Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Att driva ett par Audiovector K1..

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 July 2008 - 01:34

clarity
  • clarity
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Hej,

På måndag hade jag planerat att provlyssna ett par Audiovector K1. De skall användas som frontar i mitt bantade 2-kanalssystem (bytar ut mina Dali Concept 6). Om de låter som jag förväntar mig så blir det ett köp.

Enligt Audiovector själva så ska alla deras högtalare vara lättdrivna - men är det någon som vet? Sitter nämligen på en Cambridge Azur 340 som är riktigt klen. Den ska visserligen bytas ut men inte det närmaste halvåret iaf, och jag behöver någonting att driva högtalarna med.

Mvh

Postad 06 July 2008 - 12:13

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

• 1372 inlägg
  • 0
Med 87 dB/W och 4 ohm är de väl inte någon jätte enkel last. Hur bra det fungerar beror helt på kravet på ljudnivå och storlek på rum etc. Ta med förstärkaren till provlyssningen och testa!

Postad 06 July 2008 - 14:07

Unregistered53a69b62
  • Unregistered53a69b62
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Med 87 dB/W och 4 ohm är de väl inte någon jätte enkel last. Hur bra det fungerar beror helt på kravet på ljudnivå och storlek på rum etc. Ta med förstärkaren till provlyssningen och testa!

Jag föreslår snarare att han skall låna hem högtalarna och prova hemma. Det är då och endast då man får veta hur det blir.

Postad 07 July 2008 - 08:20

Brinke
  • Brinke
  • Beroende

• 1372 inlägg
  • 0
Fast jag skulle föredra att lyssna på högtalarna med en stärkare som gör dem rättvisa. Speciellt som en uppgradering inte ligger så långt bort. Bäst såklart att låna hem både högtalare och förstärkare....

Postad 07 July 2008 - 12:26

Levator
  • Levator
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!
Har haft ett par Audiovector K1 super, kanonroliga högtalare.
Dom var ganska känsliga för vad man hängde på, dom är inte så jobbiga att driva, men speciellt basen hänger med på ett helt annat sätt om du har bra strömförsörjning.

Karaktären på ljudet kan faktiskt bli ganska vasst med tex Bladelius Amplifix, eller Mc Larens Ir60, men fungerade utmärkt med Pioneers lilla A6, körde den även ett slag med en gammal Yamahareciever, inte så bra bas men underbart mellanregister.

Skulle tro att den kan passa bra med någon strömstark Rotel.
Har du råd så är det ju Arcam som Ole har använt vid utvecklingsarbetet av K serien.

Mvh Johan

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.