Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hjälp mig att snygga till lägenheten

41 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 June 2009 - 13:21

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
Har nyligen flyttat hemifrån och behöver tips på vad jag kan göra för att göra främst vardagsrummet snyggare i lägenheten.
Jag tog bilderna under lunchen idag så det är lite stökigt.
Hade tänkt mig att det skulle vara svart vid tvn, svarta högtalare, tv osv, sen bryta av med beigea mattor under högtalarna istället för de svarta
Soffan är ju beige, så jag tänkte köpa svarta soffkuddar, eller är jag helt fel ute?

Jag hade även tänkt mig 2 svarta hyllor ovanför tvn till en liten blomma o såna grejor som jag har haft hemma i fönstret tidigare. Jag behöver ha upp tavlor o grejor på väggarna också.
Är intresserad av film och musik och är 20 år om det spelar nån roll.

Bifogad fil(er)

Postad 09 June 2009 - 14:14

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Snyggare mattor hade ju inte vart tokigt :) Gör väldigt mycket om du hänger tv'n på väggen också, sen kanske köpa en skärmvägg att ställa vid sängen. Finns många mycket snygga med filmmotiv, eller om du kan göra en målning själv och kanske har möjlighet att bygga en själv också så kommer du undan billigt med :)

vet inte om du har möjlighet att tapetsera/måla om väggarna heller för den gula färgen var ju ingen höjdare...

Postad 09 June 2009 - 16:18

Highlaj
  • Highlaj
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag skulle:

* Köpt ny matta, en svart rya matta hade det blivit för mig
* Köpa ben till sängen samt snyggt dekorativt bäddset (billigt)
* Satt upp TVn på väggen + kabellist
* Lackat om TV-bänken till vit.
* Tagit bort sopsäckarna, stolen och den blåa mattan.
* Tagit bort dörren (om möjlighet finns)
* Målat om väggarna (om möjlighet finns)
* Någon snygg tavla på den stora väggen bakom soffan
* Gillar verkligen inte soffan ;P Hade tygat om den även om det kan vara svårt ibland

En fråga: Har du två gardiner? ;s

Postad 09 June 2009 - 18:07

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Enkla rena mattor/gardiner/tyger är att rekommendera, försöka ha så lite olika mönster som möjligt.

Du skulle lätt kunna få det bättre än vad du har nu om du skulle...

1. Städa upp bland dina kablar, kabellister kostar inte många kronor. Och det gör mycket för ett "rent" utseende.
2. Ta bort din filmposter
3. Vänd på dina dynor i soffan, ser ut som om du aldrig har gjort det :) Gör det säkert engång i veckan hemma på min soffa.

4. Montera upp tvn på väggen, ( Dustin har billiga bra, har för mig att mitt kostade 395kr)
5. Om du får måla om, ha ljust(inte bästa för hembion, men ser fint ut)
6. Sängen måste upp, antingen med ett par vanliga fötter, och en snygg enkel sänggavel. eller om du skaffar dig en hel sängram. IKEA har billiga och bra, men undvik fanerat på spånskiva. får du ett slag mot det så ser det riktigt illa ut, det gör det inte om det är riktigt trä.

Kommer säkert på mera tips, men detta är vad jag kom på nu på rak arm.

Postad 10 June 2009 - 08:07

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Jag skulle:

* Köpt ny matta, en svart rya matta hade det blivit för mig
* Köpa ben till sängen samt snyggt dekorativt bäddset (billigt)
* Satt upp TVn på väggen + kabellist
* Lackat om TV-bänken till vit.
* Tagit bort sopsäckarna, stolen och den blåa mattan.
* Tagit bort dörren (om möjlighet finns)
* Målat om väggarna (om möjlighet finns)
* Någon snygg tavla på den stora väggen bakom soffan
* Gillar verkligen inte soffan ;P Hade tygat om den även om det kan vara svårt ibland

En fråga: Har du två gardiner? ;s

För det första, tack för tipsen!
Och för det andra så har jag minst sagt dåligt med pengar, har inget jobb och får det knappt att gå runt, men de lite dyrare sakerna får bli till framtiden så kom gärna med tips på dyrare saker också ;)

