Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer vsx-lx70 vs Onkyo tx-sr875

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 January 2008 - 11:05

Olga_for_life
  • Olga_for_life
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan!

jag är inne på att köpa en ny surround receiver men vet inte vilken som är bäst i prisklassen 15000:-

jag har suttit och försökt läsa mig till vilken receiver som är bäst. finalisterna för mig har blivit dom 2 ovanstående.

som frontar ska jag ha audiopro "blue diamond", center "black vector" och bak black pearl.

källor som ska kopplas till är "topfield tf 5710, denon dvd-1940, nintendo wii och eventuellt en ps3.

http://www.pioneer.s...LX70/index.html pioneer vsx-lx70
http://www.eu.onkyo....en_5747009.html onkyo tx-sr875

jag skulle verkligen behöva eran hjälp där ute som vet så mycket mer om sådana här saker än jag själv.

om ni vet någon annan receiver av ngt annat märke i samma prisklass så tveka inte att nämna den.

tack på förhand!

Olga_for_life

Postad 17 January 2008 - 11:10

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0
Det är verkligen jättesvårt att svara på den fråga, alla har vi våra favoriter baserat på tycke, smak och ren instinkt.

Alla modellerna är rikligt utrustade, men är 2 HDMI ut ett stort plus kan du ju också titta på Marantz 8002/7002.

MVH
/Chuck

Postad 17 January 2008 - 21:24

nova85
  • nova85
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Har faktiskt haft möjlighet att testa båda förstärkarna under en längre tid och måste säga att den självklara vinnaren för mig är 875`an på alla plan.

Framförallt i ljudåtergivningen där den är mkt renare och bredare i ljudbilden är pioneern. Den låter klart bättre till musik, även till ett par större golvare.

Den punkten som jag dock tycker de skiljer mest på är kvaliteèn, där onkyon känns mer välbyggt och gedigen än pioneer.

Men dock tycker ja du ska provlyssna båda så du känner själv, men för mig blev valet lätt tillslut. Det blev en Onkyo 875.

J

Postad 18 January 2008 - 11:01

Olga_for_life
  • Olga_for_life
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
det ska jag absolut göra!

tack så mycket för inlägget!

en annan fråga jag kom på är:

vad använder sig pioneer receivern för ljud och bild kretsar?

onkyon har om jag inte minns fel "Burr brown" för ljudet och "HQV" för bilden.

Postad 18 January 2008 - 13:54

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0
vet inte svaret på den frågan Olga men..

har haft min 875 i två dygn nu och mina första intryck är:

Suverän kontroll på både film och musik, den tar mitt system i ett järngrepp och levererar riktigt riktigt bra ljud, till och med med autoinställningen. Har skruvat upp till den nivån att jag tyckte det blev alldeles för högt men inte ens då tappade den kontrollen, det var bara för hög volym helt enkelt.

Kör en HD-E1 och en PS3a mot den och ut på proj, testat ren stereo i pure audio osv via HDMI och optiskt från PS3, allt funkar klockrent, kvaliten är mycket bra, den känns som nån annan skrev, gedigen. Tung som fan dock :)

Mina högtalare är Acoustic Research status S40 som frontar, och KEF cresta center och bakre.

Postad 18 January 2008 - 14:01

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

onkyon har om jag inte minns fel "Burr brown" för ljudet

805/875:an använder burrbrowns 1796 serie, alltså bättre D/A omvandlare än

Postad 05 February 2008 - 19:14

Unregistered4fa1df97
  • Unregistered4fa1df97
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Lyssnade på 875 VS LX70 på Media Markt i Gbg i helgen. Jag måste säg att jag gillade Pioneer vitala surround ljud. Det var riktigt "skarpt". Onkyo lät också bra, men Pioneer vassare enligt min mening. Testades på ett par KEF 3005. När det gäller musik lät de faktiskt mycket likvärdiga...

Postad 05 February 2008 - 21:11

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Lyssnade på 875 VS LX70 på Media Markt i Gbg i helgen. Jag måste säg att jag gillade Pioneer vitala surround ljud. Det var riktigt "skarpt". Onkyo lät också bra, men Pioneer vassare enligt min mening. Testades på ett par KEF 3005. När det gäller musik lät de faktiskt mycket likvärdiga...

Jag var också där i helgen.. hur kunde du lyssna alls på vad förstärkarna gick för? Rummet är ju jumbostort, med glasvägg.. kunde inte bilda mig en uppfattning iaf

Postad 13 February 2008 - 07:51

Unregistered4fa1df97
  • Unregistered4fa1df97
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Jag var också där i helgen.. hur kunde du lyssna alls på vad förstärkarna gick för? Rummet är ju jumbostort, med glasvägg.. kunde inte bilda mig en uppfattning iaf

Visst håller med att förutsättningarna inte är de bästa. Fick stänga dörrna för att slippa hysterin där ute. Men det var tillräckligt för att höra att Pioneer var vassare och allertare. det tyckte säljaren spontant också (kändes inte som om att han sa det bara för att sälja Pioneer) Givetvis kan Onkyon varit felaktigt inställd och ev andra parametrar som man får i en butiksmiljö...

Postad 04 July 2008 - 21:29

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Detta är så jäkla svårt att svara på egentligen.
Det är som med konst...
Apropå det så kan man ju lugnt konstatera att den svarta
Pioneer looken klart krossar Onkyo (Som dessutom har
ett fult/oskrytsamt namn).
Kan inte tänka mig att det skulle va så mycket bättre ljud i en
onkyo. Dock är ju den några tusingar billigare, och det är ju ett plus.

Kör på Pioneer så blir du klart nöjd.
Massa funktioner
Snygg look
Bra ljud och många ljudformat
Sade jag att den är svart??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.