Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xindak A-100

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 23 oktober 2004 - 13:22

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
Ok, lite prylar kom just från Kina. Närmare bestämt Coem Audio, kommer att lägga ut dessa under respektive del av forumet så hoppas att fler hakar på och skriver sina upplevelser i dessa trådar:

Xindak A-100
Postad bild

Postad bild

#2

Postad 23 oktober 2004 - 17:42

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
lite uppdateringar nu när den gått i några timmar, dock är den säkert långt från inspelad.

Diskanten var i början värdigt hård, inte på ett skarpt sätt utan mer på ett stumt sätt (lite dålig på att anv hifiuttryck) men den är redan påväg att mjukas upp. Jag skippade tidigt plattor som "Nils Lofgrens acoustic live" eftersom denna är så bra att kopplar jag dvdn till tvn och kör med enbart det så låter det fortfarande bra.
Istället är det Loreena McKennits nya remastrade plattor som går och detta måste jag säga är snudd på religiös upplevelse :blink:
instrument som aldrig hörts är helt plötsligt närvarande och hennes sång! hennes sång låter som om hon står i en kyrka (kanske hon gör), atmosfären är otrolig. Kom på mig själv med att höja och höja, först till den nivån att grannarna torde bli vansinniga och sedan tills det började bli fysiskt obehagligt, fortfarande ville man bara vrida upp.

Nu över till de mer negativa, dock är detta troligen bara på mitt ex.
Bakgrundsbruset är tyvär ganska närvarande och jag har något slags fladdrande (se andra trådar för beskrivning) i vänsterkanalen. vad detta kan bero på vet jag inte. det enda som är oförändrat i mitt system är vinylspelaren och högtalarna så det kan vara allt från kontaktfel till whatever, dock är det antingen förstärkaren eller kablarna runt denna :D

Att ljudet är så bra vet jag inte om det beror på stärkaren eller den ruskigt bra D/A-omvandlaren jag har inkopplad, ska senare göra en jämförelse hur det låte med resp utan separat D/A

#3

Postad 24 oktober 2004 - 21:52

Gäst_KMJ_*
  • Gäst_KMJ_*
  • 0
D/A-omvandlaren förbättrar ju signalen från dvd:n avsevärt men nu till förstärkaren:

Den spelar enligt mig väldigt neutralt, musiken låter så som det gör vid inspelningen.
Ett exempel är plattan Mental jewelry med bandet Live. Det stycket på plattan där man för första gången hör sångaren har på min tidigare hemmabioförstärkare varit, i brist på ord, det som lät grymmast <_<
Tidigare var sången det som framträdde mest men musiken i allmänhet lät ganska platt, ingen atmosfär alls (och detta från en reciever med nypris på 16000:-). Nu så hör man att killarna står i en liten studio, ett litet fyrkantigt rum och sången är istället väldigt dämpad, så som kan väntas av en debutplatta från ett band som inte har miljoner bakom sig.
Detta kanske inte låter så bra men tänk er en bra liveplatta som Nils Lofgren eller Counting crows, detta är underbart att höra. Dock är det lite synd att man nu märker sämre inspelningar i större grad än tidigare men det är väl oundvikligt.
Dock så är Loreenas skivor något av det mest possitiva hittills.

Hoppas eventuella läsare får ut något vettigt av detta, jag har alltid haft svårt att fatta de olika hifi-uttrycken som mjukt, kallt, varmt, skarpt osv. Forhoppningsvis kommer det en fortsättning från Köpare nr 2.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.