Utrustingen är en panasonic ax200, sittavstånd ca 3,6m. Står mellan en euroscan 77tums eller en 92tums accurate manuel från fyndbörsen (995 kr). Grejen är att jag har en tv monterad på väggen och skulle därför gärna vilja sätta duken i taket för att slippa bygga ut duken från väggen. Problemet är bara att den större duken(större är ju alltid bättre) bara är totalt 140cm lång varav 115 är bildyta, detta betyder att duken kommer hänga ungefär mitt på tv:n hur jag än gör. Den andra duken är mindre (mindre är alltid tråkigt!) är däremot 200cm lång och kan därför sitta i taket och ändå gå hela vägen ned och täcka tv:n helt. Min fråga är nu, ska man köpa den större ändå och ha den hängandes framför tv, eller satsa på den mindre för att täcka tv:n. Kommer det se för jävligt ut med den stora, vore kul att höra om något våga sig på detta idiot-grepp före mig.
Har även en annan snabb fråga som rör bilden på panasonicen, jag har helt ny på detta men tycker mig kunna se en ganska stor färgskillnad på olika platser i bilden när jag projicerar en helt vit bild. Jag kikade på grundmenyn från forrest gump (DVD) och tycker då bilden drar åt både rött och lite blått. Det blir bättre om man byter bildinställningar till dynamisk eller spel. Men det är ju ändå bio som är rekommenderat att använda vid film. Någon som vet vad dtta beror på? Det ska sägas att jag kollade i fullt dagsljus med endast persienner som skydd och det var den sidan som var vid fönstrena som fick lätta färgändringar.
Tack för all eventuell hjälp!
Mvh Carl.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
64 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?