Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Podspeakers minipod

21 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 October 2007 - 21:57

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Har äntligen fått hem min nya högtalare. köpte de jag har som avatar. podspeakers minipod jubilee.

Har lite svårt att trycka din "sputnik" benen. Ska de vara så svåra att sätta fast. de sitter nämligen inte bra och bara trillar ur.

Ngn som har dem som kan svara på det. i värsta fall sticker jag förbi hifi klubben imorgon efter jobbet och kollar med dem.

Postad 11 October 2007 - 09:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Får mina nästa vecka förmodligen, kan återkomma då. Jag ska dock koppla mina till Megapods. Har sökt info på dessa högtalare men inte hittat så mycket.

Postad 11 October 2007 - 10:21

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
vad för info har du sökt?
De jag köpt eller? Jubilee versionen? Hittade inte så mycket information heller. hifiklubben och tillverkarens sida typ.
Riktigt fina men vill slänga på de guldiga benen. Extra design detalj

Postad 11 October 2007 - 10:25

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Har letat lite recensioner framför allt, hittade en på smartson, men deras sida är ju bara ihopplockade åsikter av andra tidningar. Men du är nöjd med ljudet eller ?

Postad 11 October 2007 - 13:29

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Ljudet är bra, räcker gott och väl till mig. Har lyssnat på dem innan mina egna ska jag lyssn apå ikväll när jag kopplar in min nya receiver

Postad 11 October 2007 - 13:41

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Hjälpte en polare att sätta upp hans minipods och micropods på väggen för ett tag sedan, kan säga att det var sjukt trögt att få dit dem på väggfästet, inte en chans att man kunde "trä" på dem utan att den andra fick hålla emot, annars hade fästet lossnat ifrån väggen igen. Vet inte om det är samma sak med benen men det kanske hjälper lite i alla fall.

Sök på Mole här på forumet, han har podsen. Han kanske kan hjälpa till.

Postad 12 October 2007 - 07:20

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Fick på dem igår så snyggt! =)
Bara lite strul med att ta ut tv ljudet till dem. postat ett annat inlägg ifall ngn har ngn ide så skriv.
skriver meddelandet här med:

jag inte få ut ljudet i högtalarna. Mellan de olika apparaterna finns hdmi sladdar och de fungerar bra då även sonys bravia theatre sync fungerar.

När jag stoppar i en siva fungerar allt mycket bra, men när jag väljer tv på förstärkaren och väljer på tv:n att ljudet ska skickas till ljudanläggningen då hörs det nada.

Ngn som kan ge ngn bra ide?

samt en andra fråga, om man endast har 2 front högtalare, onödigt att kalibrera ljudet med micen man fick till?

Tacksam för svar

Postad 12 October 2007 - 07:24

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Kan vara så att du behöver stänga av ljudet på TVn så att det bara skickas till högtalarna, om du har kopplat ljudet direkt från TVn/Analogt. Om du har en digitalbox så brukar det även finnas möjlighet att välja skicka digitalt ljud, det finns på min Telia digitalbox.

Postad 12 October 2007 - 09:27

ryst
  • ryst
  • Forumräv

• 908 inlägg
  • 0
samma sak med micropodarna, benen sitter inte direkt fast på vissa punkter medan det är stenhårt på andra.

Postad 12 October 2007 - 09:59

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
jag vill nästan inte erkänna men men jag ska vara ärlig. Det var mycket lätt att sätta dit dem ifall man bara tar bort gummiskydden först.

JAPP :o
Så är det när sömnbrist msyger sig på en.
;)

Postad 15 October 2007 - 14:41

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Det brukar annars vara svårare att sätta dit gummit än att ta bort det :)

Postad 16 October 2007 - 21:25

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Fick mina idag och måste säga att dom låter jäkligt bra redan direkt ur kartongen, har bara provat stereo ännu men jag är positivt överraskad. Man känner verkligen igen B&W soundet i dom. Nu ska jag bara spara till Megapods så får man en fulländad högtalaruppsättning för lång tid framöver ;)

Postad 27 January 2008 - 23:54

Nevor83
  • Nevor83
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Ett bra tag efter någon skrivit så drar jag igång denna tråd igen ;D Var o lyssnade på dessa högtalare i helgen, tyckte de lät riktigt bra.. Någon som vet om det är stor skillnad på dessa jämfört med de jag har nu (audio pro image 44.). Dessa är tänkta som frontar i ett audio pro image system. Funkar det vettigt? Får jag ett bättre ljud via dessa än mina nuvarande? Så svårt då man lyssnat på podarna i butik, är hyfsat nöjd me mitt ljud idag men känns som de saknas lite "klös" eller va man nu ska kalla de. Någon som har en aning? Tacksam för svar! =)

Postad 28 January 2008 - 12:09

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Tyvärr har inte lyssnat på de andra så jag kan inte jämföra. Men måste säga att jag är mycket nöjd med mina högtalare.
Bra ljud och super snygga. nackdelen är att barn gillar formen och vill pilla på dem. :blush:

Postad 28 January 2008 - 18:33

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1323 inlägg
  • 0
Nån som har koll på hur "the drop" låter jämfört med podsen??..

Postad 28 January 2008 - 18:45

Unregistered0b0f599e
  • Unregistered0b0f599e
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Nån som har koll på hur "the drop" låter jämfört med podsen??..

I stort sett lika. The Drop är sluten, medan Minipod är portad. The Drop har även diskanten lite längre bak i förhållande till baselementet, men ljudet är i stort sett lika.

Postad 28 January 2008 - 19:21

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1323 inlägg
  • 0
Ok tack....men det är samma element o filter annars?

Postad 28 January 2008 - 21:17

Unregistered0b0f599e
  • Unregistered0b0f599e
  • Lärjunge

• 462 inlägg
  • 0

Ok tack....men det är samma element o filter annars?

Möjligtvis något i filtret som justerats beroende på sluten/portad låda. Elementen är samma!

Postad 29 January 2008 - 08:14

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Jag har ju jubilee version av minipoden, ( grafitsvart med guld detaljer) Skulle även vara lite bättre grejer i den, ngn som vet ifall det är ngn större skillnad på dessa och originalen?

Postad 29 January 2008 - 09:33

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

• 1323 inlägg
  • 0
hmm skulle vilja ha en jubilee version av dropsen...tycker den ser lite "roligare" ut...blir nog 3st drop fram i hemmabion

Postad 29 January 2008 - 15:01

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
jag har som tanke att i efterhan eventuellt bygga vidare med drops fast inte fram utan bak isåfall.

//Pechas

Postad 19 November 2010 - 08:32

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Hej!

Har själv ett par rykande färska Minipod och tycker det är minst sagt svårt att hitta info om dom när det gäller detaljer...

Vad är det för element som sitter i egentligen?

Kör mina just nu som 2.1-system men planerar att bygga ut till 7.2 med CinePod samt SmallPod som front high och surround bak. Subwoofers blir 2x Velodyne CHT-10Q.

Mvh

TMC

EDIT: Ändrad konfiguration från 5.1 till 7.2.

Redigerat av TMC, 29 December 2010 - 08:53.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.