Det finns ju ingen officiell tråd för K810i så jag provar at skriva här.
Köpte en sådan i förra veckan och eftersom jag aldrig haft S-E innan utan bara Nokia så är det ju en del att lära sig.
Inget som jag inte hade räknat med men en sak som förvånar mig är den, i mitt tycke usla kalendern!
Javisst, möten och så går ju bra att lägga till men alternativet "Födelsedagar" finns ju inte med???
Jag vet att man kan lägga till den infon hos en kontakt man har i adressboken men om man t.ex vill lägga till en kompis barns födelsedagar och dessa saknar telefon så blir det värre..
Man kan lägga dem som "Möten" i kalendern återkommande varje år men detta tycker jag är ett dåligt alternativ!!
Samma om man har skapat en kontakt för en kompis och hans familj och lägger in nummer både till honom och henne, då går det inte att skapa alarm för födelsedag för dem båda utan då får man dela upp dem och ge dem varsin post i kontaktlistan..
OCH, kan man lägga till mer än ETT mobilnummer till en kontakt eller måste man kalla det extra numret "annat", "fax" eller vad alternativen var?
Har letat runt lite på nätet efter ett program som man kan installera där man kan lägga in födelsedagar men inte hittat något..
Det skall ju larma utan att man kör programmet så klart!
Tips om detta mottages tacksamt och likaså tips om bra sidor att ladda ner andra program..
www.getjar.com är jag inne och letar på just nu och där fanns en del roliga grejor:)