Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Extremt konstigt problem med Samsung A5 TV

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 September 2008 - 21:12

isbjoernfromhell
  • isbjoernfromhell
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Nu ska jag ge er ett rejält konstigt problem som jag har med min Samsung A5 37". Ni kommer troligtvis inte tro mig men jag försöker ändå.

Jag har haft den nu i några månader och då märkte jag av viss delay när jag spelade med min PS3a, problemet löstes dock när jag hittade game mode. Men då såg jag istället att när man rörde på sig i olika spel så blev texturerna suddiga men när man ställde sig still så blev de normala igen, detta gäller även siffror och sådant som "ghostas" på skärmen när man rör sig, skumt tänkte jag men trodde det var så på PS3 helt enkelt och har inte brytt mig så mycket. Men så nyss så satt jag och spelade lite Call of duty och fick för mig att fjanta mig lite och vrida på Picture-in-picture och kolla på fotboll samtidigt. Och se på fan! Alla de suddiga fixturerna försvann och ghostningen av text och sådant också. Sen när jag provade att ta av game-mode så var även Delayen borta i det vanliga läget!

Är helt mållös. Vad i **** är det som gör att TVn blir perfekt när man sätter på PIP? Kan ju inte sitta och ha igång en liten ruta nere i hörnet hela tiden.

Någon som vet något om det hela?

Ska givetvis åka till Netonnet imorgon och diskutera problemet med dem, och att om de inte har en lösning så får de ta tillbaka TVn helt enkelt, för så ska det ju absolut inte vara.

Postad 14 September 2008 - 21:24

Salte
  • Salte
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Om du inte har stält in i tvns menyer vad(PS3) du har kopplatat in i ingång HDMI1/3 ( 2an är för datorn) så bör du göra det.

Postad 14 September 2008 - 21:26

isbjoernfromhell
  • isbjoernfromhell
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Om du inte har stält in i tvns menyer vad(PS3) du har kopplatat in i ingång HDMI1/3 ( 2an är för datorn) så bör du göra det.

Jag har ingång 1 som "game"

Det var det du menade eller? :)

*edit

Märkte nu att om man har "info" rutan uppe med vad det är för upplösning och sådant så försvinner det också... vad fan?

Redigerat av isbjoernfromhell, 14 September 2008 - 21:29.

Postad 14 September 2008 - 21:36

Salte
  • Salte
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
tyvärr var det, det jag menade :)

Har du tästat att ändra den till något annat typ som BR?

Postad 14 September 2008 - 21:38

isbjoernfromhell
  • isbjoernfromhell
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

tyvärr var det, det jag menade :)

Har du tästat att ändra den till något annat typ som BR?

Jao det har jag. Funkar inte heller, testade flera olika. :/ Undra vad fan det beror på

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.