Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Söker tips om digtalbox för antenn?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 December 2008 - 17:34

CyberT
  • CyberT
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hej.

Känner hur muppigt det är att så bekvämt ställa denna klumpiga fråga utan att sökt runt allt för mycket... Ber om ursäkt om någon retar sig...

Jo, jag ska snart flytta och det blir nog inte dit jag hade tänkt till den varma moderna lägenheten utan till en kall villa utanför centrum. Ägaren innan hade Boxer till sin antenn vilket jag antar gick bra för honom.

Nu är ju jag yngre och mer kräsen, så skulle ju vilja veta dels vilka jag har att välja på, vilka som ger bäst kvalite och utbud/priser. När jag sökte lite så såg jag att det är få som har HD kanaler, fast nytt år är pågång och någon kanske är på fullt hugg att utöka sina utbud?

Kort och gott, vilka system är bra och dåliga när der gäller att gå via antenn, eller adsl (eller parabol)...

Tack på förhand :P

Redigerat av CyberT, 30 December 2008 - 17:46.

Postad 30 December 2008 - 17:42

Snoooz
  • Snoooz
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Du säger att du är kräsen, köp gärna en box med hdmi-utgång istället för scart.
Men vill du se HD-kanaler så är det canal digital du ska ha. Men kostar gör det ju. Däremot har väl CD´s vanliga kanaler bättre bild än det markbundna nätet som du får via antenn.

Boxer har nyligen släppt nya kanaler till mig, men jag skulle nog säga att CD´s utbud är det bästa, dock lite dyrare.
Är du ute efter canal+ så är inte boxer ett bra alternativ, då de bara erbjuder 3 kanaler.

Jag har Samsung DTB-B260V.

Postad 30 December 2008 - 17:50

CyberT
  • CyberT
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Okej, Jo Canal Digital har jag uppfattat på er att det är bra, så jag såg fram emot att flytta till lägenheten som hade just detta. Efter detta tips du gav om C.D. så kikade jag på deras sida och såg att mitt val låg då isf mellan IPtv eller parabol.

Vad vore bäst utav dessa två då, IP-TV eller Parabol, och varför?
edit Nu såg jag att jag kunde visst bara välja parabol, men låt oss tala allmänt då isf, vad är bäst parabol eller via IP?

Helt stönigt att alla ska vara så snåla så man inte kan handplocka just de kanalerna man vill ha utan oftast måste välja något onödigt kanalpaket, hehe. Vill ju inte betala för 5 onödiga kanaler när jag bara ville haft discovery. :P

Redigerat av CyberT, 30 December 2008 - 17:54.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.