En svart rya matta hade nog varit riktigt nice faktiskt, blir dom inte skitiga/dammiga?
Jag har ben som ska sättas på så fort jag får ork, och om det går då de har gått av. Exempel på ett bäddset?
Kan jag fortfarande vrida tvn lite mot sängen så jag kan kolla därifrån?
Lacka om tv -bänken känns som ett för stort projekt..
Sopsäckarna är sackosäckar, men håller med om att det blir rörigt med dom där, stolen står i köket nu, kan kanske få in den i förådet eftersom jag inte använder den. Där måste vara något på golvet där den blå smala mattan är då där är ett stort brännmärke i golvet.
Jag gillar att kunna stänga dörren när man vill spela lite högre musik
Väggarna är nymålade så det går nog inte så bra
Jag gillar inte heller soffan, fick den för 300kr av någon i närheten så jag behövde inte hyra släp heller, får köpa en ny när jag har råd.

Ja det är 2 gardiner? 1 set med mönster och bakom är det 1 set med svarta, nu hänger dom inte riktigt som dom ska på bilderna.

Jag behöver gardiner i köket också som f.ö är helt omöblerat. Så om jag bör byta ut mina nyinköpta gardiner i vardagsrummte så kan jag hänga dom i köket.

Enkla rena mattor/gardiner/tyger är att rekommendera, försöka ha så lite olika mönster som möjligt.

Du skulle lätt kunna få det bättre än vad du har nu om du skulle...

1. Städa upp bland dina kablar, kabellister kostar inte många kronor. Och det gör mycket för ett "rent" utseende.
2. Ta bort din filmposter
3. Vänd på dina dynor i soffan, ser ut som om du aldrig har gjort det ;) Gör det säkert engång i veckan hemma på min soffa.
4. Montera upp tvn på väggen, ( Dustin har billiga bra, har för mig att mitt kostade 395kr)
5. Om du får måla om, ha ljust(inte bästa för hembion, men ser fint ut)
6. Sängen måste upp, antingen med ett par vanliga fötter, och en snygg enkel sänggavel. eller om du skaffar dig en hel sängram. IKEA har billiga och bra, men undvik fanerat på spånskiva. får du ett slag mot det så ser det riktigt illa ut, det gör det inte om det är riktigt trä.

Kommer säkert på mera tips, men detta är vad jag kom på nu på rak arm.

1. Det ska jag absolut göra. Men hur funkar det att ha många kablar i en kanal? Jag behöver ha en kanal till 2st högtalarkablar, en till bredbandet och en till tvn, båda från comhem. Funkar det? Tips på vad för kanal jag ska ha?

2. Vad är det för fel på den?

3. Köpte soffan billigt beg som jag nämde innan så jag bryr mig inte så mycket, ska köpa en ny när jag har råd.

4. Läs mitt förra svar

5. Går ej som jag har skrivit redan

6. Ska sätta på runda mörka träben

Vad säger ni 2 hyllor ovanför tvn då? Och svarta soffkuddar.
Så att det blir svart och beige där fram vid tvn, och soffan blir beige och svart med högtalare och kuddar, sen kanske en svart matta också.

Säg gärna om det är något ni gillar med lägenheten så det inte känns som det är fel på allt :D Det mesta av sakerna är som jag har samlat på mig under åren när jag bott hemma hos mamma så det hade varit lättare att matcha om man tagit en runda på ikea och handlat allt.

Och tack igen för tipsen!

EDIT: Jag ska ha upp högtalarna på väggen också, var är det bäst att sätta upp dom tror ni?

Redigerat av MORD, 10 June 2009 - 08:12.

Postad 10 June 2009 - 12:41

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

Kan jag fortfarande vrida tvn lite mot sängen så jag kan kolla därifrån?

Beror på vilket väggstativ du köper. gå in på ex. onoff's hemsida och läs - se hur många grader dem kan vridas osv!

Postad 10 June 2009 - 18:29

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3993 inlägg
  • 0

En svart rya matta hade nog varit riktigt nice faktiskt, blir dom inte skitiga/dammiga?

Kan tipsa dig om att Rusta har en del billiga ryamattor, kolla här för att se om du hittar nåt som passar dig.
Är själv på jakt efter en svart rya men har ingen direkt lust att kasta ut flera tusen på en matta så detta är ju ett bra alternativ ;)

Postad 10 June 2009 - 18:37

Samuelsson93
  • Samuelsson93
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Kan tipsa dig om att Rusta har en del billiga ryamattor, kolla här för att se om du hittar nåt som passar dig.
Är själv på jakt efter en svart rya men har ingen direkt lust att kasta ut flera tusen på en matta så detta är ju ett bra alternativ ;)

Fanns ju rätt många snygga på den länken!

Postad 10 June 2009 - 20:05

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
[quote name='MORD' date='Jun 10 2009, 09:07 ' post='2462467']

1. Det ska jag absolut göra. Men hur funkar det att ha många kablar i en kanal? Jag behöver ha en kanal till 2st högtalarkablar, en till bredbandet och en till tvn, båda från comhem. Funkar det? Tips på vad för kanal jag ska ha?

Dra bort till Coop eller något liknade ställe, där brukar du kunna hitta kabellister till ok priser, finns i varierande storlekar. inga problem att hitta lister som tar dina kablar.

2. Vad är det för fel på den?

Jag tycker inte det är snyggt någonstanns med filmposters, känns väldigt mycket 10-14årings rum. Men det är vad jag tycker, och du frågade om tips ;) gillar du det så skall du ju självklart ha den kvar.

3. Köpte soffan billigt beg som jag nämde innan så jag bryr mig inte så mycket, ska köpa en ny när jag har råd.

Du ville ha tips på hur du får det snyggare, du får det defenitivt snyggare om du vänder på dynorna så soffan återfår lite form igen, nu ser den rejält nersutten ut. Inte vidare snyggt, men som är snabbt och ett gratis sätt att få det att se bättre ut direkt

4. Läs mitt förra svar

5. Går ej som jag har skrivit redan

6. Ska sätta på runda mörka trädben

Postad 10 June 2009 - 20:12

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Det negativa med billigare mattor är att dom drar till sig massa skit som är svårt att få bort utan en rejält bra dammsugare. Köpte för en vecka sen en utgående "äkta" rya för 900:-, halva priset bara för det var förra årets modell. Så kan ju va ett tips att fara runt lite o se om du kan hitta utförsäljningar av rediga mattor ;)

Postad 11 June 2009 - 08:11

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
[quote name='Fallmans' post='2462767' date='Jun 10 2009, 13:41 ']Beror på vilket väggstativ du köper. gå in på ex. onoff's hemsida och läs - se hur många grader dem kan vridas osv![/quote]

Kom på att tvn kommer behöva sitta en bit från väggen om den ska sitta gå att vridas, eller? Isåfall hoppar jag nog det.

[quote name='Mentos' post='2463135' date='Jun 10 2009, 19:29 ']Kan tipsa dig om att Rusta har en del billiga ryamattor, kolla här för att se om du hittar nåt som passar dig.
Är själv på jakt efter en svart rya men har ingen direkt lust att kasta ut flera tusen på en matta så detta är ju ett bra alternativ B)[/quote]

Tror det blir en AYLA SVART 134X190 CM från rusta, nån som vet om det är samma priser i butiken som om man beställer? Och är det nån mer som har något att säga om att byta ut min nuvarande matta till denna svarta?
http://www.rusta.se/..._p45202538.html

[quote name='Niklas F' date='Jun 10 2009, 21:05 ' post='2463279']
[quote name='MORD' date='Jun 10 2009, 09:07 ' post='2462467']

Dra bort till Coop eller något liknade ställe, där brukar du kunna hitta kabellister till ok priser, finns i varierande storlekar. inga problem att hitta lister som tar dina kablar.

Får checka det då

Jag tycker inte det är snyggt någonstanns med filmposters, känns väldigt mycket 10-14årings rum. Men det är vad jag tycker, och du frågade om tips :) gillar du det så skall du ju självklart ha den kvar.

okej okej ;)

Du ville ha tips på hur du får det snyggare, du får det defenitivt snyggare om du vänder på dynorna så soffan återfår lite form igen, nu ser den rejält nersutten ut. Inte vidare snyggt, men som är snabbt och ett gratis sätt att få det att se bättre ut direkt

Ja jag får prova det då

Postad 11 June 2009 - 21:08

Fallmans
  • Fallmans
  • Lärjunge

• 496 inlägg
  • 0

Kom på att tvn kommer behöva sitta en bit från väggen om den ska sitta gå att vridas, eller? Isåfall hoppar jag nog det.

Stämmer nog .
- gå till butiken där du köpte den och fråga, annars kan du ju skriva din modell här så kan ju någon hjälpa dig? :)

Postad 12 June 2009 - 09:41

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Stämmer nog .
- gå till butiken där du köpte den och fråga, annars kan du ju skriva din modell här så kan ju någon hjälpa dig? :)

Det är en 32LG3000 jag har

EDIT:

Jag hade tänkt sätta ett datorbord bredvid tvn senare, där datorstolen står nu
Hade tänkt mig att sätta en datorskärm på datorbordet och koppla in den till HTPCn så jag kan sitta där och spela också, vad tror ni om det?

Redigerat av MORD, 12 June 2009 - 09:45.

Postad 12 June 2009 - 15:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Jag hade tänkt sätta ett datorbord bredvid tvn senare, där datorstolen står nu
Hade tänkt mig att sätta en datorskärm på datorbordet och koppla in den till HTPCn så jag kan sitta där och spela också, vad tror ni om det?

Nopps det tror jag inte på, kommer bli trångt, och du kommer inte få det snyggare som du ville ha.

Lira ifrån din soffa istället, dra med en USB förlängare i kabelrännan så kan du ha tagentbord/musen med dig om du nu inte redan kör trådlöst.

Redigerat av Evil Homer, 12 June 2009 - 15:33.

Postad 13 June 2009 - 12:48

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Nopps det tror jag inte på, kommer bli trångt, och du kommer inte få det snyggare som du ville ha.

Lira ifrån din soffa istället, dra med en USB förlängare i kabelrännan så kan du ha tagentbord/musen med dig om du nu inte redan kör trådlöst.

Men det är inte roligt att spela från soffan när man spelar med tangentbord och mus, spel som tex diablo. Andra spel spelar jag på xboxet. Får ont i ryggen av att sitta i soffan.
Tangentbord och mus når inte till bordet.

Postad 14 June 2009 - 14:05

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Jag tycker det skulle funka riktigt bra med ett litet stiligt datorbord brevid din hembio, där stolen står nu. Dock ska det inte vara så stort/djupt. I övrigt är det väl lite väggfärg, städning, och lite småfix som fattas, snyggt överkast till sängen, en tavla över soffan, samt en matta som du kan ha soffbordet på.

Jag skulle dock börjat med en ommöblering, att du har hembion där soffan står nu. Man får en härligare känsla att se hembion när man kliver in genom dörren tycker jag. Vet ej hur det blir med datorbord och det andra då, men det går säkert att lista ut.

Redigerat av Unregistered9282241e, 14 June 2009 - 14:07.

Postad 15 June 2009 - 08:09

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Jag tycker det skulle funka riktigt bra med ett litet stiligt datorbord brevid din hembio, där stolen står nu. Dock ska det inte vara så stort/djupt. I övrigt är det väl lite väggfärg, städning, och lite småfix som fattas, snyggt överkast till sängen, en tavla över soffan, samt en matta som du kan ha soffbordet på.

Exempel på datorbord som du tänker på?

Jag skulle dock börjat med en ommöblering, att du har hembion där soffan står nu. Man får en härligare känsla att se hembion när man kliver in genom dörren tycker jag. Vet ej hur det blir med datorbord och det andra då, men det går säkert att lista ut.

Jag tänkte ha det så från början men när jag flyttade in så blev det inte så, kan inte riktigt minnas varför men det var något som inte funkade.
Det ända jag kan komma att tänka på nu är att jag vill ha koll på dörren (jobbig nojja)
Kan också ha varit att jag inte ser tvn från sängen om jag bytar plats på tvn..

Postad 15 June 2009 - 13:07

Unregistered9282241e
  • Unregistered9282241e
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Det funkar nog utmärkt att ha som det är. Bara att piffa till allt lite, så blir det perfa!

Lycka till!

Postad 16 June 2009 - 07:53

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Det funkar nog utmärkt att ha som det är. Bara att piffa till allt lite, så blir det perfa!

Lycka till!

Ja vi får se, jag ska fixa till det jag kan nu och städa sen lägger jag upp nya bilder :D

EDIT: Nu har jag fixat kabelkanaler.
Känner inte för att lägga alla kablarna bakom tvn i kanaler eftersom där är hur mycket kablar som helst, finns det någon smart lösning för att samla alla i en hög?

Redigerat av MORD, 05 July 2009 - 13:10.

