Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 Chippad

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 March 2008 - 18:24

Unregistered05f4d456
  • Unregistered05f4d456
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har fundering kring om det finns chippade Xbox 360 Elite (120 gb HD) att få tag på?

Kan man använda dessa som media spelare som man kan göra med den gamla Xboxen?

Mvh

Postad 27 March 2008 - 18:31

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Jag har fundering kring om det finns chippade Xbox 360 Elite (120 gb HD) att få tag på?

Kan man använda dessa som media spelare som man kan göra med den gamla Xboxen?

Mvh

Nej och nej. Som mediaspelare blir det ingen skillnad mellan en chippad och en ochippad konsol. Det enda du kan göra är spela brända spel.

Postad 27 March 2008 - 18:54

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Som svar på första frågan så JA.
Sök på blocket efter "chippad 360" eller "NME 360" osv.

Funderar själv på att chippa nästa box...

Postad 27 March 2008 - 18:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Som svar på första frågan så JA.
Sök på blocket efter "chippad 360" eller "NME 360" osv.

Funderar själv på att chippa nästa box...

Kan bara säga att det inte finns några fördelar alls med en chippad Xbox 360 mot en flashad xbox 360. Kan man flasha ska man välja detta framför chippa. Det är bara Hitachi v.79 som det blir fråga om att man endast kan chippa.

Postad 27 March 2008 - 22:26

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
iXtreme är väl inte helt Live-säkert?
Och eftersom man behöver uppdatera till nyaste FW varje gång för att undvika bann så lär man behöva göra det själv för att hålla kostnaderna nere.
Då jag inte har någon erfarenhet av sånt så skiter jag i att öppna och pilla i min xbox.

300-400kr för fashning.
700-1000kr för chippet + montering.

Postad 28 March 2008 - 03:01

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

iXtreme är väl inte helt Live-säkert?
Och eftersom man behöver uppdatera till nyaste FW varje gång för att undvika bann så lär man behöva göra det själv för att hålla kostnaderna nere.
Då jag inte har någon erfarenhet av sånt så skiter jag i att öppna och pilla i min xbox.

300-400kr för fashning.
700-1000kr för chippet + montering.

Och det enda chippet som finns bygger på samma kod som iXtreme och är lika osäkert. Microsoft kan endast läsa av om där är en bränd skiva inte om där en chipp eller flash. Detta gör att varken chipp eller flash är 100% över Live så spelar det ingen roll och därmed är chipp helt onödigt då chippet aktiveras om där är en bränd skiva.

Postad 28 March 2008 - 23:21

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
"Det enda"? Där finns minst två olika chipp vad jag vet; Nme samt Globe.

Anledningen till att de har två FW är ju att den orginala lämnas orörd, och när man stoppar i orginalspel så stängs ju chippet av.
Dessutom brukar man göra så att nätverksporten eller den bakre usb-porten stängs av när man sätter i backupspel, för att den inte ska kunna gå ut på Live.

Så det säkra ligger i att man bara spelar orginalspel över Live, och backuper offline.

En som är flashad sparar ju i minnet att man spelat brända spel, vilket MS märker så fort man ansluter till Live.

Postad 28 March 2008 - 23:37

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

Nej och nej. Som mediaspelare blir det ingen skillnad mellan en chippad och en ochippad konsol. Det enda du kan göra är spela brända spel.

Och spel från andra regioner.

Postad 29 March 2008 - 00:15

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

Anledningen till att de har två FW är ju att den orginala lämnas orörd, och när man stoppar i orginalspel så stängs ju chippet av.
Dessutom brukar man göra så att nätverksporten eller den bakre usb-porten stängs av när man sätter i backupspel, för att den inte ska kunna gå ut på Live.

Så det säkra ligger i att man bara spelar orginalspel över Live, och backuper offline.

En som är flashad sparar ju i minnet att man spelat brända spel, vilket MS märker så fort man ansluter till Live.

Vad jag förstått sparar det i konsolens flashminne (samma som dashboarduppdateringar sparas på) och inte dvd-läsarens flashminne. Alltså lika osäkert med chip.

Den sparar inte om man spelar brända spel, den sparar om den misslyckas med vissa kontroller pga dåligt rippade skivor.

Nej. Chip/flash stänger inte av regionsskyddet. Däremot är vissa spel kodade för alla regioner, men de funkar på alla 360 oavsett modifikation eller inte.

Postad 29 March 2008 - 00:38

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Vad jag förstått sparar det i konsolens flashminne (samma som dashboarduppdateringar sparas på) och inte dvd-läsarens flashminne. Alltså lika osäkert med chip.

Den sparar inte om man spelar brända spel, den sparar om den misslyckas med vissa kontroller pga dåligt rippade skivor.

Okej då verkar det ju konstigt att de kan skriva ut "100% live-säkert"... Det SKA vara säkert att spela orginalspel online och backuper offline.

Postad 29 March 2008 - 01:06

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

NEJ, varken flash eller chipp ändrar möjligheten till regioner, det är samma regionsskydd och det skyddet sitter inne i CPUn och inget du kan ändra via moddning av DVD-spelaren.

Postad 29 March 2008 - 01:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

NEJ.

Microsoft kan INTE läsa av flashminnet på DVD-läsaren utan de kan endast läsa av onormaliteter som en bränd skiva ger när MS kör lästester av DVD-spelare.

Så du kan ENDAST bli avstängd om du kör en backup, inte om du flashar och bara kör original. Detta gör att flash är lika "säkert" eller rättare sagt lika osäkert då du i båda fallen kan bli avstängd om du kör en backup men ingen av dem löper risk om du kör original.

Du kan själv se mitt konto, har haft Live sen 2005 och flashat sen våren 2006 och är fortfarande Online trots bara flash.

Så chipp är värdelöst om du inte sitter på Hitachi 79.

Saxat från C4E egna undersökning om banningen nu i höstas:

"
*UPDATE*
It appears that modified fw is NOT being detected, and is instead once again due to 'bad' discs. Keep in mind that the only full proof way to make a 1:1 backup is to do it yourself. iXtreme is as fullproof as it can be, in that it validates everything it possibly can from a firmware point of view, but a game can have slight data change somewhere, most commonly in DMI. Or it can be due to early copies being watermarked so to speak.

This is why you run the risk of being banned on xbox live if you pirate games. Always remember that you run a risk doing such actions."

Redigerat av PalmiNio, 29 March 2008 - 01:14.

Postad 29 March 2008 - 11:43

onliner
  • onliner
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Så oavsett vilken typ av flash jag har på mitt 360 så ska jag kunna spela orginal spel över Live?

Postad 29 March 2008 - 12:36

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Okej hmm då fick man sig en liten tankeställare.

Vad exakt är det man ska göra för att kolla så att spelen är fullt stealth och patchade då?

Ni som har erfarenhet av att spela Live på en flashad xbox360, hur gör ni? Spelar ni bara era orginalspel online eller?

Postad 29 March 2008 - 13:31

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Så oavsett vilken typ av flash jag har på mitt 360 så ska jag kunna spela orginal spel över Live?

Nej så är inte fallet, den nyaste är alltid den bästa och i det här fallet iXtream 1.4

Rätta mig någon om jag har fel.

Postad 29 March 2008 - 13:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Olliebox: Det är inte tillåtet att prata om nedladdade spel. Det där du skrev nu är ett förträffligt sätt att få tråden låst på, skulle jag tro.

Postad 29 March 2008 - 13:51

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Nej så är inte fallet, den nyaste är alltid den bästa och i det här fallet iXtream 1.4

Rätta mig någon om jag har fel.

Jo så är nästan fallet. Så länge du BARA kör original så kan du INTE bli avstängd från Xbox Live om du har iXtreme.

Har som sagt själv mina flashade till hastigheten x8 för att få ner ljudet och matar inte maskinen med brända spel. Har även Live Guld sen decemeber 2005 och har inte blivit avstängd på någon av maskinerna.

Det finns inga 100% trick för att du ska kunna gå säker på Live med brända skivor, oavsett stealth osv så därför bör man hålla sig helt borta från brända skivor.

