Så att jag har Dynavoice M85 med tillhörande högtalare runt om , men funderar på komma upp en nivå på högtalarna. Driver dessa med en Marantz sr6001. vilken modell bör jag sikta på för att få lite wow-upplevelse, så man inte lägger 15k och märker ingen skillnad. Funderat på canton gle serien som min polare har men vet inte om jag hör nån särskild skillnad där .kanske jag som är tondöv
Postad 03 August 2008 - 11:06
hej
Så att jag har Dynavoice M85 med tillhörande högtalare runt om , men funderar på komma upp en nivå på högtalarna. Driver dessa med en Marantz sr6001. vilken modell bör jag sikta på för att få lite wow-upplevelse, så man inte lägger 15k och märker ingen skillnad. Funderat på canton gle serien som min polare har men vet inte om jag hör nån särskild skillnad där .kanske jag som är tondöv
Postad 04 August 2008 - 07:13
Ge dig ut o lyssna så märker du om du tycker det är värt att uppgradera
Postad 04 August 2008 - 10:06
Du har helt klart din svagaste länk i högtalarna, frågan är väl "vad får det kosta"? RC-L som kvistarn föreslår är ett bra alternativ, kanske lite för "bombastiska" för min smak - både i storlek och ljudbild - de kräver ett ganska stort rum anser jag.
Är du ute efter ett surroundsystem igen, eller är det bara frontarna du vill byta?
Min rekommendation går till de jag har själv:
Vill du ha en smidigare lösning kan 99.25/26 som är stativhögtalare vara en variant. Det finns även en billigare version av 25/26/36-serien:
Såg att Fyndbörsen har demo och fyndex av den serien så där kan du garanterat göra en bra affär.
Är du ute efter ett surroundsystem igen, eller är det bara frontarna du vill byta?
Min rekommendation går till de jag har själv:
Vill du ha en smidigare lösning kan 99.25/26 som är stativhögtalare vara en variant. Det finns även en billigare version av 25/26/36-serien:
Såg att Fyndbörsen har demo och fyndex av den serien så där kan du garanterat göra en bra affär.
Postad 04 August 2008 - 10:20
hej
Har själv i dagsläget dynavoice s-6 och det är kanske lite skillnad mot m-85. Ska byta till artech 8 ist, får se om det gör lite
. Men som sagt, vad för prisklass har du ?
// Gtek
Har själv i dagsläget dynavoice s-6 och det är kanske lite skillnad mot m-85. Ska byta till artech 8 ist, får se om det gör lite
// Gtek
Postad 04 August 2008 - 19:18
Är ute efter snygga högtalare med välljud men som man ändå kan fläska på med och få bra bastryck. inget större än 8" runt 12-15k skulle jag väl kunna tänka mig lägga på ett komplett system runt om exkl. aktiv bas .
Är ute efter snygga högtalare med välljud men som man ändå kan fläska på med och få bra bastryck. inget större än 8" runt 12-15k skulle jag väl kunna tänka mig lägga på ett komplett system runt om exkl. aktiv bas .
Postad 04 August 2008 - 19:26
Finns 3 butiker som har satt ner bokvarianten av högtalarna i denna serie. Köper du dom hamnar du runt 12.000:-
Har precis köpt 509orna i bok och jag märker en klar skillnad mot mina tidigare Celestion F30.
Postad 04 August 2008 - 20:20
Finns 3 butiker som har satt ner bokvarianten av högtalarna i denna serie. Köper du dom hamnar du runt 12.000:-
Har precis köpt 509orna i bok och jag märker en klar skillnad mot mina tidigare Celestion F30.
Ser riktigt najs ut.
Postad 11 August 2008 - 12:42
Nämnda RC-L med c + bak + ett beg slutsteg hamnar inom din prisram. REJÄL aha-upplevelse.
Beg aktuellt?
Beg aktuellt?
Postad 18 October 2008 - 12:25
Nu blev det av. B&W DM685. väldigt nöjd med inköpet. blir snart en center i samma serie.
Bifogad fil(er)
Postad 18 October 2008 - 14:20
Kul att det blev ett par stativare, finns mkt bra att hämta ur sådanna=)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
547 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?