Postad 16 July 2004 - 16:01
Jag skulle vilja ha svar på ett par frågor. Vad är det för skillnad på RCA och RCL de jag vet är att RCA har byggt in boxen i högtalaren.Det jag tänkte mest på var om elementen är olika eller delningsfiltren.För det är stor prisskillnad mellan högtalarna.Sedan tänkte jag fråga om centern CM 502 om skulle passa till RCL/RCA hur klangmatchningen är.Kan de vara värt att lägga så mycket pengar i emellan för att få RCA.
Postad 16 July 2004 - 17:57
Leste spørsmålet ditt nærmere. I tillegg til å ha boxen innebygget i høyttaleren har RC-A en effektforsterker innebygget som driver bassene. En annen forskjell er at RC-A har et nytt mellomtone element med metal membran. Det er vel dette som gjør at høyttalerne låter noe forskjellig nettopp her. Jeg foretrekker RC-L som sagt og du har her større muligheter til å tilpasse lyden med forsterkere med denne
Postad 16 July 2004 - 18:02
Canton RC-L måste vara en av de mest prisvärda högtalarna som finns. Man kan köpa dom från Tyskland för lite över 7000. Det hade jag gjort och spenderat det som blir över jämfört med RC-A på förstärkare.
Postad 21 July 2004 - 13:30
Kör med RC-A själv medan farsan har RC-L. RC-A har en annorlunda uppsättning element och filter, och sen är det som sagt inbyggd box och förstärkare. Jag rekommenderar RC-L med tanke på den stora prisskillnaden (7000 jämfört med 20'000), så kan du lägga lite pengar på ett extra slutsteg också, för RC-L behöver mycket effekt. Även RC-A faktiskt... Ljudmässigt, tja... min uppsättning låter bättre än farsans i mina öron, men vi har ganska olika elektronik. Tror inte att Canton medvetet tar fram en sämre högtalare dock, jag skulle vilja säga att de är rätt jämlika om RC-L har rätt drivning.
Centern lär du inte ha några problem att klangmatcha i alla fall.
Centern lär du inte ha några problem att klangmatcha i alla fall.
Redigerat av d00m, 21 July 2004 - 13:31.
Postad 21 July 2004 - 13:43
när man köper från utlandet som tex. tyskland, tillkommer det frakt kostnad och moms på 25%? om ni då inte är egenföretagare eller köper via nåt annat företag eller så.
7000:-* för RCL är väl ett bra pris om den är lika med 1002 DC vilket jag har och kostade mej 17lapp.
*om det då är priset med alla tillkommande kostnader.
7000:-* för RCL är väl ett bra pris om den är lika med 1002 DC vilket jag har och kostade mej 17lapp.
*om det då är priset med alla tillkommande kostnader.
Postad 21 July 2004 - 14:47
Frakt tillkommer, kanske 150€ eftersom det är tunga grejor. Momsen är inräknad i priserna (ingen ny moms eller tull tillkommer inom EU)
Postad 22 July 2004 - 16:50
Ibex: RC-L och 1002 är inte riktigt samma högtalare, även om de är relativt lika. Vinsten med RC-L är till stor del parallellfiltret som samspelar med högtalarens eget delningsfilter och i praktiken ger ett 24 db filter vill jag minnas. Sedan skrev någon att RC-L och 1002 har samma element, vilket inte kan stämma eftersom inte ens RC-A och RC-L har samma element. Om 1002 och RC-A har samma sorts element vet jag däremot inte.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?