Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Viasat Pace TDS830NV IPTV, aktivera satellit-delen?

1 svar till detta ämne iptv bredbandstv
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace TDS830NV (Digitalboxar) 2 5,25 (3) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 07 mars 2015 - 13:53

Dr_Pepper
  • Dr_Pepper
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Har en pace-box som jag fått av Viasat för att se på IP-TV via fiber, det funkar prima.

 

Det är i grunden en satellit-box med nätverksstöd som nu har en egen mjukvara för just IP-TV via LAN-porten.
Satellit-delen i boxen är inaktiverad och det finns inga menyer eller annat för detta.

 

Jag skulle dock även vilja använda satellit-delen parallellt med iptv-delen men hittar ingen lösning för att låsa upp den delen av boxen.
Jag har hittat annonser på denna box där det står att man kan aktivera satellit-kanaler med en mjukvaruuppdatering men, som sagt, inga instruktioner för detta.

 

Mina paraboler är inte riktade mot sirius eller thor så jag kan inte heller uppdatera programvaran enligt instruktioner från Viasat, jag kör mot Astra och hotbird.

https://www.viasat.s...ds830nv_1_0.pdf

 

Man gör liksom vad man kan för att ha så få enheter som möjligt för att förenkla för övriga individer i hushållet.
Dessutom tror jag att pace-boxen ger bättre bild än min befintliga satellit-box.

 

Tips?



#2

Postad 07 mars 2015 - 14:10

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0

Jag provade detta en gång. Efter att talat med Viasat teknisk support sa dom att det i stort sett inte går, men kanske kan fungera i enstaka fall. Jag hade parabol inkopplad och gjorde en tvingad uppdatering, efter allt var klart så gick det fortfarande inte att få den att fungera som en satellitmottagare. Inget mer man kunde göra enligt Viasat.






Även taggad med iptv, bredbandstv

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.