Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för kim_hedberg

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 10 juni 2004 - 20:46

Unregistered45a06858
  • Unregistered45a06858
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 03 augusti 2004 - 11:21

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
mina kabelkanaler är inte speciellt djupa (3x1cm kanske). jag är för tillfället tvungen att ha tre stycken på sidoväggen för att få alla nödvändiga kablar till bakom sittplatserna.
Jag köpte kabelkanalerna på ett lågprisvaruhus (Karlssons) här i Kalmar län.

Jag har dock sett att Materialmännen har rejäla kabelkanaler. dit kommer jag nog gå nästa gång jag behöver köpa något för att dölja kablar.

#3

Postad 03 augusti 2004 - 11:25

Unregistered45a06858
  • Unregistered45a06858
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Okej, är materialmännen "bara" ett lokalt ställe eller?! (sldrig hört talas om) bor i Dalarna...så jag vet inte hur det är... :(

//Kimps

#4

Postad 10 augusti 2004 - 12:08

Toxic
  • Toxic
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
hmm, kanske bara är lokalt. trodde dom var större dock :rolleyes:

#5

Postad 16 augusti 2004 - 20:38

Unregisteredb1065a2a
  • Unregisteredb1065a2a
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Du är ju f*n paint-mannen :wub:. Roligt med folk som uppskattar det klart bästa windowsnöjet genom tiderna!

#6

Postad 29 maj 2005 - 22:20

Unregistered45a06858
  • Unregistered45a06858
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Så har jag slutligen tröttnat på den klumpiga och tråkiga leca-blocks-bänken så jag bygger därför en ny bänk att ha elektroniken på och i. Den är väldigt enkel både utseendemässigt och i konstruktionen:

Två ramar av fyrkantsprofiler som utgör stommen i bänken, placerade fram- och baktill, med vinkeljärn som hyllplansupphängningar mellan "ramarna". I mitten på bägge ramarna så sitter det en vågrät fyrkantsprofil som stadgar hyllan som förstärkaren/recievern står på och överst mellan "ramarna" så sitter ytterligare två fyrkantsprofiler som utgör fäste och stadga för översta hyllplanet, som det är tänkt att ställa en datorskärm (en tung 17" CRT) på.
Bifogad fil  kims_stereob_nksprojekt_001_dag_1.jpg   730,9K   85 Antal nerladdningar

Efter dag 1 har jag hunnit rita ritningar och räkna ut hur många detaljer som behöbs och hur långa de ska vara, sedan också sågat till alla bitarna och gradat av desamma.

Imorgon ska jag börja svetsa är det tänkt, beroende på vädret dock.

#7

Postad 31 maj 2005 - 10:48

Unregistered8cacec98
  • Unregistered8cacec98
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0
Select dvds

Där köpte jag den.. tror den finns kvar...


kostade runt 1500 .. men där e ingen svensk text...

ha det bra

#8

Postad 01 juni 2005 - 21:51

Unregistered45a06858
  • Unregistered45a06858
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Efter dag 1 och tillhörande tillsågande och slipandet så tog tyvärr elektrodpinnarna slut, så det blir inget mer svetsande förräns jag skaffat nya elektroder, dag två och tre förflyter sysslolösa :)

#9

Postad 16 juni 2005 - 11:51

Unregistered45a06858
  • Unregistered45a06858
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Äntligen soligt väder ute, dag fyra och fem(två veckor senare visserligen...) utgjordes av svetsande och slipande från kl 10.00 till 20.00 så jag orkade inte "dokumentera arbetets gång" förräns igår kväll. behöver jag säga att jag är arbetslös, "nybakad student"?

Idag så har jag tagit mig ork att skriva om det hela också..

Svetsandet är inte så mycket att skriva om, det var bara att lägga ihop bitarna som man ville ha dem, mäta så att alla mått stämmer, lägga en punkt, vrida rätt biten så att den är i vinkel mot ytan och sedan lägga en till punkt, kontrollera att det är riktigt en sista gång, innan man lägger i hela fogen.

