Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Alunovo Kabelkanaler

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 May 2008 - 20:09

Mixon1
  • Mixon1
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Nu äntligen finns det kabelkaneler från Alunovo tillgängliga för oss hembiofantaster genom en ny generalagent i Sverige: http://www.defenda.com/index.php?cPath=139 och är till för oss som vill dölja alla fula (?) kablar på ett mycket elegant sätt, köpte själv en dylik kanal för ett år sedan av tillverkaren direkt, men var både svårt och kostsamt och har fortfarande inte hittat någon motsvarighet här hemma...

Jag "påverkade" nog ägaren till Defenda genom att visa min kabelkanal, för nu finns de i lager hos dem.
-Kul att kunna bidra med en ny produkt till alla hembio freaks!

Enl. uppgift kommer fler hörnvarianter också att tas hem för de som har det behovet m.a.o hela Alunovos sortiment.
Förhoppningsvis kommer Defenda att börja ta hem även andra Hifi produkter, så jag får fortsätta påverka!

Jag tycker dessa kabelkanaler är de grymmaste jag sett!

Vad anser ni, om dessa?

Bifogad fil(er)

Redigerat av Mixon1, 08 May 2008 - 20:39.

Postad 08 May 2008 - 20:47

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Imponerande priser, blir ju billigare att karva ut en kabelkanal av ett stycke guld..

led-ljusen på samma sida ser ju ut att vara användbara om man ska trixa ihop en egen ambilight.

Redigerat av tomtefiluren, 08 May 2008 - 20:49.

Postad 09 May 2008 - 07:53

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Ja shit va dyrt, när jag skulle beställa från tyskland va det inte så dyrt :)

Led-listerna va ju svindyra också.

Postad 21 May 2008 - 07:03

Mixon1
  • Mixon1
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jag har förstått att vissa tycker dessa kabelkanaler är dyra, vilket jag anser att de kanske inte är, med tanke på den höga kvalite´n och det exklusiva utsee´ndet, som de faktiskt utstrålar.(!).
Jag har själv haft det stora nöjet att se alla utföranden på listerna och dregelfaktorn är hög!
Dessa kabelkanaler skall absolut inte jämföras med Clas Ohlsons och dylika, plastkanaler som verkligen inte gör annat än ser just plastiga ut! (-Men man får ju vad man betalar för iofs)
Själv har jag lagt en del pengar på min hobby, och vill självfallet se en snygg avslutning på att en gång för alla bli av med de trassliga och fula (?) kablarna som dinglade nedanför TV´n. -Dyrt? -Kanske, men väl värt sitt pris!

Väl mött!
Mixon1

Redigerat av Mixon1, 21 May 2008 - 07:09.

Postad 01 September 2008 - 18:56

Mixon1
  • Mixon1
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tack vare den höga försäljningen har Defenda Online nu lyckats pressa priserna på inköp, och därmed också sänkt sina priser ut till kund!
Jag bearbetar ständigt importören, att ta hem andra Hifi tillbehör och tänker då på oss "DIY-are" som gärna ser ett större utbud på div. bra o ha prylar.
Vi får hoppas!

Postad 01 September 2008 - 20:33

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Hmmm...förstår inte riktigt vitsen med att ha lysdioder i kabellisten? Försvinner inte lite av grejen med att dölja kablarna och få dem att smälta in så diskret som möjligt i väggen?

Dessa drar väl alla blickar till sig och avslöjar på så vis direkt var kablarna finns. Sen måste jag säga att blå lysdioder är lite väl mycket "tonårsrum" för min del. :)

[EDIT]Såg nu att lysdioder tydligen var extra tillbehör. Och kabellisten utan dioder är faktiskt riktigt snygg!

Redigerat av Unregisteredbcf42efe, 01 September 2008 - 20:39.

Postad 02 September 2008 - 17:10

Mixon1
  • Mixon1
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Vitsen med ledbelysning i kabelkanalen är väl tänkt att ge en "tråkig" kabelkanal ett lyft och samtidigt ge ett elegant intryck åt resten av anläggningen, man kanske kan jämföra med en omgång snygga fälgar till bilen, istället för att köra på rostiga plåtfälgar? Skillnaden är som bekant, rejält markant! ( man kan ju använda surrogat=navkapslar/plastkanal utan led)
Vill man dölja kablaget effektivt, får man nog ta hål i väggen, och gömma dem där. (kanske inget som hyresvärden uppskattar :) ).

Det finns numera ett flertal färger på ledbelysningarna till Alunovo, och även om undertecknad vurmar mest för blått eller varmvitt sken, så är det ju en smaksak vilket man väljer. En fantastisk finess med ledbelysning är att den går att stänga av, om man så vill :rolleyes:

Tyvärr gör sig inte ledbelysningen rättvisa på bild, utan bör "upplevas", en helt annan sak!

Jag har faktiskt funderat på att köpa fler kanaler, för att kunna byta utsee'nde snabbt efter humör, och kanske varmvit ledbelysning...

Väl mött!
Mixon1

Redigerat av Mixon1, 02 September 2008 - 17:11.

Postad 21 September 2008 - 12:43

Sandman1977
  • Sandman1977
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Hmm Då skulle jag hellre köpa kabelkanaler från multibrackets, finns bla på dustin. De finns i vitt, svart och alu och till bra priser. Vill man så kan man köpa vinklar också men de är inte så billiga..

//Mvh Henrik

Postad 21 September 2008 - 14:33

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Blev lite sugen faktiskt på dom där Kabelkanal Silver 1500 mm med dioder då =)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.