Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Flashning i Göteborg?

24 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 June 2008 - 17:00

GroKKen
  • GroKKen
  • Veteran

• 2487 inlägg
  • 0
Somt topicen lyder, vet någon ett bra stället i Göteborg där man kan flasha?
Chip n´play är det enda stället jag vet själv.

tacksam för svar

Postad 09 June 2008 - 17:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
...va säger du Zoiler? :)

Postad 09 June 2008 - 18:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

...va säger du Zoiler? :)

Finns ingen regel mot detta.

Postad 09 June 2008 - 18:12

Really
  • Really
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Brukar där inte finnas annonser på blocket? =)

http://www.blocket.s...?ca=15_s&last=1
http://www.blocket.s...101.htm?ca=15_s
Finns säkert fler.

Redigerat av Really, 09 June 2008 - 18:14.

Postad 09 June 2008 - 22:14

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
va sägs om google?

Postad 09 June 2008 - 22:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
1. Microstore ska du inte lita på, butiken går i konkurs lika ofta som jag duschar. Dessutom så när jag har kollat på dem är de riktiga amatörer, dessutom har de ljugit om varför de inte kan flasha ibland. Att de också flashade från diskett och inte USB säger en hel del.

2. Marko ska vara bra, tyvärr sysslar han bara med Chiå vilket jag inte kan rekommendera.

3. Chip'n'Play lär vara ett skämt, dyrt som fan och knappast snabba. Att de dessutom sätter på sina egna klisterlappar för att själva ta hand om en tveksam service istället för via MS så hade jag skippat dem.

Synd du inte var ute tidigare, fanns en som gjorde det för 200kr :)

Postad 09 June 2008 - 23:20

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

1. Microstore ska du inte lita på, butiken går i konkurs lika ofta som jag duschar. Dessutom så när jag har kollat på dem är de riktiga amatörer, dessutom har de ljugit om varför de inte kan flasha ibland. Att de också flashade från diskett och inte USB säger en hel del.

Kan bara hålla med, företag som konkar och sen startar upp på nytt men med samma namn och inte tar något som helst ansvar för de produkter som såldes innan konkursen (men trots detta vet med sig att många redan vet vilka de är tack vare namnet) är inte ett företag jag tycker man ska stödja. Jag har handlat en del hos dom då jag tycker de har rätt bra koll på hårdvaran och har helt okej priser på en del prylar men det var innan de konkade och efter att ha läst i ett Pc för alla nummer hur de behandlar sina "gamla" kunder så har jag slutat handla där.

Postad 21 July 2008 - 18:48

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

2. Marko ska vara bra, tyvärr sysslar han bara med Chiå vilket jag inte kan rekommendera.

3. Chip'n'Play lär vara ett skämt, dyrt som fan och knappast snabba. Att de dessutom sätter på sina egna klisterlappar för att själva ta hand om en tveksam service istället för via MS så hade jag skippat dem.

Synd du inte var ute tidigare, fanns en som gjorde det för 200kr :)

Är precis i faggorna att köpa mig ett xbox360. Troligen en premium då jag vill ha HDMI och Hårddisk. Som jag har förstått det vågar man knappt köpa ett nytt xbox nu om man har för avsikt att få det flashat (vilket jag har), med tanke på dom nya drivarna som inte går att flasha.. Eller är det möjligen någon som kan rekomendera var jag ska handla (i Göteborg) så jag får en som är flashbar? Alternativet är ju att handla ett färdigflashat men enligt ovan verkar det inte finnas en enda butik i Göteborg man kan lita på? Så hur tusan gör jag???

Postad 22 July 2008 - 11:17

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Kan rekomendera manzzon, köpte min konsol därifrån mot postförskott. Han skickade samma dag och den kom fram dagen efter. +RROD garanti.

Postad 22 July 2008 - 13:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Är precis i faggorna att köpa mig ett xbox360. Troligen en premium då jag vill ha HDMI och Hårddisk. Som jag har förstått det vågar man knappt köpa ett nytt xbox nu om man har för avsikt att få det flashat (vilket jag har), med tanke på dom nya drivarna som inte går att flasha.. Eller är det möjligen någon som kan rekomendera var jag ska handla (i Göteborg) så jag får en som är flashbar? Alternativet är ju att handla ett färdigflashat men enligt ovan verkar det inte finnas en enda butik i Göteborg man kan lita på? Så hur tusan gör jag???

Om du vill så säljer jag en Arcade HDMI med BenQ + Falcon + Färdig flashad med iXtreme 1.41. Ingår gör såklart alla sladdar och dylikt + då minneskortet. Tänkte ha 2000 för det med då frakten inräknat.

Postad 22 July 2008 - 13:47

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0

Om du vill så säljer jag en Arcade HDMI med BenQ + Falcon + Färdig flashad med iXtreme 1.41. Ingår gör såklart alla sladdar och dylikt + då minneskortet. Tänkte ha 2000 för det med då frakten inräknat.