Slipningen, gjordes på gund av att jag slarvade när jag skar till detaljerna, och för att jag under tiden som jag lärde mig att svetsa brände sönder järnet där fogarna skulle läggas, så att bänken blev något vind på sina ställen, men jag själv bedömmer det som godkänt, med tanke på att jag har använt följande verktyg, inte särskilt precisa:

Vinkelslip, modell en- och två-hands, man kan manövrera den med en hand men vid stora arbeten är det bekvämt att ta stöd med den andra också.

Enkel bågfil, för mindre sågningar och uppmärkning av var jag ska såga med vinkelslipen

"Knatten", mindre modell elektrodsvets, med fyra inställningar för strömstyrka, 50-80 A

Snickarhammare, modell "rund skalle med spetsig nacke" och slutligen en hel del tålamod ;)

Hade jag istället haft tillgång till exempelvis en vinkelslip som sitter monterad i ett geringsstativ(eller vad det kan heta, sågar helt rakt, eller i 45 grader om man vill) hade det varit ännnu lättare att få bra bitar, men man tager vad man haver

I slutändan blir jag förhoppningsvis nöjd med bänken och tar in den i bion :D

//Kimps

#10

Postad 16 juni 2005 - 11:52

Unregistered45a06858
  • Unregistered45a06858
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Äntligen soligt väder ute, dag fyra och fem(två veckor senare visserligen...) utgjordes av svetsande och slipande från kl 10.00 till 20.00 så jag orkade inte "dokumentera arbetets gång" förräns igår kväll. behöver jag säga att jag är arbetslös, "nybakad student"?

Idag så har jag tagit mig ork att skriva om det hela också..

Svetsandet är inte så mycket att skriva om, det var bara att lägga ihop bitarna som man ville ha dem, mäta så att alla mått stämmer, lägga en punkt, vrida rätt biten så att den är i vinkel mot ytan och sedan lägga en till punkt, kontrollera att det är riktigt en sista gång, innan man lägger i hela fogen.


Slipningen, gjordes på gund av att jag slarvade när jag skar till detaljerna, och för att jag under tiden som jag lärde mig att svetsa brände sönder järnet där fogarna skulle läggas, så att bänken blev något vind på sina ställen, men jag själv bedömmer det som godkänt, med tanke på att jag har använt följande verktyg, inte särskilt precisa:

Vinkelslip, modell en- och två-hands, man kan manövrera den med en hand men vid stora arbeten är det bekvämt att ta stöd med den andra också.

Enkel bågfil, för mindre sågningar och uppmärkning av var jag ska såga med vinkelslipen

"Knatten", mindre modell elektrodsvets, med fyra inställningar för strömstyrka, 50-80 A

Snickarhammare, modell "rund skalle med spetsig nacke" och slutligen en hel del tålamod ;)

Hade jag istället haft tillgång till exempelvis en vinkelslip som sitter monterad i ett geringsstativ(eller vad det kan heta, sågar helt rakt, eller i 45 grader om man vill) hade det varit ännnu lättare att få bra bitar, men man tager vad man haver

I slutändan blir jag förhoppningsvis nöjd med bänken och tar in den i bion ;)

//Kimps

edit: oooops, I did it again, twice :D, vad kan jag säga, datorn hängde sig, jag tryckte på knappen "skicka inlägg" upprepade ggr *skäms*

Redigerat av Unregistered45a06858, 18 juni 2005 - 10:47.


#11

Postad 16 juni 2005 - 11:53

Unregistered45a06858
  • Unregistered45a06858
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
edit: tog bort "kopian" av första meddelandet... som sagt råkade jag på grund av stress trycka tre ggr på "skicka meddelande"-knappen ;)

Redigerat av Unregistered45a06858, 18 juni 2005 - 10:49.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.