Hejsan!
Har nyligen köpt hus och håller på att renoverar huset, har köpt färg o så till alla rum förutom vardagsrummet, kan inte bestämma mig vad jag vill ha för färg, hade tänkt mig vit med svart fondvägg men har vitt och svart i köket, hade annars tänkt mig ljus biege(stavning?) med mörk brun fondvägg. men inte säker på vad jag vill ha pga mina färger på grejjerna jag ha, har iaf tänk o köpa nya högtalare, tv bänk o soffbord.
ni kan se vad jag har på mitt galleri.
kom gärna med förslag=)
tack
Ljusa väggar och mörk fondvägg är ju rätt. Och att du är inne på beige istället för vitt (som i kritvitt) är helt rätt. Jag har en creme-aktig ton på mina väggar och en mörkbrun fondvägg. Låter kanske inte så sexuellt, men det blir snyggt imho. Du kan titta i mitt galleri så kanske du kan omvandla den färgsättningen till din egen stil, om det nu är något som faller dig i smaken. Grundregeln är iaf att ha någon ljus och nästan intetsägande färg runt om, och att fondväggen ska vara en rejäl kontrast. Det finns ju grymt verklighetstrogna "fusk-tegelstensväggar" t.ex.
Fast bara för att köket går i svart och vitt, betyder det inte att inget annat rum får ha den färgskalan. Tycker jag då.