När jag satte igång det på min "vanliga" Tv visade det sig att bilden var svart vit, jag har försökt att göra en hel rad inställningar men inget verkar fungera.
Tv:n har 2 st scartuttag och 2 st rca-uttag.
Någon so kan hjälpa mig???????
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 22 March 2008 - 11:04
Har precis fått hem ett PS 3 från Hongkong.
När jag satte igång det på min "vanliga" Tv visade det sig att bilden var svart vit, jag har försökt att göra en hel rad inställningar men inget verkar fungera. Tv:n har 2 st scartuttag och 2 st rca-uttag. Någon so kan hjälpa mig??????? Postad 22 March 2008 - 11:19
Din TV klarar inte av signalen från PS3:an som skickar i NTSC och inte i PAL som Europa använder.
Postad 22 March 2008 - 11:20
Kan det vara så att du har S-VIDEO inställt i din TV, isåfall stäng av den. Det är mycket vanligt att många får svartvit bild pga detta.
Postad 22 March 2008 - 11:24
Om jag inte har fel så är Hong Kong ett PAL land enl denna sidan http://www.ee.surrey.../broadcast.html Men det kan vara så att de säljer PS3 med region A där och därmed är de i NTSC format? Postad 22 March 2008 - 12:24
Tack för alla svar!
Det jag kan göra är alltså att testa på en annan tv, eller ställa om tv;n? Hur ställer jag om tv;n? Är inte så hemma på det här med tv-spel odyl, tacksam för svar! Postad 22 March 2008 - 15:04
Det kanske stämmer att dom har PAL, men jag har för mig att det var NTSC... Postad 22 March 2008 - 16:30
Du får svartvitt om ps3an skickar ut ntsc-signal istället för pal, eller om den är inställd på svideo (vilket den ej är från fabrik). Köp en rgb-scart och se till att koppla in ps3-an på den scartkontakt som tar emot rgb (oftast den första) och ställ in i ps3ans menyer att du använder rgb-scart så får du färg.
Postad 23 March 2008 - 17:28
jag använder den rgb/scart som följer med ps2.an men den funkar inte, behöver jag köpa en ny som har fler poler än vad den har?
Postad 23 March 2008 - 23:38
Inser att jag nog måste skaffa en NTSC PAL CONVERTER, någon som vet vart jag kan få tag på en sådan till skapligt pris?
Postad 24 March 2008 - 12:59 Det brukar aldrig följa med en rgb-scart utan bara en adapter för gul-röd-vit till scart. Det är inte samma sak. Köp en http://www.kjell.com/?item=38111 och koppla in på scartkontakt 1 på tvn (samt ändra till euro-scart i ps3ans menyer) så får du färg. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |