Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

24

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 September 2008 - 11:09

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Postad bild

Tid/dag: FOX at Monday 9:00 PM
Genere: Action/Adventure, Drama
Längd per avsnitt: 60min
Plot:
¨Celebrating its 150th episode this season, 24 is one of the most innovative, addictive and acclaimed dramas on television. In its first six seasons, the suspenseful series was nominated for a total of 57 Emmy awards, winning for Outstanding Drama Series (2006) and Outstanding Lead Actor in a Drama Series for star Kiefer Sutherland (2006). Season Six garnered a sixth consecutive Emmy nomination for Sutherland and second consecutive nomination for supporting actor Jean Smart.

"Day 7" of 24 promises to combine the show's unique and trend-setting format with compelling new elements. Each episode again will cover one hour of real time, as viewers follow JACK BAUER (Kiefer Sutherland) through another astonishing day.

The series gets a jumpstart on the clock this fall with 24: EXILE, the unprecedented two-hour real-time "Day 7" prequel, airing Sunday, Nov. 23. Set and shot on location in Africa, Bauer and mentor CARL BENTON (Robert Carlyle) battle an international crisis, while here at home the nation prepares for a new president on inauguration day. Taking place just a few months before the new day dawns, U.S. State Department officer FRANK TRAMELL (Gil Bellows) and JONAS HODGES (Jon Voight) are pulling the strings that will set the stage and raise the stakes for Season Seven. Set in Washington, DC, "Day 7" opens four years after Season Six with CTU dismantled and Bauer on trial. Bauer's day takes an unexpected turn when former colleague TONY ALMEIDA (Carlos Bernard) returns. Meanwhile, newly elected President ALLISON TAYLOR (Cherry Jones) leads the country alongside White House Chief of Staff ETHAN KANIN (Bob Gunton) and First Gentleman HENRY TAYLOR (Colm Feore).

A national security crisis prompts an investigation by a team of FBI agents including JANIS GOLD (Janeane Garofalo), RENEE WALKER (Annie Wersching), LARRY MOSS (Jeffrey Nordling) and SEAN HILLINGER (Rhys Coiro). Although CTU is no longer, CHLOE O'BRIAN (Mary Lynn Rajskub) and BILL BUCHANAN (James Morrison) are back for another momentous day of shocking events.

Filmen har premiär den 23 November 2008 på Fox.
Serien har premiär igen den 5 Januari 2009 på Fox.

Enligt rykten så har TV4HD köpt in Säsong 7 samt filmen av 24 och ska visa den senare i vinter/vår i sin HD kanal i 720p och med DD ljud.

Oj oj, vad jag längtar efter att denna serie ska ta fart igen, Jack Bauer och gänget kommer att slå rekord med denna säsong.
Iaf enligt Keif utsago så ska denna kommande säsong bli den bästa säsongen enligt han själv.

Jag kan ju bara spekulera i hur bra säsongen kommer att vara.
Den säsongen som jag gillade minst var ju säsong 6, man fick lixom aldrig den där sanna 24 andan i den säsongen.

Och nu ska dom ju lanser en STV film också, hur bra är inte det på en skala 1-10?
Filmen är en film som dom kommer att visa direkt på TV, dvs dom kommer inte att visa den på Bio eller lansera den på DVD innan dom har visat den på TV.
Detta är ju positivt för oss.

Filmen tar plats mellan säsong 6 och 7, så enligt producenten till 24 så ska man se filmen innan man börjar kolla på säsong 7.

Vilken tur för oss att filmen har preimär den 23 November 2008 så vi hinner se den innan serien börjar igen.
Filmen heter "24: Exil", och producenten har lagt den så att den räknas som ett "S07-Speciell episod".
Vilket är helt underligt för mig då han hade tjänat mer pengar på att lägga den som fristående och släppa den på bio till Jul istället.

Redigerat av MrBurn, 15 September 2008 - 11:19.

Postad 15 September 2008 - 11:13

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Måsta man ju se. Har sett alla säsonger hittills så då måste jag ju se detta också. En del säsonger är ju sådär...

Postad 15 September 2008 - 11:14

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Måsta man ju se. Har sett alla säsonger hittills så då måste jag ju se detta också. En del säsonger är ju sådär...

Jo, deft kan man ju hålla med om, men inget slår en helkväll med 24 när dom lanserar dubbla avsnitt.
Man blir som klistrad....

Och om nu rykterna är sanna att TV4HD ska sända 24 i HD så är min lycka uppfylld.
Fast det återstår att se.

Postad 22 September 2008 - 15:08

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Vilken tur för oss att filmen har preimär den 23 November 2008 så vi hinner se den innan serien börjar igen.
Filmen heter "24: Exil", och producenten har lagt den så att den räknas som ett "S07-Speciell episod".
Vilket är helt underligt för mig då han hade tjänat mer pengar på att lägga den som fristående och släppa den på bio till Jul istället.

Njä, det hade de inte gjort, distributionskostnaderna till biografer är väldigt mkt högre och då måste den dessutom konkurrera med de riktiga filmerna på ett helt annat sätt.

Postad 22 October 2008 - 12:36

sinners_bleed
  • sinners_bleed
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Någon som sett eller hört något mer om denna prequel, kallad 24: Redemption /Exile.. ? USA-premiär 23/11 2008.
DVD;n finns visst att förboka på Discshop (släpps 5/12). Handlingen låter väl lite sådär, kan detta bli nåt?

On they day of the Presidential Inauguration, Jack Bauer finds himself in the midst of a bloody uprising in the small African nation of Sangala. He must risk his life to transport a group or orphans to the American Embassy and sacrifice his own freedom to ensure that they are evacuated out of the country and make it safely to America.

Längtar i allafall tills säsong 7 har premiär, ser sjukt bra ut.

Postad 28 October 2008 - 22:21

Kraantz
  • Kraantz
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Personligen tycker jag serien bara blivit sämre och sämre. Säson 1-3 var väl bra, 4-5 var OK, men med säsong 6 spårade serien ut helt. Iofs kollade jag bara ungefär halva säsongen innan jag sade tack och farväll till denna serie.

Postad 06 November 2008 - 19:48

Bizhop
  • Bizhop
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0
Vad glad jag blev att hitta denna info:)
24 är absolut topnotch vad gäller serier.
Är riktigt sugen på att börja om på Dag 1 och försöka få sambon till att se den också.

Postad 23 November 2008 - 14:08

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Inatt smäller det !
08:00 PM startar ett 2h långt avsnitt / film av 24 på FOX.

Man kommer att ha möjlighet att se den streamat ifrån www.fox.com runt ca 04-06am svensk tid.

Edit:
Detta är en film som handlar om vad som hände mellan säsong 6 och 7.

Redigerat av MrBurn, 23 November 2008 - 14:09.

Postad 23 November 2008 - 14:10

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Bra tips, vet nån som är sugen, en annan kollar seriöst via canalplus.

Postad 23 November 2008 - 14:33

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
Bra , då kan man tanka ner den i början på veckan i samband med nya eps av Prison Break och Terminator TSCC

Postad 25 November 2008 - 05:36

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 705 inlägg
  • 0
Med tanke på dom "extra" två timmar som S.7 utgör med Redemption så torde det bli "Den längsta dagen av Jack´s liv"

Verkar bli en jobbig säsong för den Amerikanska administrationen det här, inte helt glasklart vilket lag dom spelar med - och med Jack som joker. Kan sluta precis hur som helst.

Postad 27 November 2008 - 07:51

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Vad tyckte ni om avsnittet?

Postad 11 December 2008 - 14:52

say
  • say
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Det ska bli grymt spännande! Och Redemption gjorde de riktigt bra.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.