det någon som har hört/provat Mirage OmniTheater systemet (alt liknande system med en stor fet LCR "center" med separata bakkanaler och subbas (riktig 5.1 kanals, inte en magisk allt-i-allo maskin typ yamaha YSP/bose 3-2-1)?

Svårt att finna priser och omdömmen på det vanliga Omnisat systemet. Finns ett mindre Nanosat system också. Synpunkter emottages varmt :)

/kalle

Postad 01 February 2007 - 15:14

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

Tannoy Arena kanske?

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset. Min fru tyckte inte riktigt om dem (använde dock andra starkare ord :) )

Är det någon som har hört/provat Mirage OmniTheater systemet (alt liknande system med en stor fet LCR "center" med separata bakkanaler och subbas (riktig 5.1 kanals, inte en magisk allt-i-allo maskin typ yamaha YSP/bose 3-2-1)?

Svårt att finna priser och omdömmen på det vanliga Omnisat systemet. Finns ett mindre Nanosat system också. Synpunkter emottages varmt :)

/kalle

<{POST_SNAPBACK}>

Du sa att du ville ha vita högtalare? Har du kollat på B&W MT-20 systemet? Det finns i vitt tror jag. HiFi klubben säljer dessa.

Postad 01 February 2007 - 19:53

andrus
  • andrus
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Förutom de högtalarna som redan tagits upp kom jag att tänka på Focals Sib & Cub-serie. De lär ha trevligt ljud och finns även i några olika storlekar. Kanske går de även hem utseendemässigt?

Postad 01 February 2007 - 20:15

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Hmmm... är alla slags traditionella golvare och stativare uteslutna?

I så fal har jag ett annat tips till dig. Om du ger med dig nu så kommer ditt liv att bli ett helsike. Visa vem som bestämmer tidigt så lugnar det ner sig senare.

Redigerat av Unregistered1197, 01 February 2007 - 20:38.

Postad 01 February 2007 - 20:19

hpdaxelsson
  • hpdaxelsson
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
..B&W MT-30 fick jag igenom och min fru hade höga krav.. Subben är som en design möbel <_<

Postad 02 February 2007 - 00:03

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

I så fal har jag ett annat tips till dig. Om du ger med dig nu så kommer ditt liv att bli ett helsike. Visa vem som bestämmer tidigt så lugnar det ner sig senare.

<{POST_SNAPBACK}>

:) Helt rätt, men underskattat inte kvinnornas makt. Jag sover hellre med min fru, än med mina högtalare <_<

Kraven på högtalarna var ganska enkla: snygga och inget på golvet

Postad 02 February 2007 - 00:15

Jakoob
  • Jakoob
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ett par snygga diskreta stativare på en matchande hylla hade väl varit att föredra då...

Postad 02 February 2007 - 00:59

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

:) Helt rätt, men underskattat inte kvinnornas makt. Jag sover hellre med min fru, än med mina högtalare <_<

<{POST_SNAPBACK}>

Första året är en maktkamp. Om hon vägrar sängen så får du antyda att din snyggaste kollega kan tänka sig att ställa upp.

Det finns gott om fisk i havet, min vän. Om den här firren försöker tvinga dig att leva ett helt liv utan vettig hifi så är det bara att kasta tillbaka den och kroka en ny.

Been there done that got the T-shirt and is doing it again.

Seriöst.

Postad 02 February 2007 - 08:14

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Det är mycket machosnack nu... <_<

Jag tror bara vår vän här vill hitta en högtalare som både han och hans fru är nöjda med - inget fel i det tycker jag!

Min kära sambo får självklart ha ett ord med i bilden när jag tittar på nya högtalare och hon tyckte tex inte att Final Sound såg så fina ut förrän hon såg och hörde dom live så att bara titta på bilder är ju inte hela sanningen! Det är ju trots allt både hon och jag som skall ha dom i vårat vardagsrum så då är det lika bra att båda är nöjda - annars kan det bli tjurigt.

CSY, om du har möjlighet så ta med donnan på hifimässan i helgen så får ni en massa högtalare att titta på!!

Postad 02 February 2007 - 08:36

Unregistered2cb9fb07
  • Unregistered2cb9fb07
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Sålde mina Audiovector Mi3 för M&K pga det estetiska. Har inte ångrat det med tanke på filmljudet och den enormt diskreta framtoningen. K-5:an ser ut som en mycket liten konventionell högtalare som ska hängas på väggen. Även subben KX10, som är föredömligt liten, sköter sig med bravur. Löjligt prisvärt 5.1-system.

Sen håller jag med Matsen, mycket machosnack nu.

