Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Amazon Prime Video EU

170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 januari 2020 - 11:17

Askungen
  • Askungen
  • Veteran

• 2 234 inlägg
  • 0

Hade lite fel ang sändningstiden på tin star på cmore. Den sista februari i år är den tillgänglig till. Inget annat.

Sen därefter kanske prime sänder den i Sverige.

Postad 31 januari 2020 - 15:45

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3 129 inlägg
  • 0

Hehehe: Tin Star Trek, den är go blandning den :lol: :P

Men tack för tipset på Tin Star, riktigt bra ju

Postad 05 februari 2020 - 13:09

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 537 inlägg
  • 0

Testat Amazon Prime några dagar nu men jag och frugan har inte hittat något att titta på och jag hittade inget jag tyckte var värt att titta på själv. Tyckte det till största del var en massa skräp med ett fåtal guldkorn som jag redan sett. Eller har jag missat något? 

Frugan älskar skräck för övrigt, men det från Assulym skippar vi gärna. 

Postad 05 februari 2020 - 13:12

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 153 inlägg
  • 0

Testat Amazon Prime några dagar nu men jag och frugan har inte hittat något att titta på och jag hittade inget jag tyckte var värt att titta på själv. Tyckte det till största del var en massa skräp med ett fåtal guldkorn som jag redan sett. Eller har jag missat något? 

Frugan älskar skräck för övrigt, men det från Assulym skippar vi gärna. 

Tycker serierna är deras starka sida.

The Boys

The Tick

Good Omens

Goliath

Postad 05 februari 2020 - 17:45

dalle
  • dalle
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0

+1 för The Boys! En superhjälteserie som inte följer mallen.

Man in the High Castle är också bra, men den kanske inte passar alla.

Postad 05 februari 2020 - 20:39

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 306 inlägg
  • 0
Bosch
Fleabag
Hanna
Jack Ryan (iaf S1)
Star Trek Picard

Redigerat av frollic, 06 februari 2020 - 20:25.

Postad 06 februari 2020 - 10:21

BlueFruit
  • BlueFruit
  • Användare

• 104 inlägg
  • 2

Gillar man Sci-Fi så finns ju The Expanse. Enligt mig den kanske bästa sci-fi serien de senaste åren.

Sen att de har riktigt  bra bild och ljud gör inte saken sämre. 

Redigerat av BlueFruit, 06 februari 2020 - 10:22.

Postad 06 februari 2020 - 10:31

Stefan - Ölsvammel
  • Stefan - Ölsvammel
  • Professionellt fyllo

• 537 inlägg
  • 0

Tack för tipsen :) Såg dessa när jag scrollade igenom utbudet men de fick inte upp mitt intresse. The man in the high castle kom närmast, den skulle jag nog kunna titta på, men skulle inte få med frugan på den. Samma sak med Good Omens. Superhjälte-serier har jag sett ett par men tror inte riktigt det är min grej, har dessutom en lång lista med Marvel-filmer att se som står före i kön. Krim-serier kan frugan titta på ibland men jag gillar det inte alls. Iallafall om det handlar om poliser, eller avdankade ex-poliser, eller jurister. 

The Expanse har jag sett. Den gillade jag!

Tror jag avvaktar med Amazon ett tag, tittar in om ett halvår och ser om det ser bättre ut. Tack för hjälpen!

Postad 06 februari 2020 - 10:43

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

• 1 153 inlägg
  • 1

Tack för tipsen :) Såg dessa när jag scrollade igenom utbudet men de fick inte upp mitt intresse. The man in the high castle kom närmast, den skulle jag nog kunna titta på, men skulle inte få med frugan på den. Samma sak med Good Omens. Superhjälte-serier har jag sett ett par men tror inte riktigt det är min grej, har dessutom en lång lista med Marvel-filmer att se som står före i kön. Krim-serier kan frugan titta på ibland men jag gillar det inte alls. Iallafall om det handlar om poliser, eller avdankade ex-poliser, eller jurister. 

Tror jag avvaktar med Amazon ett tag, tittar in om ett halvår och ser om det ser bättre ut. Tack för hjälpen!

