Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 5 - Officiella tråden (spel, hårdvara, mm)

3763 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#751

Postad 07 november 2019 - 20:59

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Jag tror inte jag tycker 3dspel i RGB til N64 ser dåligare ut än 3d-spelen til PS1. Jag fattar att det kommer se dåligt ut på en skarp och stor tv men det jag jämför är en ps1 mot en N64 på en vanlig 28" tv.

Det som gör Nintendo 64 till en udda konsol i sammanhanget är att nästan alla spel till den (enda undantaget jag känner till är Quake, om man spelar med 8MB RAM) har ett påtvingat kantutjämningsfilter som gör att bilden blir särskilt blurrig och ful. Framhävs desto mer om man har moddat sin konsol till RGB förstås. I fallet med Turok vill jag minnas det som mycket påtagligt.

 

Jag har spelat väldigt mycket Saturn och Playstation (1) på senare tid och har personligen inga problem med grafiken i sig för det mesta, vare sig jag spelar med en linjedubblare på en modern bildvisare eller på en CRT av hög kvalité (vilket jag gör dagligen). Men just Nintendo 64 har i jämförelse åldrats nästan obegripligt dåligt sett till det grafiska. Visserligen går det att argumentera för att kantutjämningen i sig var något nytt för konsolspelen på 90-talet men om man så tittar tillbaka har jag svårt att tänka mig att någon idag faktiskt skulle tycka att Nintendo 64 ser bättre ut än Playstation eller Saturn. Just my 2 cents.



#752

Postad 07 november 2019 - 21:16

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
På grund av bristande teknik (ingen texture perspective correction) i ps1 så ser inte spelen ut ens som utvecklarna hade tänkt sig, med skeva väggar och golv och karaktärer som ser ut som komediversioner av sig själva osv. Det är klart att alla har olika preferenser och suddigheten är svår på n64, men det är mycket annat som är rätt.

Redigerat av Demon Slayer, 07 november 2019 - 21:22.


#753

Postad 07 november 2019 - 22:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Ps1 var fruktansvärd dålig, 3d såg ut som skit. Kommer ihåg Turok på n64 som man kunde spela i "PS-mode" där man verkligen såg skillnaden. Många running-action spel där väggarna var helt skeva osv. Men det den har för sig är en hel hög med RGPn då, där detta spelar mindre roll. Ps2 kan jag klara mig utan.

Ja alltså, 100% emulering är ju garanterat otittbart. Jag tänker mig mera att de emulera spelen men renderar i HD och nyttjar div grafiska effekter som inte fanns i PS1.

Kommer inte vara vackert för det men ögonen blöder inte iaf.

#754

Postad 08 november 2019 - 00:24

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Om dom kunde fixa ett bra crt-filter så vore helften gjort ;)

#755

Postad 08 november 2019 - 08:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Det kommer helt för få nyheter just nu. Eller är det bara jag som får för mig det? Hur i helsefyr kan alla hålla så tätt? Jädrans företagslojalitet *kränkt*.



#756

Postad 08 november 2019 - 09:44

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Det som gör Nintendo 64 till en udda konsol i sammanhanget är att nästan alla spel till den (enda undantaget jag känner till är Quake, om man spelar med 8MB RAM) har ett påtvingat kantutjämningsfilter som gör att bilden blir särskilt blurrig och ful. Framhävs desto mer om man har moddat sin konsol till RGB förstås. I fallet med Turok vill jag minnas det som mycket påtagligt.

 

Jag har spelat väldigt mycket Saturn och Playstation (1) på senare tid och har personligen inga problem med grafiken i sig för det mesta, vare sig jag spelar med en linjedubblare på en modern bildvisare eller på en CRT av hög kvalité (vilket jag gör dagligen). Men just Nintendo 64 har i jämförelse åldrats nästan obegripligt dåligt sett till det grafiska. Visserligen går det att argumentera för att kantutjämningen i sig var något nytt för konsolspelen på 90-talet men om man så tittar tillbaka har jag svårt att tänka mig att någon idag faktiskt skulle tycka att Nintendo 64 ser bättre ut än Playstation eller Saturn. Just my 2 cents.

 

Det finns en Ultra HDMI mod, som tar bort filtret och gör allt mycket skarpare.

Finns även ett hack för Gameshark, som tar bort skiten.

https://youtu.be/QDiHgKil8AQ

 

Sorry att jag går brutalt off topic ;)


Jag tänker mig mera att de emulera spelen men renderar i HD och nyttjar div grafiska effekter som inte fanns i PS1.
 

 

Gör just detta med emulator på PC, och det ser mycket bättre ut renderat i 1080p.

Kan hoppas på att det finns liknande förbättringar i PS5:an, om den nu kommer att stödja PS1 spel.


Redigerat av Svante Skoog, 08 november 2019 - 09:42.


#757

Postad 08 november 2019 - 09:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Mer offtopic! Har inte ps4 stöd för psone-spel? Jag minns att jag blev förvånad över att min ps3 hade det då det inte var superversionen av ps3 som var bakåtkompatibel med ps2 också.



#758

Postad 08 november 2019 - 09:50

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Ja alltså, 100% emulering är ju garanterat otittbart.

Om "100% emulering är otittbart", vad är då originalhårdvaran? Jag använder själv inte emulatorer för några retrospel alls.

 

Det finns en Ultra HDMI mod, som tar bort filtret och gör allt mycket skarpare.

Finns även ett hack för Gameshark, som tar bort skiten.

Är fullt medveten om bägge, samt att Etims senaste firmware för RGB-modden också kan ta bort filtret. Men det hjälper endast till viss del utifrån min erfarenhet och det syns fortfarande att grafiken inte är avsedd för att visas utan filtret. Jag ser det inte som något annat än ett val mellan pest eller kolera.
 

Mer offtopic! Har inte ps4 stöd för psone-spel?

Nej. Är rätt säker på att lasern i Ps4 inte fixar 780nm heller.


Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 08 november 2019 - 09:51.


#759

Postad 08 november 2019 - 10:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Är fullt medveten om bägge, samt att Etims senaste firmware för RGB-modden också kan ta bort filtret. Men det hjälper endast till viss del utifrån min erfarenhet och det syns fortfarande att grafiken inte är avsedd för att visas utan filtret. Jag ser det inte som något annat än ett val mellan pest eller kolera.
 

 

Okej, då skippar jag nog i HDMI modden.

Har en RGB moddad japansk maskin, och jag är ändå så van att N64 har denna looken, att jag inte stör mig så mycket :)



#760

Postad 08 november 2019 - 10:52

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Hoppas likt när PS4:an släpptes, att Gamestop har en inbytes deal, så man kan få PS5:an till en mildare summa.

Minns inte vad jag la emellan till PS4:an, men fick mycket mer för PS3:an än vad man vanligtvis hade fått iaf.

 

Tänker inte förboka för 10 papp.



#761

Postad 08 november 2019 - 11:44

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Gamestop har väl kursat?

#762

Postad 08 november 2019 - 12:24

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 1

Å shit, det har jag missat :D

 

Inte speciellt oväntat.

Får bli att boka i min lokala elektronik butik. Behöver inte ens lägga en handpenning där, så blir smidigt ändå.



#763

Postad 08 november 2019 - 12:47

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Ska man vara teknisk (vilket är den bästa formen av alla!) så har Gamestop inte kursat, utan påbörjat att dra sig ut från den svenska marknaden. Tydligen så ställdes något möte i Sverige in pga detta också. Så det blir en soft exit, företaget som sådant kommer dock inte att gå i KK. 

 

Jag har själv bara handlat på gamestop en enda gång, och det var när bytesdealen mellan ps4 och pro kom. Det var enda gången som de haft en schysst deal som jag sett. Annars så brukar saker vara billigare hos elladorna. 

 

Dock så känns det ju som att det inte finns så många kedjor till som kan gå omkull. Elon ska ju bort, men efter det så bör det väl ha tunnats ut tillräckligt? komplett, webhallen, elgiganten, mediamarkt och netonnet kvar?

 

https://www.gamereac...nna under 2020/



#764

Postad 08 november 2019 - 13:59

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Om "100% emulering är otittbart", vad är då originalhårdvaran? 

Ehm, otittbar förstås. :)



#765

Postad 08 november 2019 - 14:12

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Dock så känns det ju som att det inte finns så många kedjor till som kan gå omkull. Elon ska ju bort, men efter det så bör det väl ha tunnats ut tillräckligt? komplett, webhallen, elgiganten, mediamarkt och netonnet kvar?

 

 

Kemikalieskatten ska ju höjas snart, så det kommer säkert vara fler elektronikkedjor som går i konkurs. Frågan är om Elgiganten, Mediamarkt och Netonnet finns kvar om några år.



#766

Postad 08 november 2019 - 14:36

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Jag tror på popupstores från amazon osv vid BF, jul osv. i framtiden.

#767

Postad 08 november 2019 - 17:14

ekorre8
  • ekorre8
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Ska man vara teknisk (vilket är den bästa formen av alla!) så har Gamestop inte kursat, utan påbörjat att dra sig ut från den svenska marknaden. Tydligen så ställdes något möte i Sverige in pga detta också. Så det blir en soft exit, företaget som sådant kommer dock inte att gå i KK.

Jag har själv bara handlat på gamestop en enda gång, och det var när bytesdealen mellan ps4 och pro kom. Det var enda gången som de haft en schysst deal som jag sett. Annars så brukar saker vara billigare hos elladorna.

Dock så känns det ju som att det inte finns så många kedjor till som kan gå omkull. Elon ska ju bort, men efter det så bör det väl ha tunnats ut tillräckligt? komplett, webhallen, elgiganten, mediamarkt och netonnet kvar?

https://www.gamereac...nna under 2020/


Vad menar du med att Elon ska bort?

#768

Postad 09 november 2019 - 06:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Vad menar du med att Elon ska bort?

Elon är nästa att kursa. Det är en sån där kedja som märkligt nog lever kvar. De kan inte mäta sig prismässigt med de andra och har mindre och mindre delar av marknaden.

#769

Postad 09 november 2019 - 11:45

ekorre8
  • ekorre8
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Elon är nästa att kursa. Det är en sån där kedja som märkligt nog lever kvar. De kan inte mäta sig prismässigt med de andra och har mindre och mindre delar av marknaden.


Vad baserar du det på? Det är de som får en hållbar lönsamhet kommer vara kvar. Mediamarkt har aldrig fungerat. De kommer nog försvinna.

Redigerat av ekorre8, 09 november 2019 - 11:53.


#770

Postad 09 november 2019 - 17:33

anders_avantasia
  • anders_avantasia
  • Lärjunge

  • 371 inlägg
  • 0

Elon är nästa att kursa. Det är en sån där kedja som märkligt nog lever kvar. De kan inte mäta sig prismässigt med de andra och har mindre och mindre delar av marknaden.


Fast de kanske har en annan service, som räcker långt? . Jag föredrar att handla på Elon än ex mediamarkt när det gäller vitvaror. Bättre bemötande och kunnigare personal där än en tuggimituggande slyngel på mediamarkt, som bara ska kränga det med högst marginal.

#771

Postad 09 november 2019 - 19:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0

Fast de kanske har en annan service, som räcker långt? . Jag föredrar att handla på Elon än ex mediamarkt när det gäller vitvaror. Bättre bemötande och kunnigare personal där än en tuggimituggande slyngel på mediamarkt, som bara ska kränga det med högst marginal.

Glöm inte att det är Zartok? Har hög felprocent på sitt siande :)



#772

Postad 10 november 2019 - 17:22

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Zartok har den värsta felprocenten på forumet, se erkännande för bara ett par dagar sen 😂

Men Elon åker! Det är bara en tidsfråga. Och Destiny kommer bli det enda spelet som man kommer att behöva.

#773

Postad 10 november 2019 - 22:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Zartok har den värsta felprocenten på forumet

radiozo: hold my beer

#774

Postad 11 november 2019 - 01:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

radiozo: hold my beer

 

Precis vad jag tänkte säga ^^

 

Men han är inte så aktiv nu tyvärr.



#775

Postad 11 november 2019 - 17:33

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Är ni helt säkra? Då måste jag ju ha missat något 😅

#776

Postad 11 november 2019 - 17:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 972 inlägg
  • 0

Är ni helt säkra? Då måste jag ju ha missat något

 

Detta är ju legendariskt. Du har fått till en del fina missar men det är svårslaget alltså.



#777

Postad 11 november 2019 - 18:05

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Radiozo gissade iaf på att PS4 (om den nu skulle komma ;) ) skulle bli Intel-baserad, och ja det blev ju AMD, men x86-64 så det är ju "samma".

 

PalmiNio var inte lika spot on:

 

Jag spår:

- CPU som är en vidareutveckling av CELL
- GPU designad av Nvidia
- BluRay med bättre läshastighet.
- Flasminne likt SSD på 32 eller 64gb. För buffring
- stöd för intern och extern lagring.
- SKU med och utan intern lagring utöver flashminnet.
- 1-2 gb Ram
- Fullt 3D stöd

 

;) 



#778

Postad 12 november 2019 - 07:31

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Detta är ju legendariskt. Du har fått till en del fina missar men det är svårslaget alltså.