Med tanke på alla problem med konsollerna känns det som att en ny ligger närmare till hands. Dessutom är det en arcade du säljer och jag är mer på jakt efter ett med hårddisk och HDMI. Men tack för erbjudandet!

Kan rekomendera manzzon, köpte min konsol därifrån mot postförskott. Han skickade samma dag och den kom fram dagen efter. +RROD garanti.

Verkar ha fått fina omdömen på prisjakt dessutom. Möjligen lite dyra? Är det så svårt att flasha själv att det motiverar priset?

Postad 22 July 2008 - 13:50

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Med tanke på alla problem med konsollerna känns det som att en ny ligger närmare till hands. Dessutom är det en arcade du säljer och jag är mer på jakt efter ett med hårddisk och HDMI. Men tack för erbjudandet!

Spelar nog ingen roll om du köper en ny eller inte, "Falcon" sitter i alla Xbox 360 som tillverkas idag. Arcade har liksom alla andra versioner HDMI idag så det ska även denna ha då det ju är Falcon. Hårddiskarna däremot kostar ju en del men jag har läst att det ska gå att få tag på en 120 GB för 1000 kr på MediaMarkt. Priset däremot är väl isf det som talar emot men inte att det är en Arcade :D. Har dock läst att Microsoft kommer att försvåra (eller kanske redan har gjort det?) flashning med nyare versioner av Xbox 360...

Redigerat av Jack of all trades, 22 July 2008 - 13:56.

Postad 22 July 2008 - 14:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Inte men denna, detta är en ny - en falcon.

Visst kostar det men med tanke på hur svårt det är att få tag på HDMI xbox 360 idag och alla nya har Lite-On som inte går att flasha så är det en bra deal.

Tyvärr har jag ingen hårddisk att erbjuda.

Inte men denna, detta är en ny - en falcon.

Visst kostar det men med tanke på hur svårt det är att få tag på HDMI xbox 360 idag och alla nya har Lite-On som inte går att flasha så är det en bra deal.

Tyvärr har jag ingen hårddisk att erbjuda.

Postad 22 July 2008 - 17:08

AdMan
  • AdMan
  • Lärjunge

• 319 inlägg
  • 0
Beställde just en Premium på Manzzon!

Postad 26 July 2008 - 15:32

Crusher
  • Crusher
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Bästa o billigaste flashningen i GBG är en kille (kommer inte ihåg namnet) han har annons på blocket... här e hans nr: 0737251155 gör det på en halvtimma. 200kr.

supervänlig o professionel.

Postad 26 July 2008 - 15:35

Crusher
  • Crusher
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
såg att han flyttat. tråkigt..

http://www.blocket.s...387.htm?ca=11_s

Postad 26 July 2008 - 16:52

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

...va säger du Zoiler? ;)

Finns ingen regel mot detta.

Ääääääääääääääääääääääägd, MikkoK :)

Chipper.se är ett bra ställe i Örebro. Om du plockar ner läsaren själv så kostar flashningen bara 250kr. Du kan även skicka till dom.

Postad 02 August 2008 - 12:23

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Verkar ha fått fina omdömen på prisjakt dessutom. Möjligen lite dyra? Är det så svårt att flasha själv att det motiverar priset?

Jag skjuter hellre in någon hundralapp extra så jag vad jag får.

Beställde just en Premium på Manzzon!

Blev du nöjd? :(

Postad 02 August 2008 - 18:03

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Köpte en Elite för ett par dagar sedan på El-Giganten, är det några problem att flasha den?

Postad 02 August 2008 - 21:43

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Köpte en Elite för ett par dagar sedan på El-Giganten, är det några problem att flasha den?

Förmodligen blir det svårt. För såvitt jag vet har de vart slut på elgigantens sortiment ett bra tag nu och alla nya konsoller som kommer ska vara svårare att flasha. Men du kanske kom över ett ex som legat på hyllan länge.

Redigerat av pontii, 02 August 2008 - 22:27.

Postad 03 August 2008 - 02:36

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Hur vet man vad man har för version då?
Vad är det som skiljer dom åt?

Postad 03 August 2008 - 09:46

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Det är DVD-läsaren som är utbytt, men hur man kan urskilja det vet jag dessvärre inte.

Postad 03 August 2008 - 13:42

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Fanns en kille i Tuve som flashar för 200kr, har dock ingen kontaktinfo :lol:

Postad 03 August 2008 - 14:44

pontii
  • pontii
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Fanns en kille i Tuve som flashar för 200kr, har dock ingen kontaktinfo :lol:

De nya elitkonsollerna?

Postad 03 August 2008 - 16:33

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0

De nya elitkonsollerna?

Det vet jag inte, kollade när jag flashade min för 6mån sen. Men det beror väl på DVD-spelaren? Eller har de ändrat något annat i de nya versionerna?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.