Redigerat av PalmiNio, 29 March 2008 - 13:57.

Postad 29 March 2008 - 13:59

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0

Olliebox: Det är inte tillåtet att prata om nedladdade spel. Det där du skrev nu är ett förträffligt sätt att få tråden låst på, skulle jag tro.

Bara så du vet så har jag inte nämnt något om nedladdade spel!
Man kan läsa in sina egna orginalspel i datorn och sedan bränna dem. Bara så du vet.

Postad 29 March 2008 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Bara så du vet så har jag inte nämnt något om nedladdade spel!
Man kan läsa in sina egna orginalspel i datorn och sedan bränna dem. Bara så du vet.

Vi har också en regel som säger:

8.3 Kopiering av datorprogram & datorspel - 051018
Då det är omöjligt för oss att i varje enskilt fall avgöra om en diskussion gäller en laglig eller olaglig kopiering så tillåter vi inga diskussioner alls kring aktiviteten kopiering av datorprogram eller datorspel.

Alltså, inget snack om hur man stealthar/patchar/kopierar ett spel.

Postad 29 March 2008 - 14:46

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

Är det ens någon mening att diskutera flash/chipp till 360? Till skillnad från chip till PS2, Wii och Xbox som tillåter homebrew och spel från andra regioner så är det enda flashningen/chippningen på 360 gör att möjliggöra brända spel. :)

Postad 29 March 2008 - 14:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Man kan få ned ljudet också.

Går ju att lagligt köpa chippade 360, men syftet för att göra det är antagligen olagligt. Inget jag kan göra något åt dock.

Tycker mest tråden är ett avskräckande exempel på att det inte är säkert att lira Live och spela brända spel.

Redigerat av Zoiler, 29 March 2008 - 14:57.

Postad 29 March 2008 - 16:29

onliner
  • onliner
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Jag har ett flashat Xbox 360, och jag åkte och köpte COD4 och ett Guld Live på 3 månader och det funkar perfekt!
Har spelat någon timme nu. Men man vet väl aldrig... det kanske kan hända när som helst.

Postad 29 March 2008 - 22:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Är det ens någon mening att diskutera flash/chipp till 360? Till skillnad från chip till PS2, Wii och Xbox som tillåter homebrew och spel från andra regioner så är det enda flashningen/chippningen på 360 gör att möjliggöra brända spel. :)

Inte korrekt.

Du kan i praktiken köra Homebrew på Xbox 360 då du kan köra Linux. Dock räcker det inte att bara flasha dvd-spelaren, vilket är en vital del dock, utan du måste attackera CPUn med ett chipp om du inte har rätt kernel.

Detta gör att du sen med en moddad kopia av King Kong, som måste brännas, kan ladda igång Linux på 360.

Dock är denna metod inte speciellt utspridd som chipp till tidigare maskiner.

Postad 30 March 2008 - 00:08

Phredreeke
  • Phredreeke
  • Forumräv

• 798 inlägg
  • 0

Inte korrekt.

Du kan i praktiken köra Homebrew på Xbox 360 då du kan köra Linux. Dock räcker det inte att bara flasha dvd-spelaren, vilket är en vital del dock, utan du måste attackera CPUn med ett chipp om du inte har rätt kernel.

Detta gör att du sen med en moddad kopia av King Kong, som måste brännas, kan ladda igång Linux på 360.

Dock är denna metod inte speciellt utspridd som chipp till tidigare maskiner.

Heh, jo jag känner till King Kong exploiten.

Du måste köra en gammal kernelversion, vilket innebär att du inte kan köra nya spel eller gå ut på live. Den kernelversionen är dessutom inkompatibel med senare 360-konsoler pga ändringar i hårdvaran.

Postad 31 March 2008 - 12:03

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Väntar bara på en låsning av denna tråden, men jag svarar ändå att det inte är värt att chippa/flasha om du ska spela på Live. Risken är stor att du någon gång åker dit och får xboxen bannad från Live, även om du bara kör orginalspel. Jag rekommenderar att du går in på www.psxcare.com och deras forum istället, där kan du disskutera allt möjligt inom detta området.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.