Postad 02 February 2007 - 08:56

DeBoDi
  • DeBoDi
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Mordaunt Short Genie tycker jag personligen är väldigt snygga att titta på, och låter dessutom mycket bra. Kostar cirka 10000.
Kan inte säga att jag tycker KEF 3005 är så snygga på riktigt som de ser ut att vara på bild. Jag har inte lyssnat på dem men jag antar att de låter ett snäpp bättre än Genie.

Behåll frugan, - skaffa nya högtalare!

Lycka till

Postad 02 February 2007 - 09:29

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Kanske de här:
Kef 5005.2 - 5.1 för 18890:-

Bifogad fil  Bild_1.png   111.57K   1 Antal nerladdningar

Har inte själv lyssnat på dem, men de har ju utseendet med sig…
Länk till tillverkarens hemsida.
Kef 3005 (14900:-) har också fått väldigt positiva omdömmen, men jag kan tänka mig att de större 5005.2:orna har mer att ge. Jag tycker också att de ser "mer" ut än de mindre och pluttigare 2005 & 3005 högtalarna. Sökning på Prisjakt, prisintervall 14900-20000 som bilder.

Thomas

Edit: Glömde nämna priset på 5005.2:orna.

Redigerat av Thomas S., 02 February 2007 - 11:22.

Postad 02 February 2007 - 09:37

FinnGus
  • FinnGus
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Svårt att finna priser och omdömmen på det vanliga Omnisat systemet. Finns ett mindre Nanosat system också. Synpunkter emottages varmt  <_<

/kalle

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har installerat en tidigare variant bestående av 3 st Omnisat fram och två Omnisat Micro bak samt en separat Subwoofer. Jag har tyvärr inte hunnit kalibrera in dem helt, men hittills låter dom bra.

Har Bakkanalerna upphängda på väggen ca 60 cm ovanför huvudet, på var sin sida om soffan och fronthögtalarna uppskruvade i taket (uppochner).

Det finns en mängd alternativa lösningar att gå in för med Mirages högtalare. Det enklaste blir Nanosatsystemet (i vitt?), som enligt en finsk (seriös) hifitidning funkade ritkigt bra i både bio- och musiksammanhang, men att ljudbilden ger delade meningar - somliga gillar andra inte.

Kliver du upp ett snäpp så kan du ju skaffa 5 st Omnisat V2 och följande steg blir väl just som du själv föreslår.

Skall försöka lägga upp bilder under helgen och kalibrera systemet, så att jag kan ge ett bättre omdöme.

Redigerat av FinnGus, 02 February 2007 - 09:39.

Postad 02 February 2007 - 12:50

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Det är mycket machosnack nu...  <_<

Jag tror bara vår vän här vill hitta en högtalare som både han och hans fru är nöjda med - inget fel i det tycker jag!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte högtalarna som är problemet i den här tråden utan den maktgalna frugan. Jag är en troubleshooter så jag snackar om det som är mest relevant i varje sammanhang.

Köp ett par fläskiga golvare och om frun klagar så visar du var dörren finns. Ärligt talat finns det alldeles för mycket kvinnor i världen för att man ska behöva fastna med en powertrippande narcissist.

Been there, done that, osv.

P.S. Macho heter det när man bröstar sig mot andra killar. När man håller ordning i hemmet handlar det om att visa var skåpet ska stå så att det inte blir en massa trams. En stark man viker aldrig för en annan man men en neurotisk kvinna kan tyvärr få vilken man som helst på fall.

Been there, done that, osv.

Redigerat av Unregistered1197, 02 February 2007 - 12:57.

Postad 02 February 2007 - 13:05

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

• 8314 inlägg
  • 0

Första året är en maktkamp. Om hon vägrar sängen så får du antyda att din snyggaste kollega kan tänka sig att ställa upp.

<{POST_SNAPBACK}>

<_< Klokt sätt att bygga upp ett långvarigt förhållande.... :)

Postad 02 February 2007 - 14:45

Thomas S.
  • Thomas S.
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Det låter som om någon råkat ut för en maktgalen kvinna, men det finns faktiskt också maktgalna män (om inte fler…). Det gäller bara att inte bli maktgalen själv, bara för att man haft otur tidigare… ;)

Postad 02 February 2007 - 15:39

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Kan vi helt enkelt inte bara skippa snacket om vem som ska bestämma och hur MAN ska bete sig - är så börbenat trött på att kvinnor ska behandlas på det sätt som beskrivs här.

Tror inte hans fru är en Narcissist bara för att hon ogillar stora lådor i vardagsrummet - det verkar otroligt långsökt!

Trådägaren har ju inte på ngt sätt önskat denna diskussion utan han vill få tips på snygga och bra högtalare som inte är golvare... Svårare än så ska det inte vara!

