Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Primare eller Linn?

23 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 July 2008 - 12:07

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Jag står i ett vägval just nu, och det är att antingen uppgradera högtalarna till någon av dessa:

Eller, att köpa ett par Linn Majik 140-högtalare och sedan byta ut hela systemet till ett Linn Majik-system (Majik DS, Majik-I etc).

Har idag Primare i21 och CD21. Har någon synpunkter, bu och bä om detta? Samt, någon som jämfört Mentor 6 och S3 Super med mera.

Usch, det är jobbigt just nu. :)

Postad 21 July 2008 - 14:31

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Jag har lyssnat på båda och det är fina högtalare båda två men mitt val föll på AV S3 Super då dessa var klart trevligare att lyssna på. Mentorn var lite för mycket i diskanten helt enkelt. Vass och skrikig upplevde jag den som.

Jag ångrar mig inte en sekund i dagsläget, det är nästan så att man längtar var gång man får tillfälle att sätta sig för att lyssna på lite musik med AV. :)

Postad 21 July 2008 - 15:18

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Vad driver du dem med för elektronik?

Vilken butik har AV för provlyssning i området Luleå <-> Umeå? (Såg att du var från Skellefteå).

Postad 21 July 2008 - 17:37

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

• 918 inlägg
  • 0
Jag kör idag med en Onkyo 703E och den funkar fint även om jag hellre haft en Arcam, men det är en ekonomisk fråga.

Ljudshopen Nord i Skellefteå säljer Audiovector. Det är nog de enda tror jag också, Takt o ton vet jag har haft inne lite beggade men det är också allt.

Postad 21 July 2008 - 20:15

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
Jag kör med SP20/DVD30 samt Katan/Ekwal/Sizmik 10.25, ypperligt ljud, så varför inte köpa ett par 140:or och behålla Primareprylarna?

Postad 21 July 2008 - 21:33

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Har provlyssnat Majik 140 tillsammans med Primare i21 och CD21 och det låter faktiskt helt okej, men långt ifrån lika bra som med Majik-I och Majik CD. Det är väl det som är lite tråkigt och gör att jag i så fall byter hela systemet. Men tanken har slagit mig.

Det tråkiga med Linn är att det alltid låter som bäst med ett komplett system. Att bara köra högtalare från Linn brukar resultera i att ljudet blir sämre än med ett par andra högtalare. I alla fall enligt mig.

Antar att det är för att Linn bygger just system och anpassar produkterna efter dessa.

Postad 21 July 2008 - 21:38

Plywood
  • Plywood
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Eller varför inte testa linn majic med Audiovector, tycker jag låter som en spännande kombination, som har liknande ljudideal. Primare/audiovector passar väl inte helt hundra ihop, har själv I21/CD21 och mi3 super.

Men det är bara min åsikt.

Redigerat av Plywood, 21 July 2008 - 21:41.

Postad 21 July 2008 - 21:43

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Har testat Mi3 med Linn Majik och med Linn Classik Music som elektronik och det lät inte alls roligt. Spretig och skrikande diskant, klent mellanregister och tunn bas; typ alla fel jag kunde föreställa mig. Jämförde då mot Linn Ninka.

Helst vill jag ju ha kvar mitt system från Primare då det är billigast och faktiskt riktigt bra trots allt. Tänkte försöka hinna med en lyssningsrunda under helgen... om det nu gör mig klokare eller inte.

Redigerat av Unregistered1254, 21 July 2008 - 21:53.

Postad 17 November 2008 - 13:12

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Uppdatering: Det blev ett par DALI Mentor 6.

Postad 18 November 2008 - 22:28

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
mafix: Har du inte några bilder på hur det ser ut? Vilken färg valde du? Vad blev avgörande i målet?

//Loofy

Postad 19 November 2008 - 11:58

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Jag har inga bilder än. Men det kommer!

Faktum är att jag inte ens har packat upp högtalarna på grund av tidsbrist, men jag hade tänkt ägna en helkväll åt uppackning, finjustering och inlyssning nästa vecka.

Det som avgjorde valet till slut var flera variabler. Jag bortprioriterade ganska fort Linn Majik då jag redan hade elektronik från Primare och för att vara helt ärlig så låter bara Linn roligt om det är just ett renodlat Linn-system.

Mellan Audiovector och DALI så slutade det med Mentor 6 då högtalaren var roligare att lyssna på helt enkelt och passar min musiksmak. Audiovector S3 är förmodligen mer korrekt, men det behöver det inte vara för min del. Del otroligt högupplösta diskanten hos Mentor tillsammns med dess mellan- och basregister, som helt saknas i DALI Ikon, är bara helt underbart att lyssna till.

Jag kom på mig själv att sitta och le för mig själv och tänka wow och grymt medan jag lyssnade på Mentor 6. Ingen annan högtalare lyckades med detta. Tyvärr inte ens B&W som jag också lyssnat mycket på och in i det sista övervägde.

Det är en superhögtalare helt enkelt och den fungerar kanonbra tillsammans med Primare.

Jag har dock fasat ut allting från Linn i hushållet nu, det enda som är kvar är K20-kablaget. Kanske finns lite sväng i dessa? ;-)

Postad 19 November 2008 - 12:39

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Kul med en till Mentor ägare!

Tänker du bygga ut till ett 5.1 system eller köra stereo?

Dock verkar jag fortfarande vara ensam om Mentor 8 bland de aktiva på minhembio :)

Redigerat av Unregisteredfb5958ec, 19 November 2008 - 12:42.

Postad 19 November 2008 - 14:44

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Det kommer bara att bli stereo.

Kommer troligtvis att köpa till ett eller två slutsteg från Primare samt deras DS (Linn DS, Squeezebox etc) som beräknas komma om ungefär ett år enligt en mailkonversation jag haft med dem.

Även om jag tycker om film har hembio aldrig intresserat mig. Konstigt nog. Räcker med ett halvtaskigt hembiosystem på den fronten.

Postad 19 November 2008 - 21:16

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Ok spännande... Coolt att du kan hålla dig så länge...innan du packar upp! :)

Hursomhelst så blir det nog kanon när du väl fått upp det. Antar att det kanske är ett hål i börsen nu...Vet inte vad stegen du funderar på kostar... men jag kan rekommendera:
http://www.hifimagas...p?annonsID=9497
(likadant steg som jag har...)
Jag tycker kombon funkar rätt bra. ;) Dock har jag ju försteg från Denon.

//Loofy

Postad 19 November 2008 - 23:54

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Ok spännande... Coolt att du kan hålla dig så länge...innan du packar upp! :P

Hursomhelst så blir det nog kanon när du väl fått upp det. Antar att det kanske är ett hål i börsen nu...Vet inte vad stegen du funderar på kostar... men jag kan rekommendera:
http://www.hifimagas...p?annonsID=9497
(likadant steg som jag har...)
Jag tycker kombon funkar rätt bra. :unsure: Dock har jag ju försteg från Denon.

//Loofy

Tycker du verkligen Mentor 6 kräver så tunga pjäser? Mentor 6 är ju en relativt snäll last för en förstärkare, jag skulle köra på mer finlir än muskler. T.ex. tycker jag att min NAD M25 räcker gott och väl kraftmässigt till ett par Mentor 8. Den kan väl kanske jämföras med stereoslutsteg med nypris runt 15k.

Finns så många komponenter i kedjan till riktigt bra ljud, så onödigt att slösa mer än som behövs i kraftväg.

Postad 20 November 2008 - 00:25

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Mentor 6 är verkligen en snäll högtalare. Den är ju lika lättdriven som Ikon 6 (inte i specifikationerna, men i praktiken).

När/om jag kompletterar med slutsteg kommer det bli från Primare. Utseendet är viktigt i det här hushållet! ;-)

Postad 20 November 2008 - 20:42

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
Varning Långt svar! :P

Tycker du verkligen Mentor 6 kräver så tunga pjäser? Mentor 6 är ju en relativt snäll last för en förstärkare, jag skulle köra på mer finlir än muskler.

Det är helt riktigt. Att bygga lättdrivna högtalare har ingått i Dali's filosofi väldigt länge. Läser man på hemsidan så är det stycket "Amplifier Friendly" man beskriver det. Detta har man löst genom att tillverka sina högtalare med en så snäll impedans och fasgång som möjligt. Detta kommer ju generera att förstärkaren i alla lägen kommer prestera sitt bästa. Även om förstärkaren är stabil kommer ju en besvärlig last ändå få den att prestera sämre än om lasten hade varit snällare!
Detta innebär att man klarar sig helt okej med väldigt många förstärkare. Prova exempelvis med en NAD 320BEE - till ett par Mentor 6 or - det spelar imo väldigt bra. Visst.

Men... trotsallt - så gäller ju samma förhållande för en stabilare förstärkare - det kommer ju OXÅ prestera bättre om lasten är snäll. Skillnaden i grunden mellan 320BEE och det större steget kommer ju fortfarande att bestå!

Den som provar kommer förstå. Det gjorde jag när jag var på Dali-fabriken sist.

Skall jag tolka det du skriver som att Classé inte räknas in under epitetet "finlir"? Utveckla gärna!

T.ex. tycker jag att min NAD M25 räcker gott och väl kraftmässigt till ett par Mentor 8. Den kan väl kanske jämföras med stereoslutsteg med nypris runt 15k.

Japp M25:an är riktigt fin låda. Men jag har tillräckligt med effekt för att lösa de andra kanalerna i 4308:an (har aldrig saknat något i filmläget - utan det har varit i 2 kanals-läget - därav 2 kanalssteg. Jag skulle blivit kanonglad om NAD skulle släppa en M22:a (spekulativ modellbeteckning på ett 2 kanaligt Masterslutsteg)
Men - jag förstår inte riktigt kopplingen mellan en direkt jämförelse i ett givet nypris? Vad är det som garanterar detta? Och hur bevisar du det?

Finns så många komponenter i kedjan till riktigt bra ljud, så onödigt att slösa mer än som behövs i kraftväg.

Sant. Ser dock inte anledningen till varför av den anledningen skulle välja en sämre kedja. Jag gör uppgraderingarna inkrementellt. (Vem vet - en dag kanske det står ett par 802D på andra sidan om högtalarkablarna? - Skall bara studera klart först hehe...)
Värt att notera att den sämsta "komponenten" trotsallt är rummet i de allra flesta fall.

Mentor 6 är verkligen en snäll högtalare. Den är ju lika lättdriven som Ikon 6 (inte i specifikationerna, men i praktiken).

Japp.. Men du kommer med all säkerhet märka skillnader när du väl byter. Dock skulle jag nog anse att din nuvarande uppsättning kan vara bättre lämpad än Denonmaskinen jag började den här resan med.

När/om jag kompletterar med slutsteg kommer det bli från Primare. Utseendet är viktigt i det här hushållet! ;-)

Japp. Det är sant. Tror nog det blir ett kanonalternativ det oxå. Anledningen till min länkpostning var mest att flagga för begagnatmarknaden och att jag råkade hitta ett likadan förstärkare som jag själv hade. :D

Väntar fortfarande på dina bilder. :)

//Loofy

Postad 20 November 2008 - 23:05

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Jag är faktiskt förvånad över hur bra Primare i21 verkligen är. Den har faktiskt stenkontroll över högtalarna, och jag märker ingen skillnad alls mot NAD M3 som enligt specifikationerna ska ha över dubbelt så mycket kraft.

Så jag får väl se om det blir tal om slutsteg över huvud taget. Men det ser ju grymt ut! Tycker i alla fall jag. :-)

Det kommer bilder. Det kommer! Dock vet jag inte hur fina bilder det kommer bli. De står tillsammans med stereon i fritidshuset vilket bara är där jag har tid (och kan!) lyssna på musik.

Och vet som sagt inte när jag har tid. Men bilder kommer!

All work and no fun makes mafix... uhm, uttråkad. :-D

Postad 21 November 2008 - 19:05

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0

Skall jag tolka det du skriver som att Classé inte räknas in under epitetet "finlir"? Utveckla gärna!

Japp M25:an är riktigt fin låda. Men jag har tillräckligt med effekt för att lösa de andra kanalerna i 4308:an (har aldrig saknat något i filmläget - utan det har varit i 2 kanals-läget - därav 2 kanalssteg. Jag skulle blivit kanonglad om NAD skulle släppa en M22:a (spekulativ modellbeteckning på ett 2 kanaligt Masterslutsteg)
Men - jag förstår inte riktigt kopplingen mellan en direkt jämförelse i ett givet nypris? Vad är det som garanterar detta? Och hur bevisar du det?

Sant. Ser dock inte anledningen till varför av den anledningen skulle välja en sämre kedja. Jag gör uppgraderingarna inkrementellt. (Vem vet - en dag kanske det står ett par 802D på andra sidan om högtalarkablarna? - Skall bara studera klart först hehe...)
Värt att notera att den sämsta "komponenten" trotsallt är rummet i de allra flesta fall.

Jo Classe räknas som "finlir" men även muskler. Man betalar ju så mycket pengar för att få båda .

Det jag menar är att eftersom Mentor 6 är så lättdrivna, så räcker det med att man köper en förstärkare som är mestadels "finlir" och så kan man lägga resterande pengar på andra delar i hifi-kedjan.

Du menar på att mer kraft alltid är bättre. Jag är väl beredd att hålla med - i teorin. Men i praktiken når man någon slags gräns av diminishing returns (för att dra lite ekonom-termer). Ljudförbättringarna blir så extremt små av att köpa två identiska apparater där den ena klarar att leverera 120W och den andra 240W.

