Får kanske fråga personer som sysslar med detta men jag vet inte riktigt vilka som gör det,, så svar uppskattas =)
Gitarrlack/polering/vaxning..?
Postad 16 March 2004 - 18:17
Får kanske fråga personer som sysslar med detta men jag vet inte riktigt vilka som gör det,, så svar uppskattas =)
Postad 16 March 2004 - 18:20
Blir nog mycket spackla å slipa
//Jocke
Postad 16 March 2004 - 20:21
jag vet inte riktigt hur och om det går att göra som "privatperson" men det var nog ganska precis den effekten som du eftersökte!
http://www.kanal5.se...ge.aspx?id=4234
(svårt att se på bilderna, men mat- och soffbordet var gjorda med den tekniken).
//arnold
Postad 17 March 2004 - 09:12
Jag har lackat en elgittar och det tog 15 lackningar med slipning med våtslip emellan. Ett tidsödande jobb.Hej. Har gjort en jättesnygg vägghylla nu men jag skulle vilja lacka den i samma stuk som en gitarr (såväl fiol, cello osv) är lackad. Såg ett soffbord på Finnlandia som hade sådan lack och tyckte den var underbart vacker. Så nu skulle jag vilja lära mig mer om detta sätt att lacka/vaxa/polera (namn?) en möbel. Vet att det kommer ta tid att både lära sig samt få det snyggt men vet ni var jag kan vända mig eller kanske till och med leta på nätet.
Postad 19 March 2004 - 17:47
Hur lång tid tog det ungefär? Jag antar att du sökte efter perfektion med din lackning eller är 15 lackningar/slipningar kanske ett måste...? Ska (vill) lacka min hylla så den blir blank men jag kanske inte behöver vara lika nogrann som du eftersom hyllan kommer täckas en del av diverse prylar. Tala gärna om hur du gick tillväga samt red ut begreppet 'våtslip' för mig =). Vill lära mig så mycket som möjligt.Jag har lackat en elgittar och det tog 15 lackningar med slipning med våtslip emellan. Ett tidsödande jobb.Hej. Har gjort en jättesnygg vägghylla nu men jag skulle vilja lacka den i samma stuk som en gitarr (såväl fiol, cello osv) är lackad. Såg ett soffbord på Finnlandia som hade sådan lack och tyckte den var underbart vacker. Så nu skulle jag vilja lära mig mer om detta sätt att lacka/vaxa/polera (namn?) en möbel. Vet att det kommer ta tid att både lära sig samt få det snyggt men vet ni var jag kan vända mig eller kanske till och med leta på nätet.
MVH // Patrik =)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
51 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?