Jag tänkte att jag skulle ta och köpa en snygg htpc, men eftersom jag har dålig koll på datormarknaden nuförtiden och inte har pejl alls på komponenter som passar bra ihop etc så skulle jag verkligen uppskatta en hjälpande hand från er erfarna här på forumet
min budget är är inte riktigt satt men säg mellan 17-19000:- är väll absolut max det jag vill betala UTAN skärm, vilken skärm jag vill ha blir en senare fråga, men om någon har synpunkter på skärmval så skriv jättegärna med det också, isåfall 22" eller större med god kvalité framförallt för film/spel/basic fotoredigering (ingen expertskärm).
det är tänkt att jag ska koppla datorn till tvn (panasonic pv60 42") som stöjer 720p men en upgradring till nån full-hd tv lär inte vara långt borta. kan man enkelt använda tvn som skärm även att surfa/spela spel på eller är det krångligt? och vad rekomenderas för tv-ut mjukvara?
som "sagt" så kommer datorn främst användas till uppspelning av hd-material (dock inte hd-skivor så nån hd-dvdspelare är inte nödvändigt) samt spel och lite enkel basic fotoredigering och väldigt simpel filmredigering.
mus & tangentbord bör vara trådlöst och duallayer brännare är att föredra, gärna ett chassi med display och fjärrkontroll (detta är dock mest bonus för min del men det vore skönt), annars har jag ingen aning om vad som passar bäst för mig.
sen bör det vara från ett och samma ställe helst så att dom kan skruva ihop burken åt mig för om jag skulle försöka det själv skulle det nog snarare resultera i en funktionslös plåtlåda med skrammlande innehåll. datorbutiken.com har ju så man kan komponera ihop htpc t.ex så gärna nånting i den stilen.
sen en grej till, hårddiskutrymme är inte så viktigt att det blir så mkt som möjligt utan snarare nått som funkar bra och är snabbt då jag kommer köpa en extern hårddisk att lagra på.
hoppas ni kan hjälpa mig!!
Sökningen pågår
Avancerad sökning
132 filmer
11 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?