Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Afrikansk stil

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 July 2009 - 16:59

Eric Zane
  • Eric Zane
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Goder afton,

Den 1 augusti flyttar jag till en etta på 32 kvm. Det mesta ska gå i modernafrikanskt tema (väst-/centralafrika och nedåt). Jag har kollat runt på en rad sajter och har helt klart hittat som mest inspiration här. Detta är precis vad jag är ute efter — färger, stil, renhet, känsla.
Nu till frågan: vad hittar jag möbler och inredningsprylar som går i detta? Föräldrarna har hus i Senegal och har fått med sig tavlor och andra saker som jag kommer att sätta upp, men det räcker inte på långa vägar.

Det är främst vardagsrummet som helt ska gå i denna stil; ett vardagsrum på 5x5 meter med endast anslutning till hallen. Vet endast om att jag kommer att slå ihop två 90-sängar till en dubbellösning, förutom det har jag rätt så fria händer.

Tips, idéer, inspiration?

Postad 07 July 2009 - 17:19

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Lite tips på ev. saker som man skulle kunna ha, vet inte men känns som Rottingmöbler skulle passa in rätt bra i ett sådant tema.

På Ikea finns det endel coola möbler i rotting som jag inte tycker känns så vanliga då det inte är många som har rotting i sina hem så tycker det känns dumt att man ska köpa liknande produkt i annan möbelbutik för dubbla priset.

Här är mina 3 tips, tror detta kan bli coolt när du blir klar =) lycka till med projektet.

Pall

Gungstol

Skärmvägg Just denna skärmvägg tror jag skulle kunna bli riktigt cool att använda då man har en 1a så vill man kanske dela av vardagsrummet för att skilja åt sovrumsdelen och vardagsrumsdelen.

Har du köpt lägenheten så skulle man ju kunna satsa på t.ex vita väggar och sedan en fondvägg som det är typ halmpinnar eller vad det är för något på, är det hyresrätt så skulle jag väl köra med vita väggar och en beigefondvägg.

Postad 07 July 2009 - 18:02

Purre
  • Purre
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...howtopic=218436

Finns en tidigare tråd ang detta ämne.

Postad 07 July 2009 - 21:38

Eric Zane
  • Eric Zane
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Lite tips på ev. saker som man skulle kunna ha, vet inte men känns som Rottingmöbler skulle passa in rätt bra i ett sådant tema.

På Ikea finns det endel coola möbler i rotting som jag inte tycker känns så vanliga då det inte är många som har rotting i sina hem så tycker det känns dumt att man ska köpa liknande produkt i annan möbelbutik för dubbla priset.

Här är mina 3 tips, tror detta kan bli coolt när du blir klar =) lycka till med projektet.

Pall

Gungstol

Skärmvägg Just denna skärmvägg tror jag skulle kunna bli riktigt cool att använda då man har en 1a så vill man kanske dela av vardagsrummet för att skilja åt sovrumsdelen och vardagsrumsdelen.

Har du köpt lägenheten så skulle man ju kunna satsa på t.ex vita väggar och sedan en fondvägg som det är typ halmpinnar eller vad det är för något på, är det hyresrätt så skulle jag väl köra med vita väggar och en beigefondvägg.

Rotting är jag absolut intresserad av. Pallen har jag sett, men visste inte att IKEA hade en. Stort tack för tipsen!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.