Vad göra?
Problem med AirPlay på Yamaha RX-V773
Started by
Unregisteredf4f9eb7c
, Dec 03 2012 21:23
9 replies to this topic
Posted 03 December 2012 - 21:23
Jag streamed musik från spotify på min iPhone 5 till min RX-V773 via AirPlay när det ringde i telefonen, musiken bröts och efter samtalet när jag skulle sätta på musiken igen så funkar inte AirPlay. Allt annat med förstärkaren funkar som det ska, jag kan styra den via telefonen och lyssna på internetradio, men jag får inte fram AirPlay symbolen i telefonen och jag hittar inte förstärkaren i Airfoil på datorn.
Vad göra?
Vad göra?
Posted 04 December 2012 - 09:06
Dra ur strömsladden och låt den vila ett par sekunder innan du ansluter den igen, då startar mjukvaran i den om.
Misstänker att det kan vara någon mjukvarubugg som gör att vissa funktioner hänger sig.
Misstänker att det kan vara någon mjukvarubugg som gör att vissa funktioner hänger sig.
Posted 05 December 2012 - 19:04
Det funkade, tack!
Råkade ut för samma sak idag och det funkade med att dra ut sladden den här gången också.
Råkade ut för samma sak idag och det funkade med att dra ut sladden den här gången också.
Posted 05 December 2012 - 19:11
Det funkade, tack!
En gång är ingen gång, två gånger är en för mycket brukar vara bra att gå efter.
Liten varningsklocka.
/Fredrik
Posted 06 December 2012 - 09:21
Airplay är som det är, långt ifrån felfritt med mycket dropouts om man har otur.
Posted 28 December 2012 - 14:06
Hejsan, har varit inne o kollat lösningar. Mycket riktigt, jag har nån thomson router, den man får till Telia Smart eller vad det heter. Då jag ändå behövde ny hårddisk beslutade mig för att köpa en Time Capsule. Idag fick jag Telia Smart bryggat av telia så att jag kunde använda Time Capsule som huvudrouter. Nu funkar airplay alltid. Yamaha RX-V673, kommer upp på alla mina enheter, min Apple Tv likaså. Om ni har telia så rekommenderar jag er att köpa en router som funkar och be Telia brygga er thomson.
Edited by Ogre92, 28 December 2012 - 14:07.
Posted 29 December 2012 - 13:17
Har liknande erfarenhet som Ogre92 här ovanför.
Med min medföljande comhem router var det ständigt problem med airplay. Dropouts och att hela skiten slutade fungera. Uppdaterade min router till en Asus 56:a. Problemen blev mycket mindre men kunde ändå ske lite då och då. Så tillslut kom det en firmware update till routern för några månader sedan som verkligen gjort allting perfekt.
Har inte haft en enda underlighet nu på ca 8 veckor. Således:
-Skaffa en bra router.
-Använd senaste firmware.
Med min medföljande comhem router var det ständigt problem med airplay. Dropouts och att hela skiten slutade fungera. Uppdaterade min router till en Asus 56:a. Problemen blev mycket mindre men kunde ändå ske lite då och då. Så tillslut kom det en firmware update till routern för några månader sedan som verkligen gjort allting perfekt.
Har inte haft en enda underlighet nu på ca 8 veckor. Således:
-Skaffa en bra router.
-Använd senaste firmware.
Posted 26 February 2013 - 20:54
Lite sent, men nu verkar problemet vara löst. Fyndade en Asus RT-N56U för 690:- på MediaMarkt i Norrköping som jag kopplat in idag, och än så länge så funkar det bra. Tar väl några dagar innan man har sett om det funkar felfritt, men det känns bra.
Posted 27 May 2013 - 12:00
Hej.
Jag har samma problem med Telia thomson routern. Lär jag köpa en sån där time capsule för att få det att funka ?
/Dingdingding
Jag har samma problem med Telia thomson routern. Lär jag köpa en sån där time capsule för att få det att funka ?
/Dingdingding
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1 bild
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?