Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVB-S och Viasat

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 December 2004 - 13:08

theradiohead
  • theradiohead
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa ett DVB-s kort för att kunna köra in Viasat. Har en box och vanliga guld abbonemanget. Den programvaran jag funderat på att köra är Showshifter men är öppen för andra alternativ om det finns.

Konkreta frågor;
1. Vilka kort är lämpliga?
2. Då jag har programkort idag så kan jag ju använda det till kortet men helst vill jag slippa skaffa kortläsare då detta verkar vara lite problematiskt. Vad finns det för alternativ till kortläsare som fungerar med ovanstående kort samt viasat? Finns det andra lösningar?
3. Finns det bra programvaror förutom showsifter som går att använda för att kolla på program samt sköta grundläggande PVR funktioner?

/n

Postad 05 December 2004 - 15:46

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0
för att köra viasat med dvb-s, krävs cam, och nds-cams verkar inte vara lätta att få tag på, om de nu alls finns för konsumenter.

ett annat alternativ till nds-cam tror jag inte finns. Dreambox fixar att köra nds utan cam, men det är dock inte samma som pc (win). Läste om nån sån där multicam (dragon/magic/matrix cam) där de hade fått in nds på, men det verkar inte vara så brett testat, och verkade inte funka med alla (viasat verkat ha funkat dock). Sök på google för mer info.

angående andra frontends som stödjer dvb, så finns Tvedia. finns säkert nån/några mer.

Postad 18 February 2007 - 21:00

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Alltså är det så här?

Det går inte att köra Satellitkanalerna eller Comhem genom datorn? HTPC är bara för DVB-T?

Det är väldigt synd om det är så och kanske därför, om det är lika i USA också, som Microsoft inte lägger krut på att få Media Center att fungera med parabol.

Postad 18 February 2007 - 21:04

Unregisteredc6e77bda
  • Unregisteredc6e77bda
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0

Alltså är det så här?

Det går inte att köra Satellitkanalerna eller Comhem genom datorn? HTPC är bara för DVB-T?

Det är väldigt synd om det är så och kanske därför, om det är lika i USA också, som Microsoft inte lägger krut på att få Media Center att fungera med parabol.

<{POST_SNAPBACK}>

Klart det går!!!!Förutom då nds med viasat, för där har jag för lite info.

//Lasse

Postad 18 February 2007 - 21:06

Unregistered1b955732
  • Unregistered1b955732
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Viasat på HTPC fungerar utmärkt. Finns flera sorters lösningar.

Postad 18 February 2007 - 21:12

niknas
  • niknas
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Beror väl mest på om hur händig man är med sitt OS, val av PVR programvara och hur mycket tid man har till övers... ;) Har man allt ovanstående så funkar det som sagt. Har man inte det så är det inte lika enkelt som att köra DVB-T i t ex Microsoft MCE.

Postad 18 February 2007 - 21:28

Unregistered222df659
  • Unregistered222df659
  • Beroende

• 1236 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Beror väl mest på om hur händig man är med sitt OS, val av PVR programvara och hur mycket tid man har till övers... ;) Har man allt ovanstående så funkar det som sagt. Har man inte det så är det inte lika enkelt som att köra DVB-T i t ex Microsoft MCE.

<{POST_SNAPBACK}>

jo... men så gäller väl allt HTPC-relaterat, eller hur..? ;) (dvs det är inte plug'n'play - inte "total-lösningar" etc som många önskar. lite svett får man väl ge... :D )

Postad 18 February 2007 - 23:20

niknas
  • niknas
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

jo... men så gäller väl allt HTPC-relaterat, eller hur..?  :D  (dvs det är inte plug'n'play - inte "total-lösningar" etc som många önskar. lite svett får man väl ge... B) )

<{POST_SNAPBACK}>

såååå sant :P

Postad 21 February 2007 - 21:36

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

jo... men så gäller väl allt HTPC-relaterat, eller hur..?  :)  (dvs det är inte plug'n'play - inte "total-lösningar" etc som många önskar. lite svett får man väl ge... :) )

<{POST_SNAPBACK}>

såååå sant :(

<{POST_SNAPBACK}>

Men inte hjälper det Viasat att skaffa sig kunder. Svett är lika med hur många timmar man vill lägga ner på att, genom datorn, få se kanaler man betalar hundratals kronor i mångaden för att se :P

Jag har aldrig förstått åsikten att allt ska ligga på dokumentationnivå typ 300 sidor innan det ska fungera smärtfritt. Kan vara kul när man vill lära sig ett nyttoprogram som Gimp men inte för att kunna ta ner några usla kanaler i sin HTPC.

PS - vilken särskrivarnisse har gjort stavningskontrollen i Firefox 2?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.