Vad sägs om ngt liknande detta då?

Men gick Final Sound genom WAF-provet så tycker jag ni ska lyssna på dom - de låter bra!!

Postad 02 February 2007 - 16:23

Frux
  • Frux
  • Forumräv

• 970 inlägg
  • 0

Tannoy Arena kanske?

<{POST_SNAPBACK}>

Tycker de där ser ut som förvuxna Topz, aldrig i livet att min flickvän/sambo hade fått sätta ut dem i vardagsrummet! ;) Ännu ett bevis på att smaken är som baken kanske.

Postad 02 February 2007 - 19:34

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Svårt att finna priser och omdömmen på det vanliga Omnisat systemet. Finns ett mindre Nanosat system också. Synpunkter emottages varmt  ;)

/kalle

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har installerat en tidigare variant bestående av 3 st Omnisat fram och två Omnisat Micro bak samt en separat Subwoofer. Jag har tyvärr inte hunnit kalibrera in dem helt, men hittills låter dom bra.

Har Bakkanalerna upphängda på väggen ca 60 cm ovanför huvudet, på var sin sida om soffan och fronthögtalarna uppskruvade i taket (uppochner).

Det finns en mängd alternativa lösningar att gå in för med Mirages högtalare. Det enklaste blir Nanosatsystemet (i vitt?), som enligt en finsk (seriös) hifitidning funkade ritkigt bra i både bio- och musiksammanhang, men att ljudbilden ger delade meningar - somliga gillar andra inte.

Kliver du upp ett snäpp så kan du ju skaffa 5 st Omnisat V2 och följande steg blir väl just som du själv föreslår.

Skall försöka lägga upp bilder under helgen och kalibrera systemet, så att jag kan ge ett bättre omdöme.

<{POST_SNAPBACK}>

Ser fram emot bilder och synpunkter :lol:

UniTheater heter LCR centern tydligen. Borde ge liknande ljudbild som ett 5 st Omnisat V2 system om den kompletteras med 2 st Omnisat bak, http://www.reference...iProductID=3177

Postad 02 February 2007 - 19:46

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: Helt rätt, men underskattat inte kvinnornas makt. Jag sover hellre med min fru, än med mina högtalare ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns gott om fisk i havet, min vän. Om den här firren försöker tvinga dig att leva ett helt liv utan vettig hifi så är det bara att kasta tillbaka den och kroka en ny.

Been there done that got the T-shirt and is doing it again.

Seriöst.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är lugnt.

Gjorde en deal: Jag byter golvarna mot ett mer lättmöblerat högtalarsystem, så får jag ett helt dedikerat hembiorum i källaren när vi byter lägenheten mot villa. Dessutom gick hon med på att byta resten av utrustningen (crt till plasma och BD/HDDVD), så det blir hemmabio för hela slanten det kommande året :lol:

Hon har dessutom varit på mig om att skaffa en HTPC, så inte kan jag byta bort henne :lol:

Postad 16 March 2007 - 09:03

Unregistered2cb9fb07
  • Unregistered2cb9fb07
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Hur gick det med val av system?

Postad 16 March 2007 - 11:19

Unregisteredf06a6c03
  • Unregisteredf06a6c03
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
https://www.prisjakt...ukt.php?p=11920

Små och stilrena men ljudkvalite har jag ingen aning om.

Postad 30 March 2007 - 20:21

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

Hur gick det med val av system?

<{POST_SNAPBACK}>

Har inte tagit något beslut ännu. Går och väntar på Pioneer 8G plasman, så innan dess blir inget uppsatt på väggen.

Letar efter en återförsäljare som har ett KEF-5005 system för provlyssning. Skall lyssna på B&W MT-30 systemet. Mycket lovord av basen, men tveksamt om systemet är prisvärt/står emot KEF-3005.

M&K har jag hört mycket positivt om, men har inte funnit någon i närheten som säljer dessa (malmö+10 mils radie). Alla tips välkomna!

Postad 30 March 2007 - 21:22

mr-välljud
  • mr-välljud
  • Mästare

• 3700 inlägg
  • 0
Detta borde tilltala frun

Bifogad fil  SundaeShwCs1.jpg   34.51K   0 Antal nerladdningar

Yes det är högtalare...

:D

Postad 02 April 2007 - 08:37

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Haha!
Helt sjukt..

För övrigt är det synd att det finns ont om M&K runt dig.....

Postad 02 April 2007 - 11:50

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

För övrigt är det synd att det finns ont om M&K runt dig.....

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det håller jag med om.

