Idag var jag inne på BRL och kollade.
Dom hade bytt ut de VH210 Golvarna mot Eltax Concept 600, varför dom hade gjort det visste han inte, men han sa att det var exakt samma högtalare bara ett annat märke. Satteliterna och Centern var dock fortfarande System One.
Han tyckte inte att man behövde en sub till för film för det var en 10a i varje golvare. Han sa självklart skulle det bli bättre ljud med en sub oxo men han tyckte att då kan man lika gärna lägga nån krona extra på bättre paket över huvud taget då dessa gav tillrecklig bas för "icke adiofilen".
När jag fick lyssna på dom blev jag rätt besviken, tyckte det var väldigt dovt ljud, klangen fanns inte där kan ha vart inställnings miss från personalen oxo kanske. Polarn som var med och kan ganska mycket mer än jag om hifi-skit sa att han inte kunde rekomendera dessa. Han har lyssnat på endel andra billighetsgolvare och sa att dessa inte kom upp i samma klass som Dynavoice F-6 eller Proson Libra 653.
Var rätt surt då jag hade sett det som perfekt att slippa köpa på nätet så man kunde åka å hämta dom själv å åka tillbaka till affären om det strulade etc etc.
Annars var dom snygga och riktigt maffiga, 20kg styck är ju manligt annars hehe.
Det var mitt intryck i alla fall som sagt mycket är ju personlig smak å eftersom jag inte lyssnar på OTS OTS musik så är detta inget för mig!