EK
EDIT: Stavning
Redigerat av Unregisteredcec18524, 01 August 2008 - 21:35.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 01 August 2008 - 21:33
Frugan har en gammal Sony MZ-E32, och en stor mängd MD skivor, jag har bestämt att det är dags att städa undan detta, men hon vill ha kvar sina låtar, allra helst få över dessa till datorn/iPod. Hur skall jag enklast lösa detta, finns det några MD spelare man kan koppla via USB som man gör med LP skivor som skall konveneteras, snälla jag behöver hjälp så att husfriden kan återställas ;-)
EK EDIT: Stavning Redigerat av Unregisteredcec18524, 01 August 2008 - 21:35. Postad 02 August 2008 - 00:36
Kanske en dum idé men även kanske värt ett försök;
Om du tar en 3,5mm - 3,5mm-kabel från hörlursuttaget på MD-spelaren till datorns line-in/mikrofoningång så skulle du ju alltid sedan kunna ta valfritt inspelningsprogram inställt på just den ingången och föra över musiken på detta sätt Postad 02 August 2008 - 11:33
är det inte lättare att bara ladda hem låtarna direkt i rätt format? blir ju ett väldigt bök att spela in låt för låt.
Postad 06 August 2008 - 10:34
Sony har ju nåt program som brukar medfölja MD spelare, men det kommer jag inte ihåg vad det heter. Där kan man iaf konvertera låtarna till mp3 och föra över till datorn. Jag orkar inte leta så de gångerna jag använder MD till att spela in (spelar in DJ-mixar) så gör jag som ovanstående skrev; kopplar helt enkelt in den i line-in på datorn och trycker på Rec i SoundForge.
Postad 06 August 2008 - 14:10
Gamla NetMD-inspelningar (som det gäller för MZ-E32) går inte att föra tillbaka till datorn över USB annat än med den allra senaste (sista?) Hi-MD-spelaren Sony släppt: MZ-RH1. Men knappast värt att investera 3000kr för den akens skull... http://www.ciao.se/S...n_MZ_RH1__96064
WarSpaz idé är inte dum - det är den enda - men det finns program som kan hjälpa till så att man slipper sitta och passa uppladdningarna, dela upp skivan i låtar och namnge dem. Det sköter programmet. http://www.marcnetsystem.co.uk/ (finns något annat program också) Postad 06 August 2008 - 14:14
Det är alltså skillnad på om det är något man tidigare överfört via USB från dator eller om det är något man spelat in direkt på MD via mikrofon, den första varianten vill Sony spärra...
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |