Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jämförelse av HTPC programvaror

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 October 2007 - 18:07

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1618 inlägg
  • 0
Har börjat sammanställa funktioner i de vanligaste media center programvarorna. Skulle vara tacksam om ni kunde hjälpa till eftersom jag inte använt vare sig MythTV eller MCE.

Sammanställningen finns här: http://tyve.se/johan...ware_lineup.htm

Om det finns bra funktioner som jag missat i nån av programvarorna så lägger jag gärna till dem.

Mvh,
Johannes

Postad 15 October 2007 - 18:47

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
MythTV:

Live-TV
Scrambled channels - Yes (using SC)

Recordings / DVD
Sort - Yes (using pre-defined or user defined criteria)
Tumbnails - (animated ones for recordings, cover art for everything in media database and folder art in file tree)
DVD menu's - Yes (using the internal player or external such as Xine)
Chapter support - Yes (using the internal player or external such as Xine)
On screen Display - Yes (using the internal player or external such as Xine)
Resume - Yes (using the internal player and bookmarks or external such as Xine)
Search - Yes (using pre-defined or user defined criteria)

Pictures
Slideshow - Yes
Rotate - Yes

Music
Sort - Yes
Playlists - Yes
Shuffle - Yes
Search - Yes (using pre-defined or user defined criteria)
Visualisations - Yes

Radio
See unofficial MythStream plugin: http://home.kabelfoo...treamtuned.html

Media extender
Support media extender - Yes, see below:

MythTV version 0.20 has a built-in UPnP-server (a so called "UPnP AV MediaServer" device), UPnP AV MediaServers is where you store and share your media (pictures/videos/audio/music) from. So you can share MythTV media files to any UPnP-client (a so called "UPnP AV MediaServer ControlPoint" device) on your local-network, as long as that UPnP-client is not behind a firewall or you have opened the ports for UPnP in your firewall. That UPnP-client can then play those media files if it supports those MythTV codecs/container formats.

UPnP-client software:

* SnapStream BTV/BeyondTV, a commercial Media Control/Renderer/Server and PVR for Windows.
* Nero MediaHome (part of Nero Premium), a commercial Media Control/Renderer/Server for Windows, (also features nice on-the-fly transcoding funcationlity and media organizing).
* Cyberlink PowerCinema, a commercial Media Control/Renderer/Server for Windows, (also features nice media organizing funcationlity).
* Platinum UPnP SDK, a cross-platform dual license open source/commercial UPnP Media Control/Renderer/Server SDK for Windows, Linux, Mac. (This is what XBMC uses).
* Intel UPnP AV Test Tools, UPnP Media Control/Renderer/Server SDK, not quite open source but free for non-comercial applications.
* djmount, a free open source Linux client, which presents all MediaServers in a filesystem so that files can be played using any media player.
* GeeXboX, a free embedded Linux LiveCD-based Media Player distribution which can be used on an x86 or PowerPC hardware. GeeXboX can also be installed to a disk drive, USB disk, or CF flash.
* Media Manager, from Roxio, which is used for transferring media to smart phones, such as the Blackberry Curve.

UPnP-client hardware:

UPnP client players have their own MythTV wiki page: UPnPClientInfo

* D-Link DSM-520, MediaLounge Wireless HD Media Player. This player has it's own MythTV wiki page: DLinkDSM520-UPnP
* Denon AVR-4306, 7.1 Home Theater MultiMedia A/V Receiver (music/audio only!), (stand-alone hardware player).
* I-O DATA LinkPlayer2, A High Def capable DVD player, supports WMV and DivX as well as MPEG2 formats.
o See also our page.
* Buffalo PC-P3LWG/DVD Buffalo LinkTheater High-Definition Wireless Media Player.
* Galaxy IPTV 3500 A standalone player that connects to USB drives and UPnP sources automatically. HD capable, but no digital video out. This player has it's own MythTV wiki page: Galaxy3500IPTV-UPnP
* Netgear MP101 A music only UPnP client. Features built in wireless ethernet and LCD. This player has it's own MythTV wiki page: NetgearMP101-UPnP
* NETGEAR EVA700 Wireless Digital Media Adapter, supports HD MPEG-2 Transport Streams (recorded digital TV shows streamed directly from MythTV server).
* Sony PS3 - Firmware 1.80 added the ability to stream music, pictures and video from DLNA-compatible devices. The UPnP server version 0.20.2 of MythTV is compatible with the PS3. TV Shows and mp3 Music should play just fine. Your mileage with your video collection may vary, depending on how your videos are encoded (I have no videos, can someone confirm this? Does mythtv transcode these to work? -Ribs).
* Pinnacle Showcenter 200, a wireless HD-capable media player, with some UPnP capability. This player has it's own MythTV wiki page: PinnacleShowcenter200-UPnP

UPnP-clients softwares/hardware have not yet been tested with MythTV:

* XBMC (XBox Media Center), a free open source software media player for Microsoft's Xbox game-console, has a built in UPnP-client (from the Platinum UPnP C++ SDK).
* Slimserver: a non-tested free open source UPnP-client (and server) from Slim Devices for Windows, Linux and Mac OSX.
* GMediaRender, a free open source UNIX/Linux media renderer.
* JRiver Media Center, a commercial Media Control/Renderer/Server for Windows.
* Musicmatch Jukebox, a commercial MediaServer UPnP MediaServer and music-player for Windows.
* Nero ShowTime, a commercial Media Control/Renderer/Server for Windows.
* VLC media player, a free open source cross-platform media player that has a UPnP-client (via the CyberLink UPnP plugin).
* WinAmp, a free closed source media player for Windows, using the commercial On2Share UPnP plugin.
* Microsoft Windows Media Player (WMP), a free closed source media player for Windows, using the commercial On2Share UPnP plugin.
* D-Link DSM-320, MediaLounge Wireless Media Player, (stand-alone hardware player).
* D-Link DSM-320RD, MediaLounge Wireless Media Player with DVD and Card Reader, (stand-alone hardware player).
* NETGEAR EVA8000, a wireless HD-capable media player supporting a range of formats.
* ZyXEL DMA-1000, a wired, HD-capable media player.