En M22a? Du har ju M3an, den kan väl aggera slutsteg också? :)

Jag bevisar inget med ett givet nypris, man måste ju mäta ljudkvalite ifrån en förstärkare med någon parameter som bas för vilka förstärkare jag pratar om. Jag kunde ju sagt M25an kan jämföras med alla 2-kanalsslutsteg som är svarta, men det hade ju varit mindre sant, än alla 2-kanalare som kostar ~15 000kr.

Hur man uppgraderar finns det ju många varianter på. Visst, om man köper slutstegen med tanken att en dag uppgradera till ÄNNU bättre högtalare. Då är ju inte det en så dum idé med ett par Classe kanske.. ..men å andra sidan tappar du då möjligheten att matcha dina nya högtalare med rätt förstärkare, eftersom du då låst in dig på Classe.

Jag tänkte mer i termer av. Personen har en budget på X. Personen lägger X/3 på högtalare. Personen bör inte lägga 2X/3 på förstärkare, utan kanske X/3 på förstärkare eftersom dom är lättdrivna och sedan köpa en bättre DAC eller liknande för resterande X/3.

Mvh,
Rob

Redigerat av Unregisteredfb5958ec, 21 November 2008 - 19:06.

Postad 22 November 2008 - 00:28

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0

Jo Classe räknas som "finlir" men även muskler. Man betalar ju så mycket pengar för att få båda .

Det jag menar är att eftersom Mentor 6 är så lättdrivna, så räcker det med att man köper en förstärkare som är mestadels "finlir" och så kan man lägga resterande pengar på andra delar i hifi-kedjan.

Du menar på att mer kraft alltid är bättre. Jag är väl beredd att hålla med - i teorin. Men i praktiken når man någon slags gräns av diminishing returns (för att dra lite ekonom-termer). Ljudförbättringarna blir så extremt små av att köpa två identiska apparater där den ena klarar att leverera 120W och den andra 240W.

Precis så här tänkte jag oxå!

Faktum är att jag sålde av en relativt tung Rotel-rigg pga detta! (RSP-1066, RB991, RB993) Till förmån för Recivern... Jag menar! De är ju ändå så lättdrivna!

Nu är rummet jag har dock lite orättvist i sammanhanget oxå. Det är genererar ett ganska basfattigt ljud. Vad det beror på tror jag är att rummet har många vinklar som kan bidra till utsläckningar.

Hursomhelst... Det jag hört och vet att högtalarna kan prestera (inte minst av det jag fick uppleva när jag var på Dali-fabriken) så funderade på om det inte fanns mer att hämta - tom i mitt rum. I mitt rum blev det en dramatisk skillnad när jag fick in steget.
Den dagen jag flyttar(= byter rum) så skall jag naturligtvis göra en ordentlig test här igen...

Skillnaden i vardagsrummet blev iallafall stor.

En M22a? Du har ju M3an, den kan väl aggera slutsteg också? :)

Nix. M3 har många unika funktioner som stereoförstärkare betraktat. Dock inte en möjlighet att koppla förbi försteget på något smidigt sätt. Naturligtvis - så kan du plocka bort byglarna helt - och den vägen koppla in den som ett slutsteg - men då har du betalat för ett försteg som finns i den maskinen som man inte använder känns lite väl "overkill".

Jag bevisar inget med ett givet nypris, man måste ju mäta ljudkvalite ifrån en förstärkare med någon parameter som bas för vilka förstärkare jag pratar om. Jag kunde ju sagt M25an kan jämföras med alla 2-kanalsslutsteg som är svarta, men det hade ju varit mindre sant, än alla 2-kanalare som kostar ~15 000kr.

imo - så säger färgliknelsen precis lika mycket som din första jämförelse - nämligen ingenting. (men det är bara mina 2 cent...som sagt)

Hur man uppgraderar finns det ju många varianter på. Visst, om man köper slutstegen med tanken att en dag uppgradera till ÄNNU bättre högtalare. Då är ju inte det en så dum idé med ett par Classe kanske.. ..men å andra sidan tappar du då möjligheten att matcha dina nya högtalare med rätt förstärkare, eftersom du då låst in dig på Classe.

