Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HP Pavillion DV9575

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HP Pavilion DV9575 (Laptops (Bärbara datorer)) 1 8.083332 (11) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 26 September 2007 - 16:45

Gunnar2
  • Gunnar2
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Funderar på en DV9575 som har mycket bra teoretiska data.

Skulle vara bra att få fram lite inside bakom dessa fina data.

Några saker jag sett:

1. Den har en bugg i grafikkortet 8600 enligt HP, som gör att en del spel inte funkar. Någon skrev
att det inte kommer att åtgärdas på grund av att det är en portabel. Låter inte så bra.
Någon som vet mer om detta?

2. Verkar inte ha några större värmeproblem, som en del andra HP Pavillion, i normalläge.
Hur går det när grafikkort och processor belastas ordentligt? Någon som provat.

3. Fläktljud. Den susar bara sägs det. Någon som har något initierat här att bidra med?

Har ni något mer som jag inte snappat?

Men det verkar vara en mycket bra burk för övrigt.

/Gunnar

Postad 30 September 2007 - 19:45

Mattan88
  • Mattan88
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har en sak som jag vill ha ett råd om. Jag har en bärbar HP Pavilion ZD8000 och jag har haft den i snart 3 år. Den har en Intel Pentium 4 processor på 3,2 GHz och 1024 i RAM.
Har för närvarande ett ATI Radeon X600, 256 MB.
Om cirka 1,5 år så kommer Guild Wars 2 ut och jag har planer på att köpa det.
Men så har jag ett problem och det är att jag förmodligen måste uppgradera datorn.
Jag har varit inne i en datorbutik och de säger att jag ska satsa på ett nytt grafikkort.
De rekommenderar ett GeForce 8600GT med 512 MB minne. Men jag undrar om det räcker.

Jag har funderat på om jag ska ha en annan processsor.
Jag har kollat på en Intel Core Duo på 2 GHz. Jag vill gärna höra vad ni säger om detta.

Tack på förhand!

//Mattan88

Postad 02 October 2007 - 11:53

presto
  • presto
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tyckar att 9575 är en schysst pjäs, dock är VISTA ett tveksamt alternativ i dagsläget som
tyvärr ligger default installerat i denna dator. Vista är alldeles för segt trots riktigt fin hårdvara med 2 GHz dual Core och 2 GB internminne.

Någon som vet när första service packen för Vista lanseras, kommer det per automatik från Windows Update eller måste man ladda ner det från Microsoft?

Postad 02 October 2007 - 16:19

sidan77
  • sidan77
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Funderar på en DV9575 som har mycket bra teoretiska data.

Skulle vara bra att få fram lite inside bakom dessa fina data.

Några saker jag sett:

1. Den har en bugg i grafikkortet 8600 enligt HP, som gör att en del spel inte funkar. Någon skrev
    att det inte kommer att åtgärdas på grund av att det är en portabel. Låter inte så bra.
    Någon som vet mer om detta?

2. Verkar inte ha några större värmeproblem, som en del andra HP Pavillion, i normalläge.
    Hur går det när grafikkort och processor belastas ordentligt? Någon som provat.

3. Fläktljud. Den susar bara sägs det. Någon som har något initierat här att bidra med?

Har ni något mer som jag inte snappat?

Men det verkar vara en mycket bra burk för övrigt.

/Gunnar

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Gunnar,

Jag har precis skaffat mig en 9575 och tycker att det är en rätt schyst maskin så här långt. Har bara använt den i några dagar och inte testat några spel eller så. Första gången jag använder vista och kan väl hålla med om att det kan vara lite segt i vissa avseenden men tycker inte det är så farligt. Man kan ju stäng av lite flashiflash om man så vill. Det är ju väldigt snyggt annars.

Förutom att det är en fin maskin i de flesta avseenden så finns det en del som är mindre bra med den som kan vara bra att veta om.