Dock är det ju så pass oklart och vagt huruvida M&K överhuvudtaget ens existerar idag så det kanske är på sin plats att flagga för att man kollar upp med sin återförsäljare vilka garantier osv som gäller om något går snett.

Hoppas att märket kommer finnas kvar, de är mycket svårslagna när det gäller bio.

MVH
/Chuck

Postad 02 April 2007 - 12:53

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Var själv ute i sisten och letade snygga vägghängda system,dock främst för musik.

Lyssnade igenom både M&K Delta, Kef 2005.2 & 3005.2 och Jmlab Sib&Cub2 och fastande totalt för detta system.
Valde själv att ha den större centern även som frontar,och L820 som bakre.

Spelar ut dom andra i mitt tycke och låter bra mycket större.
Nu är ju saken den att dom är ju större än ovanståedne system men fortfarande riktigt läckra på väggen!

Skall i det närmaste komplettera med ev sub, kör med en avlagd gammal logitech z680 som knappt håller måttet ens till film.

Postad 03 April 2007 - 23:49

Alf75
  • Alf75
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Samma dilemma som jag står inför. Har precis gjort mig av med mitt Canton Ergo system för att köpa något med högre WAF. Ska dock erkänna att jag själv också vill ha något diskretare efter att ha köpt plasma och ett Arctic sideboard. Har tidigare lysstnat en del på de tidigare KEF äggen, men idag när jag provlyssnade de nyare 3005 tyckte jag inte de lät alls bra. Försöker övertyga sambon om att vi ska ha inwall, men tyvärr har vi barnrummen vägg i vägg. Jag får ta och åka förbi HiFi klubben och kolla in B&W samt Pod.

Postad 04 April 2007 - 03:01

Lust
  • Lust
  • Veteran

• 1707 inlägg
  • 0
Är helt inne på Chris Lymmes linje - i längden är det bättre med en högtalarvänlig hustru än hustruvänliga högtalare...

Postad 04 April 2007 - 13:25

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Var och provlyssnade en bra stund igår på Hifiklubben med min fru. Vi började med att lyssna på B&W MT-20 systemet. Lät som det brukar göra med små högtalare, något tunt och utan större kropp/fyllighet.

Vi lyssnade även på stativhögtalare och golvare upp till 22 K paret för att hon skulle höra skillnaden mellan ett högtalarpaket modell mindre och ett par golvhögtalare i bättre klass.

Hon kunde bara hålla med att det blev bättre och bättre, men även större och större högtalare.

Vi avslutade med att lyssna på B&W MT-30 systemet (samma som MT-20, men med större/dyrare bas). Basen ökade totalpriset med 10 K, men ljudet blev helt annorlunda. Vilken skillnad basen gjorde!. Nu fick ljudet lite mer kropp och basen mycket snabbare och mer musikalisk (gick från en 10" 150w till 2x8" 500w).

Ljudet lät (enligt mig) bättre än Kef-3005. MT-30 systemet är dock 7 K dyrare, vilket är till dess nackdel.

Favoriten hittills.

Postad 04 April 2007 - 16:32

Tolve
  • Tolve
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har själv gjort resan från stilrena Bose men gått vidare..
Våra gemensamma krav är bra högtalare i vitt, gärna högblankt, då smälter de in ialla fall i våra möbler.
Gick vidare til MA Radius men jag tycker de funkar kanon till film men faller stort på burkigt ljud när det gäller musik.
Elac 203? har bättre ljud men ändå inte riktigt det där..
Hittade Audiovector i vitt. Lyssnat på K1 och K3. Framförallt K3 har kanonljud men även K1 är ju klart skönare, klarare ljud än Kef.
Här kan du sen bygga ut med kanske en center i tv skåpet? sidohögtalarna kanske kan hängas bakom en tunn gardin?

K3, K-X + K-C (centern) Är mitt givna val, men imorgon ska vi provlyssna och möjligen går vi ner till K1 av estetiska skäl.. Men då köper jag nog till subben.

Postad 02 November 2007 - 15:20

Unregisteredf0eacfec
  • Unregisteredf0eacfec
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0
Dammar av tråden lite gran.

Fortfarande inget beslut om högtalarsystem. Bild har prioriteras det senaste halvåret.

Har nu fastnat något för följande produkter:

Svarta B&W XT2 och XTC (som front och center kanaler, passande till Pioneer plasman) och 2-4 st Mirage Nanosat (vita) som bak/surr. Ev en B&W PV1 bas om sådan behövs.

Dyrt, men XT2 lät mycket bra på de 5 min jag hade över sist jag gick förbi Hifiklubben. Samtliga högtalare levereras med väggfästen.

Någon som har erfarenhet av dessa högtalare? Tror att XT2 är ganska tungdrivna.

/kalle

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.