UPnP-clients server/hardware that are not (yet) compatible with MythTV:

* Sonos Zone Player, Sonus Zone Player is a UPnP-client which can't play it's content on any non-sonos device (it uses some propritory protocol to stream audio).
* Elgato eyeHome hardware is not a UPnP client. It seems to use the iRDMI (ShoutCast?) protocol, plus other proprietary stuff (ports 1055-1059)

Other
Export to other devices - Yes (automated transcoding of recorded media or media from disks)
Montor hardware - Yes (system status trough info center or MythWeb)

Postad 15 October 2007 - 22:31

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1618 inlägg
  • 0
Tackar så mycket, är det några jag kan sätta nej eller plugin på?

Postad 16 October 2007 - 07:15

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
Haha ;)

Ganska rolig fråga faktiskt. Redan innan EmuMannen kom med sin info så lutade listan löjligt mycket åt MythTV (och löjligt långt bort från MCE). Jag själv har tänkt försöka köra MythTV, men det är ju inte mjukvaran för alla även om den har "yes" på varje ruta.

Kanske vore bra att kunna få in lite guider eller nått på sidan också, så att man ser hur det går till att konfigga de olika systemen?

Postad 16 October 2007 - 08:55

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1618 inlägg
  • 0
Givetvis säger den här listan inget om hur bra eller lätt det är att använda funktionerna men jag tyckte ändå att det var en sammanställning som saknades. Ska fundera på att skriva recensioner eller guider för att jämföra hur väl de funkar i praktiken.

Ingen som kan lägga till info om MCE? Har MCE skins? Funkar det med LCD?

Hur är det med text-tv i Myth och Mediaportal?

Postad 16 October 2007 - 09:20

Unregisteredc6f44378
  • Unregisteredc6f44378
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0

Givetvis säger den här listan inget om hur bra eller lätt det är att använda funktionerna men jag tyckte ändå att det var en sammanställning som saknades. Ska fundera på att skriva recensioner eller guider för att jämföra hur väl de funkar i praktiken.

Ingen som kan lägga till info om MCE? Har MCE skins? Funkar det med LCD?

Hur är det med text-tv i Myth och Mediaportal?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är oerhört svårt att göra vettiga recensioner tror jag. Jag RÄKNAR med att det kommer ta mig riktigt lång tid att få ett MythTV-system att fungera som jag vill, medans jag utgår från att MCE är rätt så klart "out of the box" (dock går det inte heller ändra det så att det fungerar som man vill om man har speciella krav). Men visst, de går att jämföra. Sen tror jag att för en del så fungerar MythTV också direkt out of the box, särskilt om de köper ett referenssystem, men då blir det ganska dyrt.

Text-TV i MythTV verkar fungera om man utgår från vad jag läst vid googlingar, men EmuMannen borde ha bättre info.

Postad 16 October 2007 - 09:26

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Text-TV i MythTV verkar fungera om man utgår från vad jag läst vid googlingar, men EmuMannen borde ha bättre info.

Jopp, det har iaf funkar förut ;)

Postad 16 October 2007 - 22:06

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
Text-TV - inga problem i Myth.

Ps. Visst kan det ta lite mera tid att sätta upp Myth jämfört med exempelvis MediaPortal eller MCE men vad spelar det för roll. När det väl är uppe så fungerar det 24/7. Med min budgethårdvara spelar jag lekande lätt upp HD-upplöst material på projektorn på samma gång som systemet spelar in och ungarna tittar på inspelad film i ett annat rum. Det bara fungerar, dag ut och dag in, och det har det aldrig gjort (för mig) under Windows oavsett mjukvara. Kan jag inte lita på systemet så spelar det mig ingen roll att det bara tar några timmar att sätta upp i stället för dagar. Ds.

Redigerat av EmuMannen, 16 October 2007 - 22:15.

Postad 16 October 2007 - 22:23

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

• 2096 inlägg
  • 0
Observera att den "inbyggda" mediaspelaren i nyare versioner av Myth klarar DVD-menyer, kapitel etc. Man behöver med andra ord inte använda Xine eller motsvarande. Jag använder den inbyggda spelaren för all MPEG (DVD och inspelat tv-material) och Mplayer till alla annat (funkar utmärkt förutom vissa audiospår i WMV eftersom jag kör AMD64 binärer i stället för I386).

Postad 20 October 2007 - 18:55

tyve
  • tyve
  • Veteran

• 1618 inlägg
  • 0
Tack för all hjälp med MythTV. Sidan är uppdaterad nu men det saknas en hel del info om MCE. Ingen som kan bidra?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.