Postad 06 July 2009 - 17:09

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0

Ja vi får se, jag ska fixa till det jag kan nu och städa sen lägger jag upp nya bilder :P

EDIT: Nu har jag fixat kabelkanaler.
Känner inte för att lägga alla kablarna bakom tvn i kanaler eftersom där är hur mycket kablar som helst, finns det någon smart lösning för att samla alla i en hög?

Stripes kanske, jag skulle personligen om jag var du satsa second hand, man kan hitta massa fynd nästan gratis, och när man är i 20 års åldern är det ett ok alternativ till ikea tycker jag, framförallt möbler kan man hitta mycket trevligt begagnat... men det tar tid att möblera en hel lägenhet och bor man i en hyres är det inte så roligt att lägga ut massvis på inredning tycker alla fall jag eftersom man ofta flyttar lite lättare än BR eller villa och därmed har en hel uppsättning möbler som inte matchar

Redigerat av Unregistered8e2ab484, 06 July 2009 - 17:10.

Postad 07 July 2009 - 23:20

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Stripes kanske, jag skulle personligen om jag var du satsa second hand, man kan hitta massa fynd nästan gratis, och när man är i 20 års åldern är det ett ok alternativ till ikea tycker jag, framförallt möbler kan man hitta mycket trevligt begagnat... men det tar tid att möblera en hel lägenhet och bor man i en hyres är det inte så roligt att lägga ut massvis på inredning tycker alla fall jag eftersom man ofta flyttar lite lättare än BR eller villa och därmed har en hel uppsättning möbler som inte matchar

ja man kanske ska satsa på stripes, går det bra att bunta ihop många kablar då?

Kommentera gärna mitt gallari med nya bilder på lägenheten: https://www.minhembio.com/MORD/247336/

Postad 10 August 2009 - 11:24

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det är okej att "bumpa" men jag gör en chansning

Nu har jag gjort lite ändringar i lägenheten
Nu har jag även rensat under soffbordet så där inte ligger massa smågrejor som på bilden
Kom gärna med fler tips på vad jag kan göra

Bifogad fil(er)

Redigerat av MORD, 10 August 2009 - 11:36.

Postad 10 August 2009 - 12:17

mentalstamina
  • mentalstamina
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Om du orkar så kan du rotera sängen 180 grader så du får det där hemmabyggda benet längst in så det inte syns så tydligt.
Den röda mattan är ett steg i rätt riktning! Kanske komplettera med en kudde i samma röda färg till soffan, det skulle få den att kännas lite piggare.

Personligen så skulle jag nog plocka bort den andra blåa mattan du har bredvid sängen då den inte riktigt passar in.

Ser inte om du har någon riktig fönsterbräda eller inte, men någon prydnandsblomma eller liknande brukar kunna piffa upp.
Exempel på hur en liten och lättskött plastblomma kan se ut.

Postad 10 August 2009 - 12:47

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Om du orkar så kan du rotera sängen 180 grader så du får det där hemmabyggda benet längst in så det inte syns så tydligt.
Den röda mattan är ett steg i rätt riktning! Kanske komplettera med en kudde i samma röda färg till soffan, det skulle få den att kännas lite piggare.

Personligen så skulle jag nog plocka bort den andra blåa mattan du har bredvid sängen då den inte riktigt passar in.

Ser inte om du har någon riktig fönsterbräda eller inte, men någon prydnandsblomma eller liknande brukar kunna piffa upp.
Exempel på hur en liten och lättskött plastblomma kan se ut.

jag behöver komma åt verktygen i verktygslådorna som agerar sängben så det får vara som det är, behöver bara få tag i en mutter så jag kan skruva på det sista benet så är det löst

Det är nog snyggare med den blå mattan än utan för den döljer ett stort brännmärke i golvet, hade tänkt mig en vit fårullsmatta där istället, kan det vara något? Sen svarta sänglakan

Jo där är en fönsterbräda, hade nog varit fint med någon blomma där, det får inskaffas :)

Letar efter soffbord och tvbänk i vit högglans och när jag har pengar blir det en svart soffa, tror det kommer bli fint med den röda mattan, just nu tycker jag inte den passar in så bra

Röda kuddar får det bli också!

Tack för tipsen, tacksam för flera :P

Postad 10 August 2009 - 15:05

Unregistered1ccaae3e
  • Unregistered1ccaae3e
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Roligt att se förändringen i denna tråd. Kul att du lägger ut bilder med uppdateringar.

Oki, så här är lite förslag från mig.