Må hända - snubben jag handlade steget av hade en rigorös JMLab-rigg hemma - och jag måste nog säga att det spelade riktigt bra där inne oxå.. (Det steget jag köpte hade blivit över från en hembiosatsning - till frontkanalerna körde han CA-M300).
Sedan är det ju det fina med begagnatmarknaden - personligen har jag aldrig förlorat några pengar på ett vidaresälj jag köpt från begagnatmarknaden... (japp - fick samma pengar som jag gav för Rotel-riggen - efter 2 års trogen tjänst). Så "låsa in sig" håller ju inte i det läget. Naturligtvis så gäller det att matcha hela riggen. Men å andra sidan - kanske man har "planen klar" för sig ett bra tag i förväg så man kan planera en välmatchad slutanläggning. :D

Jag tänkte mer i termer av. Personen har en budget på X. Personen lägger X/3 på högtalare. Personen bör inte lägga 2X/3 på förstärkare, utan kanske X/3 på förstärkare eftersom dom är lättdrivna och sedan köpa en bättre DAC eller liknande för resterande X/3.

Japp - håller helt med. Det är givetvis mycket knasigt att lägga dubbelt så mycket på ett tvåkanalssteg än vad högtalarna kostar! :)
Men här har vi då begagnatmarknaden - Med det priset jag fick - så blir ekvationen helt i linje med den du beskriver ovan. :D

//Loofy

Postad 22 November 2008 - 00:56

Unregisteredfb5958ec
  • Unregisteredfb5958ec
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Måste låna tråden lite Loofy och fråga om Mentor Vokal Centern..

..du hade en rätt bastant center innan. Var det värt att byta till Mentor centern? Den är ju båda ohyggligt otymplig och väldigt dyr. Jag är ytterst tveksam om jag vill klämma in den på min tv-bänk. Får inte riktigt plats med elektroniken uppe på bänken då.

Testade lite i butik med den "stora" Ikon Vokal centern, tyckte inte den imponerade alls tyvärr :D

Postad 22 November 2008 - 01:19

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0
mjao. den är ju ganska stor - det är riktigt. Och förra centern ja... Den var bra den oxå. Men Mentorvokal är den som är mest lik en Mentor 6:a dock liggandes - vilket ju bara de gör jämförelsen lite inkorrekt. Men så nära det går iaf fast liggandes.
Dessvärre är det nog så att centern är byggd för att spela tillsammans med Mentor 6 och 8.

För de Mentor 5 och mentor 2 passar exempelvis:

utmärkt - (priset ovan är för ett par...- de går att köpa i singlar oxå)
Men ett annat alternativ skulle naturligtvis kunna vara att köpa en singel Mentor 2. Den tar ju inte upp jättemycket bänkyta - även om den bygger lite mer på höjden. Dock är jag inte helt 100 på om hur det är att köpa de i singlar då Dali parmatchar höger vänster högtalare (som du kan se på etiketten bak på dina Mentor8:or).

Jag kan kolla upp hur det ligger till med Mentor 2 i singel i morgon och återkomma.

//Loofy

Postad 01 January 2009 - 22:26

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0
Då var högtalarna inspelade och fotograferade. För intresseklubben.

Postad 15 January 2009 - 16:41

HiFi_I_Like
  • HiFi_I_Like
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Jag har lyssnat på båda och det är fina högtalare båda två men mitt val föll på AV S3 Super då dessa var klart trevligare att lyssna på. Mentorn var lite för mycket i diskanten helt enkelt. Vass och skrikig upplevde jag den som.

Jag ångrar mig inte en sekund i dagsläget, det är nästan så att man längtar var gång man får tillfälle att sätta sig för att lyssna på lite musik med AV. :)

Det är lustigt, där ser man hur olika alla tänker. Själv håller jag med Mieron. Satt själv och valde mellan dessa två högtalare (och någon till). Mina provlyssningar av Audiovector S3 Super gav mig gåshud. Imponerades inte minst av den stora och luftiga ljudbilden högtalarna målade upp. Efter provlyssning av Dali var jag ganska tom. Kände inte att den stack ut på något vis. Kände inte heller att jag fick den där känslan av att, så att säga, försvinna in i musiken. Nu vet jag dock att exempelvis akustiken i lyssingsrummet, placering av högtalare, och val av elektronik har stor betydelse för ljudet. Kan ha varit någon av dessa faktorer som drog ned upplevelsen eller omvänt höjde upplevelsen för AV. Hursom helst, Audiovectors S3 serie är en underbar högtalarserie, dock inget för de som önskar diskodunk (de har en grym låg bas men den högre basen som finns i disco/pop är mer tillbakadragen). Dali är ett erkänt kvalitetsmärken som jag inte tror tillverkar någon dålig högtalare. Har själv ägt en äldre modell som jag varit mycket nöjd med. SÅ, jag tror att båda högtalarna är "säkra köp" för dem som önskar en bra högtalare i 25 tkr klassen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.