Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3 & Marantz 7002

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 June 2008 - 11:39

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Som det står i beskrivningen så undrar jag om jag kan spela upp dom nya ljudformaten med den anläggningen jag har?

Jag har Ps3 kopplat via hdmi till min Marantz 7002 och Ps3'an inställd på bitström.

Tittade på Arn filmen igår och valde då DTS-HD formatet men vet inte om det blev någon större skillnad, Sen undrar jag om det ska synas i displayen om man spelar upp DTS-HD?
Har kollat i manualen men hittar inte något om detta, Det verkar inte finnas någon egen symbol i displayen för dom formaten, Bara vanliga DTS och Dolby symbolen.

Tacksam för alla svar som kan hjälpa mig en bit på vägen.

Ps: Läste om någon uppdatering för säkert någon månad sen om en uppdatering till Playstation 3 gällande nya formaten. Kommer inte riktigt ihåg vad den gällde dock

Postad 25 June 2008 - 19:52

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0
PS3 ska vara inställd på LPCM för att du ska kunna lyssna till förlustfria ljudformat.

MVH
/Chuck

Postad 25 June 2008 - 20:36

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Okej, Och då ska de funka utan några som helst problem, För det stod i filmen jag spela att det var DTS-HD som spelades, Men man vet ju inte riktigt om Förstärkaren spelar upp det.. Efterssom det inte står i displayen

Postad 25 June 2008 - 22:39

QAM
  • QAM
  • Forumräv

• 755 inlägg
  • 0

Okej, Och då ska de funka utan några som helst problem, För det stod i filmen jag spela att det var DTS-HD som spelades, Men man vet ju inte riktigt om Förstärkaren spelar upp det.. Efterssom det inte står i displayen

Tryck på "select" på PS3-fjärrkontrollen medan filmen spelar så får du fram bithastighet etc..

Postad 26 June 2008 - 12:58

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Tryck på "select" på PS3-fjärrkontrollen medan filmen spelar så får du fram bithastighet etc..

Men det behöver väll inte betyda att det är det förstärkaren spelar upp? Va en kompis som sa så till mig, Att det behöver inte vara så att förstärkaren gör de bara för att de står så.

Men du kanske har rätt?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.