1. Jag hade passat mig från att ha för mycket svart i lägenheten. Visst, det kan vara shcysst ibland, men det får en väldigt maskulin prägel samt att det känns lite som ett pojkrum med för mycket svart (ta hjälp och fråga en kvinnlig bekant ifall du inte litar på mig..:) ). Tror nästan din svarta elektronik är nog med svart för det lilla rummet. Därför skulle jag rekommendera dig att hålla dig borta från svart till sängen.

2. Jag hade bytt ut de runda svarta mattorna under högtalarna mot någon ljusare färg som t.ex. beige alternativt rött för att matcha den andra mattan. Ex: http://www.ikea.com/...oducts/70144646

3. Köp en kjol till sängen för att dölja benen. ex: http
://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage...oductId=153367

4. Tillverka en låda med hjul som har måtten 140x80x15 (BxDxH i cm) som du kan ha under sängen, mellan benen, innanför kjolen. Där kan du ha en massa förvaring utan att någon ser det.

5. Tillverka en sänggavel till sängen. Det blir både mysigare och ser mer exklusivt ut. Lättast är nästan att köpa en mdf-skiva på närmaste byggvaruhus, köpa en skumgummibit som är lika stor som skivan, köpa ett tyg som du tycker matchar resten av rummet. Spänn fast skumgummit på mdf-skivan med hjälp av tyget och fäst det på baksidan av mdf-skivan med hjälp av en häftpistol. Sedan är det bara att skruva upp skivan vid sängen där du har huvudet.

6. Köp en tavellist samt en snygg, modern tavla och sätt upp mellan dina bakhögtalare. Dina väggar är ganska kala nu nämligen. Exempel på tavellist: http://www.ikea.com/...oducts/30117471

EDIT:
7. Det hade varit nice med en fruktskål eller liknade på ditt soffbord, bara för att piffa upp.

Hoppas du tycker något av tipsen verkar vettigt..:P

Redigerat av Unregistered1ccaae3e, 10 August 2009 - 15:16.

Postad 10 August 2009 - 15:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Angående det föregående talara skrev vad gäller svart kan jag både hålla med och även inte.

Vad jag menar är att svart inte alls behöver bli "för mycket" eller ens för maskulint. Det hela beror mest på hur övriga färgbalansen i rummet ser ut. Enligt mig går det utmärkt att hålla det på en bra nivå om man bara ser till att balansera upp det svarta med vitt också. Tex om du tar och målar väggarna vita osv.

Jag och min sambo kör väldigt mycket på det svart/vita temat hemma och varken hon eller jag tycker det ser pojkrumsaktigt, maskulint eller fult ut. Du får gärna kika in i mitt galleri om du vill ha lite uppslag och ideer.

Dock blev det en klar förbättring på bilderna!

Men jag skulle personligen ta och slänga på lite vitfärg på dina gula väggar om jag vore du och sedan balansera upp det med dels svarta saker men även kombinera allt det med färgkickar i form av allt från värmeljushållare, soffkuddar och mattor etc. Då blir det inte för mycket av något samt att det känns lite mer stilrent och luftigare.

Lycka till! :)

Postad 10 August 2009 - 16:06

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Nåt måste upp på väggarna iaf, det finns billiga tavlor lite överallt, kolla rusta och se vad dom har. Ser väldigt kallt ut.

Postad 25 August 2009 - 17:51

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
Kul att ni gillar att jag uppdaterar, nu har jag varit lite seg

Köpt ny soffa och slängt ut den gamla, såhär ser det ut här nu.

Nu ska jag köpa en vit tvbänk och vitt soffbord också
Ska jag lägga matten under schäslongen så den inte sticker ut så?
Nu ångrar jag att jag inte köpte de stora Dynavoice surroundhögtalarna för dom hade jag kunnat ställa på armstöden på soffan ju, de är för stora för att hängas upp

Scrubble:

1. Vet inte om jag håller med dig om det svarta men det är möjligt, ska inte ha mer svart nu i alla fall, jo kanske sängen

2. Tror det blir några röda mattor under högtalarna, hade varit snyggt med samma sort som min vanliga matta men dom är dyra även dom små, kanske tar bort dom svarta så länge tills jag är rik

3. Tycker nog det ser mer stiligt ut med ben på sängen än att där hänger en kjol

4. Så händig är jag inte, och har ingen ork heller, kanske köper en när jag har mycket pengar

5. Tänkte köpa en liten byrå o sätta bredvid sängen istället, eller precis bredvid soffan?

6. Tavlor ska inhandlas!

7. Och smågrejor som nån duk och blommor

Bifogad fil(er)

Postad 26 August 2009 - 01:11

Unregistered49ec8352
  • Unregistered49ec8352
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Riktigt härliga förbättrningar!
Imorgon skall jag iväg till rusta och byta ut min begagnade äckliga matta till en rustamatta.

Vad heter ditt soffbord?

Fortsätt uppdatera, spännande! :)

Postad 26 August 2009 - 11:00

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Riktigt härliga förbättrningar!
Imorgon skall jag iväg till rusta och byta ut min begagnade äckliga matta till en rustamatta.

Vad heter ditt soffbord?

Fortsätt uppdatera, spännande! :)

Tack :)

Det är ett billigt soffbord från IKEA, Lack heter det och kostar 300kr. Det är mitt första soffbord så jag har inte mycket att jämföra med men det repas lätt och "färgen" har flagats av på vissa ställen, syns inte jätte mycket men det är ca 6 månader gammalt bara

Fortsätt gärna med tipsen!

Postad 26 August 2009 - 11:05

Unregistered0d510bdf
  • Unregistered0d510bdf
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Tack :)

Det är ett billigt soffbord från IKEA, Lack heter det och kostar 300kr. Det är mitt första soffbord så jag har inte mycket att jämföra med men det repas lätt och "färgen" har flagats av på vissa ställen, syns inte jätte mycket men det är ca 6 månader gammalt bara

Fortsätt gärna med tipsen!

Det är det irriterande med Lackborden som har "träimitationsfolie", har den mindre varianten av det bordet och med
den brunsvarta folien...det blev en repa i folien medans jag satte dit benen, och då hade jag ett täcke under bordet...med ett minimalt gruskorn tydligen. :/
Det vita melaminet är bättre, så ska man köpa lackbordet så ska man köpa det vita.

Postad 26 August 2009 - 11:16

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Härlig uppfräschning, tycker du ska stoppa mattan under divanen, snyggare enligt mig :)

Postad 27 August 2009 - 07:59

mentalstamina
  • mentalstamina
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Härligt att se förändringen, jag tror också att det blir bättre med mattan under divanen.
Är ju rätt lätt att prova och se vad du gillar mest.

Vet inte riktigt vad du har för budget, men en ikea malm byrå i lagom storlek skulle passa in mellan sängen och soffan.
Den finns i vitt så du kan matcha mot de kommande vita möblerna.

Ett tips på tavlor är att inhandla en ikea "reslig" 70x100cm ram och sedan en snygg filmaffisch från valfri favoritfilm. Den skulle göra sig fint bakom soffan. Scarface-affischen skulle göra sig riktigt bra då färgerna i den matchar soffan, mattan och de kommande vita möblerna.

Postad 27 August 2009 - 17:20

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Härlig uppfräschning, tycker du ska stoppa mattan under divanen, snyggare enligt mig :(

Tack!

Härligt att se förändringen, jag tror också att det blir bättre med mattan under divanen.
Är ju rätt lätt att prova och se vad du gillar mest.

Vet inte riktigt vad du har för budget, men en ikea malm byrå i lagom storlek skulle passa in mellan sängen och soffan.
Den finns i vitt så du kan matcha mot de kommande vita möblerna.

Ett tips på tavlor är att inhandla en ikea "reslig" 70x100cm ram och sedan en snygg filmaffisch från valfri favoritfilm. Den skulle göra sig fint bakom soffan. Scarface-affischen skulle göra sig riktigt bra då färgerna i den matchar soffan, mattan och de kommande vita möblerna.

Jag har lagt mattan under divanen nu och det ser bättre ut, lägger upp en bild på det senare

Min budget inte den bästa men den inkomsten jag får går till lägenheten så lite finns där ju

Ska kolla den byrån, menar du den lilla med 2 lådor eller den större med 3 lådor?

Jag har funderat på nån poster med Sin city eller liknande men det känns lite tråkigt samtidigt, är sugen på något mystiskt mönster i svart o vitt

Postad 29 August 2009 - 12:19

Sersant
  • Sersant
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Mitt tips till sängen är att skaffa en kantklädsel från IKEA om du inte vill dölja benen, blir snyggare än att visa madrassens ljusblåafärg B). http://www.ikea.com/...oducts/60106089

Sen känns väggarna ganska nakna som tidigare nämnts. Om du vill köra med filmaffiscer så tycker jag du ska fundera på att rama in dem för att ta bort lite av pojkrums känslan ;).

/ Sersant

Postad 29 August 2009 - 12:39

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Mitt tips till sängen är att skaffa en kantklädsel från IKEA om du inte vill dölja benen, blir snyggare än att visa madrassens ljusblåafärg B). http://www.ikea.com/...oducts/60106089

Sen känns väggarna ganska nakna som tidigare nämnts. Om du vill köra med filmaffiscer så tycker jag du ska fundera på att rama in dem för att ta bort lite av pojkrums känslan ;).

/ Sersant

Det har jag funderat på också, nu vet jag var jag ska köpa det, tack! Nu är bara frågan vilken färg man ska satsa på på kantklädseln och sängkläderna..

Här är en bild på mattan under divanen, tycker det blev bättre så.

Bifogad fil(er)

Postad 29 August 2009 - 13:17

Sersant
  • Sersant
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Det har jag funderat på också, nu vet jag var jag ska köpa det, tack! Nu är bara frågan vilken färg man ska satsa på på kantklädseln och sängkläderna..

Här är en bild på mattan under divanen, tycker det blev bättre så.

Funderat på att skaffa något att ha på bordet? Jag föreslår antingen en större röd vas för att matcha mattan, eller en röd duk samt någon grå/vit vas för att matcha soffan samt mattan.

Vi har svart sängklädsel blev riktigt snyggt faktiskt, nu behöver vi bara hitta något snyggt bäddset B).

Mycket bättre med mattan under soffan. Har du centrerat tv-bänken och centern med tvn? Såg ut som de inte var centrerade på den senaste bilden.

/ Sersant

Postad 29 August 2009 - 13:24

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Funderat på att skaffa något att ha på bordet? Jag föreslår antingen en större röd vas för att matcha mattan, eller en röd duk samt någon grå/vit vas för att matcha soffan samt mattan.

Vi har svart sängklädsel blev riktigt snyggt faktiskt, nu behöver vi bara hitta något snyggt bäddset B).

Mycket bättre med mattan under soffan. Har du centrerat tv-bänken och centern med tvn? Såg ut som de inte var centrerade på den senaste bilden.

/ Sersant

Ja jag har tänkt att ha något på bordet men så fort jag hittar ett snyggt vitt bord så kommer jag byta bord, och då köper jag något passande att ha på det

Nja, jag vill ha tvn så långt mot väggen det går eftersom soffan nu står längre in mot väggen, och datorn som är i tvbänken måste vara nära datorbordet eftersom skärmen står där.. Inte helt optimalt men när jag byter ut skärmen så köper jag en långt hdmi/dvi kabel.

Postad 29 August 2009 - 13:27

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
-vStäll inte soffan intryckt i hörnet. Du har ju space. Ställ ut den så det är lite mer luft mot väggarna.
- Köp mindre soffbord - ett runt ger en härlig brytning till rummet.

Postad 29 August 2009 - 13:54

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

-vStäll inte soffan intryckt i hörnet. Du har ju space. Ställ ut den så det är lite mer luft mot väggarna.
- Köp mindre soffbord - ett runt ger en härlig brytning till rummet.

Det blev inte bra med det stora bordet när soffan står mer ute, går knappt gå förbi mellan bordet och datorstolen då
Kanske ställer ut soffan när jag har köpt ett mindre bord

Postad 08 September 2009 - 20:28

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
Jag köpte några växter och sängkläder, riktigt dåliga bilder nu i mörkret men vad tycker ni om sängen nu? Vet inte om det blev så bra..

Ska köpa fler växter sen och något att hänga på väggarna
Det blev en stor minhembio gubbe också :unsure:

EDIT: Flyttade ut soffan en bit också.. hade velat flytta ut den längre men nu är den rakt framför tvn så det är bekvämt att sitta i båda kanterna och inte bara i högra som innan.. tvn sitter ju där den sitter nu så jag kan inte göra mer åt det

Bifogad fil(er)

Redigerat av MORD, 08 September 2009 - 20:30.

Postad 30 November 2009 - 17:02

Andees
  • Andees
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Lite inspiration --> http://www.booli.se/...gillade/#585800

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.