Hahahaha 😂
Oj, jag får nog uppa mitt game känner jag, för den var inte lite nådig 😂

#779

Postad 12 november 2019 - 08:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Eller denna från Switch tråden av Herr Radiozo:

 

"40 miljoner? Den säljer aldrig 20 miljoner lifetime. Inte en chans."


Redigerat av Svante Skoog, 12 november 2019 - 08:34.


#780

Postad 12 november 2019 - 08:46

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Radiozo gissade iaf på att PS4 (om den nu skulle komma ;) ) skulle bli Intel-baserad, och ja det blev ju AMD, men x86-64 så det är ju "samma".

2011 hade man betraktats som lite knäpp om man föreslog x86-64.

För att inte tala om 8 GB GDDR5, mind-blowing.

Man undrar om next-gen kommer erbjuda på några överraskningar, eller om allt blir som man tror. Hoppas jag har hög felprocent. :)

#781

Postad 12 november 2019 - 10:29

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Nu får ni sluta att skriva saker som Radiozo har skrivit, jag känner mig i alldeles för stort underläge. 

Kanske dags att hypa upp något ordentligt igen? Cyberpunk 2077 iofs, men det kommer ju att vara världens bästa spel någonsin genom alla tider och Beverly Hills, så det blir ju snarare ett rätt. Det går ju inte.



#782

Postad 13 november 2019 - 06:26

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

https://www.gamebyte...vwrAQ6mdrMRHDpk

 

Sony har patenterat någon sorts kassett. Det skulle vara feta nyheter om det inte vore så att Sony nog inte är så intresserade av att släppa spel på kassetter. Vad kan det här då vara? Jag har faktiskt inte den blekaste, men artikeln nämner också att det finns många patent som inte nyttjas. Jag vill inte förutspå om det här är ett sådant, men det känns spontant inte som att Sony kommer att överge den klassiska skivan som de använt i alla sina stationära konsoler. 

 

En liten tanke som dök upp, men som jag inte tror fungerar, är om PS5 skulle ha en kassettslot där man kunde föra över digitala spel för att ta med sig till en kompis. Det hade varit en cool uppfinning, men efterfrågan på en sån funktion är väl ungefär lika hög som träffsäkerheten på mina spådomar.



#783

Postad 13 november 2019 - 08:48

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 2

Planerat N64-stöd kanske? ;)



#784

Postad 13 november 2019 - 08:49

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

... det kan inte vara en sån där N64-uppgradering vi pratar om va? :D Uppgraderingsstöd!



#785

Postad 13 november 2019 - 10:28

andersos
  • andersos
  • Mästare

  • 3 199 inlägg
  • 0
Det är SSD kasetter. Så man kan ha flera SSD ifall en inte räcker till.

#786

Postad 13 november 2019 - 11:28

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 412 inlägg
  • 0

Om det är SSD carts, hoppas jag det inte blir som med Vita, där deras egna minneskort format var svin dyra.



#787

Postad 13 november 2019 - 11:29

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0

Det spekuleras i att det nog inte är för PS5 men troligtvis för en annan enhet, kanske PSvita-relaterat.

Min hypotes OM detta är til PS5 så är det någon slags collaboration med en handhållen enhet (spela både handhållet och stationärt, bara plugga in spelet i ps5 och spela på tvn) och det är ju inte första gången Sony kopierar Nintendo för att kunna säga att "det där har vi också".



#788

Postad 13 november 2019 - 13:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

SSD-kassetter passar ju in storleksmässigt, och det skulle vara smidigt att byta ut hårddisk. Dock så... ja, vad skulle en SSD på 2TB kosta? Sonys egna skulle väl ligga på 3000, och det är rätt mycket pengar. Halva konsolen (drömmer jag om).

 

Ny Vita är jag helt på, jag gillade den förra. Stor skärm och enkel att ta med. Bra upplösning också. Det känns som att Vita borde ha klarat sig bättre än den gjorde måste jag erkänna. Minns fortfarande första gången jag spelade på den offentligt, det var på universitetet, terminstart 4 :D



#789

Postad 13 november 2019 - 14:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Den var sjukt fin när den kom.

Men jag tror på det att se bakåt när man ska sia i frammtiden. Sony har kopierat allt Nintendo gjort (styrkors, analog spak, rumble, motioncontrol) och med den sjuka försäljningen switch haft så måste en businiss bara vägra Nintendo få hela kakan själv, dvs bärbart+stationärt. Kom ihåg alla gånger dom rebootat snabbt f.eks första analoga och så pang reboot til dualshock, eller six axis efter att wii visats fram.

#790

Postad 13 november 2019 - 22:01

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 862 inlägg
  • 0
Bara efterapa Nintendo alltså

#791

Postad 14 november 2019 - 06:28

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Tja, Nintendo har ju rönt stora framgångar med sin Switch, så det är klart att fler vill ta del av den kakan. Dock så ska vi kanske inte ropa efter vargen innan vi vet om att det ens kommer att komma kassetter och i så fall vad dessa kommer att innebära. Den bärbara marknaden har förändrats extremt mycket pga mobilmarknaden, och att sälja en ren handhållen konsol igen, som Vita, kanske är svårt. Om Sony vill ta sig in på marknaden igen så tror jag att det kommer att krävas en del nytänkande. Som Nintendo lyckades med. 

 

Känns som att Nintendo de senaste generationerna har hållit i en cykel som varvats med lyckade konsoler försäljningsmässigt blandat med mindre lyckade sådana.



#792

Postad 14 november 2019 - 08:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 682 inlägg
  • 0
Så är det att gå i fronten av utvecklingen.
Men det som talar emot imho är att kassetten ser väldigt märklig och gammalsdags ut, ser intr alls ut som en smidig form för en modern vita. Kanske är til ett spel för barn?

#793

Postad 14 november 2019 - 10:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 848 inlägg
  • 0

Får PS5 "SSD-cartridge" så låter det väldigt smakfullt.
Såg framför mig att SSD:n skulle vara intern men det här är ju mkt mer användarvänligt.
Tänker mig en lösning där cartridget är en "dum" samling NAND-minnen där kontroller och minnesbuffer sitter i konsolen. Får ner tillverkningspriset (ska iofs ej förväxlas med butikpriset...) en smula oxå. 



#794

Postad 14 november 2019 - 12:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0

Nä, extern NVMe SSD med egen kontakt makear ingen sense.

 

Det är ju bara att använda Thunderbolt 3 istället. Det har en bandbredd på 5GB/s.

 

SSDn kommer säkert att vara lödad på moderkortet. Det blir billigare.

 

Tror mer på en efterföljare till Vita då.



#795

Postad 21 november 2019 - 13:53

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Vet ej om det är fake, men:

Bifogad fil  3C44C480-277D-4A5A-9904-4F501010FDC5.png   479,68K   0 Antal nerladdningar

Den ”externa SSDn” visade sig vara ett tillbehör till en japansk leksak, Toio.
https://hottake.podb...-rumour-busted/

Redigerat av Ageve, 21 november 2019 - 14:08.


#796

Postad 21 november 2019 - 14:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Fakk, Ageve var före mig. Well, 499 usd låter i mina öron bra. Lite för bra.

Så jag vete tusan ärligt talat. Förberedd på 599 (som jag tror är max). Blir det lägre är det jättetrevligt.

Dock så är jag orolig för vad det priset blir i Sverige. 499 blir väl 6-6.500 kr?

#797

Postad 21 november 2019 - 14:09

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 11 989 inlägg
  • 0
Japp, med den nya höjda elektronikskatten blir det förmodligen minst 6000kr iaf.

#798

Postad 21 november 2019 - 15:28

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Japp, med den nya höjda elektronikskatten blir det förmodligen minst 6000kr iaf.

 

Låter helt okej, för en maskin som jag kommer ha roligt med i många, många timmar i flera år. Tills Pro versionen släpps.  :)  Då får frugan ta över den vanliga PS5:an och det har hon garanterat inget emot.  :D


Redigerat av Agaton, 21 november 2019 - 15:31.


#799

Postad 21 november 2019 - 19:48

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 3

Japp, med den nya höjda elektronikskatten blir det förmodligen minst 6000kr iaf.


Visst gick det att komma undan lagligt med hjälp av gråimport eller liknande? Jag funderar starkt på att göra det då jag är less på att staten ska ta alla mina pengar med alla fantastiska skatter :/

#800

Postad 24 november 2019 - 09:07

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ryktet säger 500 eur i Europa, samt release något senare än i USA.

En bra siffra. Hur stor förlust per konsol blir det tro?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.