Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Placera ut TV, ljud och möbler i lägenhet

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 February 2008 - 11:32

Fregatten
  • Fregatten
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Hej, jag skall möblera mitt nya vardagsrum från scratch, hur skall jag placera TV etc. Surround-högtalare kanske inte är att tänka på? Vardagsrummet har endast fönster mot balkong i "norr", sovrum "öster" och hall mot "söder". Enda möjligheten kanske är att placera TV:n nedre vänstra hörn och soffa högra hörnet? Svårplanerat... behöver förslag / second opinion...

Jag kommer köpa ny soffa, TV-bänk, TV och hembioanläggning/ljud...

Postad bild

Postad 14 February 2008 - 11:24

Fana
  • Fana
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag hade nog placerat tv/duk och frontare på "övre" eller "undre" kortsidan (på bilden du länkade till) och sedan satt soffan en bit in i rummer från väggen på motsatt sida så att man kommer åt att passera till dörrar etc. Bakre högtalare borde du kunna placera i hörnen.

Jag började själv in mot ett hörn i min nya lägenhet och det får ganska konstiga akustiska egenskaper, bäst verkar vara att hålla sig mellan två raka väggar.

Redigerat av Fana, 14 February 2008 - 11:25.

Postad 14 February 2008 - 15:10

Fregatten
  • Fregatten
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Jag hade nog placerat tv/duk och frontare på "övre" eller "undre" kortsidan (på bilden du länkade till) och sedan satt soffan en bit in i rummer från väggen på motsatt sida så att man kommer åt att passera till dörrar etc. Bakre högtalare borde du kunna placera i hörnen.

Jag började själv in mot ett hörn i min nya lägenhet och det får ganska konstiga akustiska egenskaper, bäst verkar vara att hålla sig mellan två raka väggar.

Ja, jag skall nog sätta upp en platt-TV på väggen precis till höger... Med soffa kommer man då sitta ca 3 meter från skärmen, hur stor skärm kan man sätta upp? Sugen på en 50" plasma men det kanske är overkill på det avståndet?

Kommer mest spela PS3 och kolla på film.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.