(Aurum Cantus är i dagsläget ca 2000 kr billigare än XTZ)
//Christopher
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Vad skulle ni välja? Aurum Cantus eller XTZ ?
Startad av
raschke
, Aug 15 2008 23:32
9 svar till detta ämne
Postad 15 August 2008 - 23:32
Jag går just nu i tankarna att köpa monitorer och har fastnat för 2 olika alternativ: XTZ 99.25 och Aurum Cantus Leisure 2SE . Jag vill ha en ren och fin diskant men behöver inget riktigt bastryck eftersom jag redan har två ordentliga baslådor som sköter det jobbet. Vad skulle ni välja och varför?
(Aurum Cantus är i dagsläget ca 2000 kr billigare än XTZ) //Christopher Postad 18 August 2008 - 07:17
Om du inte kollat här tidigare så kan du tjäna ett par tusenlappar på Aurum Cantus. Tom köpa ett par fina golvare för en liten peng. http://www.goldenage...hifi/index.html Postad 26 March 2009 - 01:16
Jag är inne på samma val som du och jag har läst allt jag sett om dessa två stativare utan att att ha fått lyssna på nån av dom.
Aurum Cantus LEISURE 2SE MKII har mycket som verkar vara riktigt bra men dom passar nog inte alla: väldigt bra byggkvalitet, snygga som tusan, välbalanserade tonalt och en ruggigt bra diskant.Dom saknar en del bastryck.Båda är ganska tungdrivna.Enligt den här sidan så blir Aurum Cantusarna något grumliga och 'congested' om man spelar riktigt högt med dom och det är inget dom är gjorda för enligt recensenten, tro't om man vill.Motsatsen till CERWIN-VEGA typ. XTZ 99.26 är mer allround och kan spelas högt, har bra bas men troligen inte lika bra upplöst diskant och inte lika fin finish.Dom är inte heller lika snygga fast dom är snarlika (ena modellen). Jag tror attAurum Cantus LEISURE 2SE MKII har en högre kvalite men jag vet ändå inte vilka som passar mig bäst Postad 26 March 2009 - 06:11
Citerar mig själv från en XTZ tråden ...
"Fick hem ett gäng 99.25or för en stund sen. Blir det emot mina Aurum Cantus Leisure 2 SE Mk2 i helgen. Ska bli spännande att lyssna på dom i hemmet och inte i butik och med "fel" stärkare. " Tycker Aurum Cantus spelar spelar på helt ok själv men kan låta lite ansträngda om man vrider på.. Men lyfter rejält när man kan delar av dom lite grann med sub. Blev ett rejält lyft för min del efter nya subban kom på plats. Lyssnade först på xtz:orna innan jag köpte Aurum Cantus men upplevde 99.25 som lite mer detaljerade men vet ej om det stämmer som det va olika rum osv.. ska bli bli kul att köra ett litet rejs i helgen och se hur de ligger till och reda ut de här. Postad 26 March 2009 - 17:56
Xtz 99.26 gillar rock väääldigt mkt Aurum Cantus är väääldigt snygga dock och jag har inte lyssnat på dem .. Mvh Postad 30 March 2009 - 08:04
Jämförde lite grann nu i helgen iaf.
Aurum Cantus kände lite mer lättplacerad och sweetspot kändes lite större. Dom verkade även lite mer lättdrivna, volymen va lite högre på Aurum Cantus eller så är dom bara lite ljusare i ljudet men spelar nästan lika mycke bas. Dock va XTZ pluggade spelar nog lite mer bas om man rycker den. XTZ kändes lite mindre i ljudbilden om den inte fick helt rätt placering. Finishen vinner Aurum Cantus. Musiken va Trentmoller och System of a down. Kanske skriver mer sen.. ska till jobbet nu.. Postad 30 March 2009 - 19:11
Ja du , testa med utan proppar i , det är rätt stor skillnad på fyllighet..En fyllighet som passar fint till halvtaskiga hårdrockskivor
Postad 30 March 2009 - 21:15
Får prova de imorgon om jag hinner. På hårdrock kan de nog löna sig på några skivor i samlingen. Postad 04 April 2009 - 16:56
Kan tyvärr inte testa så mycke just nu då jag sålt iväg elektroniken.
Kanske väcker tråden om nån månad eller så.. Postad 21 February 2010 - 14:12
bättre sent än aldrig!
har dock en följd fråga, hur tror ni det blir med en XTZ center till ett par aurum cantus frontar? känner mig inte sugen att hosta upp 12 papp för en center just nu bilder: https://www.minhembio.com/Knopp 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |