Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mac mini med xbmc Frodo samt windows 7?

15 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 December 2012 - 15:21

Snalen
  • Snalen
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Hello

Vad jag hört så klarar inte Mac mini att leverera TrueHD samt DTS-HD pga. att Apple inte programmerat macOS för detta ändamål. Tror det handlar om licenser och dyl. Men om man lägger in Win7 med Xbmc, skulle det funka då tro?

Vad jag vet så finns det ingen Windowbaserad dator som är i närheten av design, prestanda och till det priset.

Någon?

Postad 10 December 2012 - 15:33

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 2

Vad jag vet så finns det ingen Windowbaserad dator som är i närheten av design, prestanda och till det priset.

Helt riktigt, Windows-brukar brukar generellt vara billigare, kraftfullare och fulare ;)

Postad 10 December 2012 - 15:39

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Hello

Vad jag hört så klarar inte Mac mini att leverera TrueHD samt DTS-HD pga. att Apple inte programmerat macOS för detta ändamål. Tror det handlar om licenser och dyl. Men om man lägger in Win7 med Xbmc, skulle det funka då tro?

Någon?

Du kan alltid köra win7 i bootcamp och få HD ljuden, inga problem för mig.

Postad 10 December 2012 - 18:52

Snalen
  • Snalen
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Du kan alltid köra win7 i bootcamp och få HD ljuden, inga problem för mig.

Så det ska funka att få ut TrueHD och DTS-hd i XBMC frodo menar du på detta sätt? Sen ser jag att de har tagit bort dvd-spelaren. vilket gör det lite jobbigt att installera Win7 på mac mini. Några förslag på lösningar någon?

Postad 11 December 2012 - 07:10

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0
Jag kör frodo, win7 och får TrueHD att lysa på förstärkaren. Dock så blir det små hack i ljudet (av tystnad) då och då. Alla andra format funkar. Nån annan som upplever detsamma? (pioneer 2021, hatpc med frodo, ati 5xxx-kort, ljudet via hdmi till förstärkaren)

Postad 11 December 2012 - 07:19

Mathzon
  • Mathzon
  • Lärjunge

• 487 inlägg
  • 0

Så det ska funka att få ut TrueHD och DTS-hd i XBMC frodo menar du på detta sätt? Sen ser jag att de har tagit bort dvd-spelaren. vilket gör det lite jobbigt att installera Win7 på mac mini. Några förslag på lösningar någon?

Googlade lite snabbt, och hoppas detta kan hjälpa dig.

http://thenextweb.co...-optical-drive/

Jag kör frodo, win7 och får TrueHD att lysa på förstärkaren. Dock så blir det små hack i ljudet (av tystnad) då och då. Alla andra format funkar. Nån annan som upplever detsamma? (pioneer 2021, hatpc med frodo, ati 5xxx-kort, ljudet via hdmi till förstärkaren)

Kör en Mac Mini 2011 om jag inte minns helt fel, har testat DTS-HD med en Marantz SR7005 och har inte upplevt några problem.

Postad 11 December 2012 - 15:43

Snalen
  • Snalen
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Tackar för alla svar. Det blir en mac mini med antingen win 8 eller 7. Återkommer med resultat.

Postad 11 December 2012 - 17:19

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0

Kör en Mac Mini 2011 om jag inte minns helt fel, har testat DTS-HD med en Marantz SR7005 och har inte upplevt några problem.

Jo DTS-HD funkar men inte just TrueHD. - Eller ja, det funkar, men det hackar, typ.

EDIT: av nån konstig anledning (har inte pillat på nåt) funkar det nu plötsligt, utan hack. Just nu i alla fall...

Redigerat av Unregistered222df659, 12 December 2012 - 07:16.

Postad 15 December 2012 - 13:53

Snalen
  • Snalen
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Efter några hinder på vägen med boot camp och allt vad det heter så funkar nu systemet klockrent. Det blev ett Windows 8 med en mac mini tillsammans med xbmc frodo 12. Alla formaten från stereo till dts-HD funkar klockrent. Tack för alla svaren.

Postad 26 January 2013 - 15:52

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Vet att de är kanske fel kanal. Har börjat få problem med att filmerna börjar hacka grymt mycket efter speltid40-50 min. De slutar inte. Har för mig att de blev så efter jag installera Frodo RC3. Sen av nån anledning så hittar den inte info på min svenska filmer. Har inte varit något problem innan. Kör med Mac mini. Hur gör man för att installera om xbmc från scratch. Har testat och ta bort installera om men blir inte från början ändå. Mina gamla inställniungar ligger fortfarande kvar. Sen en sista undrar om de är möjligtoch ha de uppdelat i 3 olika film kategorier. Typ Filmer, tv serier och Konsert dvd. Film och serier funkar ju från början sen har jag grejat lite med konsert dvd men får de inte och funka till 100. Först så funkar de inte och spela upp dom direkt utan jag måste välja vilken fil jag skall spela upp. Sen är de en del av dom som är 2 skivor. På andra filmer som jag har upplagt så kan jag välja om jag vill spela upp skiva 1 eller 2. Men i konsert mappen så ligger de som 2 olika filmer. Inget världsproblem men ändå. Har en konsert dvd med 5 skivor och de hade sett lite vettigare att man ser de bara som en film och sen när man trycker på den så kan man välja vilken del man vill se

Postad 27 January 2013 - 15:07

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0
För att få bort gamla inställningar från datorn så tar du bort userdata mappen. I win 7 finner du den under C: användare/datorns namn/ appdata/ roaming/ xbmc. Du kan ta bort allt där om du vill starta om helt.
Tänk på att du måste ha "visa dolda filer" i bockat

Postad 27 January 2013 - 16:08

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

För att få bort gamla inställningar från datorn så tar du bort userdata mappen. I win 7 finner du den under C: användare/datorns namn/ appdata/ roaming/ xbmc. Du kan ta bort allt där om du vill starta om helt.
Tänk på att du måste ha "visa dolda filer" i bockat

kör med mac os

Postad 27 January 2013 - 16:23

Gubbas83
  • Gubbas83
  • Lärjunge

• 315 inlägg
  • 0
Dragit programmappen till papperskorgen ?

Postad 27 January 2013 - 20:58

lebowskii
  • lebowskii
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Har nya mac mini och installerat windows 7 samt xbmc frodo.

Tänkte använda harmony one, men då behöver jag en ir receiver eller funkar apples inbyggda ir mottagare ?

Om jag behöver en usb ir receiver, vilken rekommenderar ni på ebay ?

Postad 18 April 2013 - 17:58

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Hur gör jag för att installera Win 7 på min mac mini utan dvd spelare?

Postad 20 April 2013 - 21:29

mostling
  • mostling
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Hur gör jag för att installera Win 7 på min mac mini utan dvd spelare?

http://htpcbuild.com/htpc-software/windows-7-usbdvd-download-tool/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.