1) Låsmekanismen skramlar för de flesta när man skriver på tangentbordet. Problemet verkar vara mer eller mindre framträdande på olika maskiner. På min är det ganska illa ärligt talat. Vänster låshake skramlar irriterande högt. Jag har fått sätta ner en ihoprullad pappersbit som trycker på låshaken lite och då skramlar den ingenting så det råder inget tvivel om att det är den som skramlar. Jag mailade just HP om det så vi får se vad dom säger. Kanske går att byta låsmekanismen? Inte så sugen på att behöva stoppa ner en pappersbit för att den inte ska skramla.

2) Skärmen är skarp och fin men betraktningsvinkeln är inget vidare. Kontrasten ändras bara man flyttar huvudet några grader i sidled eller upp och ner. Endast inom väldigt små marginaler får man en riktigt klar och fin bild. Det är till och med så att man kan se att kontrasten varierar lite över skärmytan beroende på infallsvinkeln. Har man huvudet rakt mot nedre högra hörn så blir skrämen mörkare mot övre vänstra hörn. Jag tycker dock inte detta är så farligt. Det är skarp och fin bild trotts detta.

3) Hårddiskarna sitter monterade under pekplattan vilket gör att den blir ganska varm när håddiskarna får jobba. Detta gör att fingret blir fuktigt när man drar den över pekplattan. När fingret är funktigt ökar friktionen och då är blir pekplattan inte särskilt kul att använda. Det var mindre friktion på min gamla HP laptop.

4) Skärmen och framförallt ovansidan suger åt sig fingeravtryck. Och de syns ganska väl.

5) Den ska stödja s/pdif via s-video kontakten men det följer inte med någon adapter i kartongen. Har inte forskat vidare i hur man får tag i en sådan eller hur det nu funkar. Någon som vet och som testat?

I övrigt är den grymt smidig och ljudet från fläktarna är inte särskilt störande. Vid energisparläge är den väldigt tyst, vid normalläge susar det lite och vid prestandaläge så susar det lite mer. Men jämför man med min gamla zd8000 med en p4 processor i så är den väldigt tyst även i prestandaläget ;). Fingeravläsaren är smidig när man lär sig att använda den. Den kan förutom

Jag har tittat en del på andra alternativ men det är ju 9575 som har det smidigaste formatet av alla 17" are. Den har mycket bra prestanda för pengarna även om gamern hade önskat ett 8600 GT istället för GS. Jag är lite besviken på de saker jag skrev ovan men vet inte vilken man skulle valt istället? Alltid är det något.

/Sidan

Postad 06 October 2007 - 20:26

H0gberg
  • H0gberg
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

5) Den ska stödja s/pdif via s-video kontakten men det följer inte med någon adapter i kartongen. Har inte forskat vidare i hur man får tag i en sådan eller hur det nu funkar. Någon som vet och som testat?

Det borde väl kunna fixas med en s-video->rca-adapter?

Postad 06 October 2007 - 21:48

presto
  • presto
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Verkligen ingen som vet hur nära i tiden som ett första service pack för VISTA Home Premium kan tänkas komma ut ? Kanske lite off-topic men ändå.

Batteritiden på DV9575 är ca 2 timmar vid "vanlig" användning typ surfning och dylikt. Någon som har någon synpunkt på om det är bra eller dåligt för en 17" dual core laptop?

Postad 20 November 2007 - 15:25

presto
  • presto
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Ägare till HP Pavillion 9575 eller liknande modell i DV9000 familjen - titta hit !

Någon som är ägare till dockningsstationen HP xb3000 (passar till hela dv9000 serien ) och som har
provat att använda möjligheten med att sätta in en hårddisk i själva dockningsstationen?

Länk till produken:
http://www.inwarehou...d...&ReferId=36

Hur fungerar det? Dyker hårddisken upp som vilken extern enhet som helst ?
Lika snabb??

tacksam för svar...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.