The Boys är inte som någon annan superhjälte-serie du sett. :)

Postad 06 februari 2020 - 11:37

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 306 inlägg
  • 0

The Boys är inte som någon annan superhjälte-serie du sett. :)

Jag skulle vilja påstå att den inte ens är i närheten av att handla om superhjältar, även om de faktiskt är med i serien ;)

Postad 06 februari 2020 - 15:25

MumboJumboMike
  • MumboJumboMike
  • Användare

• 176 inlägg
  • 0

The Boys, korrumperade superhjältar mot grabbarna som genomskådat dom

Carnival Row, utspelar sig i ett samhälle där fantasyvarelser och människor lever sida vid sida med dom motsättningar det skapar

Justified, nutida western med Timothy Oliphant som den skjutglade sheriffen, men det är Walton Goggins som stjäl showen ofta som ärkeskurk

Postad 06 februari 2020 - 22:40

dalle
  • dalle
  • Lärjunge

• 495 inlägg
  • 0

Superhjälte-serier har jag sett ett par men tror inte riktigt det är min grej...

Då skall du se den här :)

Postad 29 februari 2020 - 10:15

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 646 inlägg
  • 0

Ja Expanse var bra. Fick nästan thing på Grummer. Synd bara Inbyggda Amazon appen på min C8 har hängt sig några gånger, verkar instabil.

Postad 29 februari 2020 - 16:49

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1 341 inlägg
  • 0

Någon som kollat Hunters?

Rätt annorlunda serie, hade hoppas att den var trovärdigt gjord men icke

Postad 29 februari 2020 - 18:00

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

• 628 inlägg
  • 0

Rätt annorlunda serier är ju lixom lite av Amazons stil. Visst, du har Jack Ryan samt en hel del serier från andra aktörer. Men just Amazons egna är ju ofta rätt annorlunda. Det är ju vanligt i dagens serier att karaktärer ska vara trasiga och eller någonstans på spektrat. Amazon verkar utgå från sådana karaktärer och sedan dra det ett gäng varv extra. Det är ju serier som Goliath, Bosch, Sneaky Pete och The Widow som är hyffsat normala. Sedan har du ju The Tick, Patriot (rätt lik Rubicon), The Man in the High Castle, American gods och så vidare där det är rejält skruvat.

Men Hunters tyckte jag var helt okej. Det spårade ju lite när huvudkaraktären drömde/rökte på samt en del "reklamfilmer" kanske inte fungerade som dom borde. Det finns även ett par karaktärer som blir lite larviga, men dom flesta tycker jag nog får vara riktiga karaktärer. Även om historien är skruvad ett par extra varv, så finns det ju en grund i verkligheten. Jag tyckte att det fungerade bra överlag, visst var ju vissa detaljer larviga men det finns ju i alla serier. Sen är det ju väldigt välgjort. 

Postad 01 mars 2020 - 19:14

Marcus B.
  • Marcus B.
  • Forumräv

• 823 inlägg
  • 0
Är beredd att säga att Marvelous Mrs Maisel är den bästa serien alla kategorier på Prime. Sedan kanske man inte gillar genre.
Men den är verkligen värd att kolla in, för att se om man gillar.
Väldigt rapp dialog, mycket bra kläder och miljöer.

Postad 23 maj 2020 - 13:44

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Undrar om Amazon premie är bättre bildkvalitet än tex Netflix eller sämre?

Postad 23 maj 2020 - 13:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 119 inlägg
  • 0

Undrar om Amazon premie är bättre bildkvalitet än tex Netflix eller sämre?

Känns som lite bättre faktiskt

Postad 23 maj 2020 - 14:38

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Tack. Då tar jag 1 månad prövningstid:)

Postad 23 maj 2020 - 17:17

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 13 306 inlägg
  • 0

Tack. Då tar jag 1 månad prövningstid:)

$2 .edu mail adresser från Ebay ger fortfarande 6 månader gratis prime video.

Postad 26 maj 2020 - 20:42

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0
Garrett:
Ja du har rätt i jag tyckte Amazon premie video verkar bättre filmbild kvalitet än Netflix när jag tittar på The Expanse serier film
frollic:
Jag kom nog för sent men tack för tipset

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.