Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för TomSavini

9 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 28 november 2004 - 17:48

TomSavini
  • TomSavini
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 29 november 2004 - 23:41

ryst
  • ryst
  • Forumräv

  • 908 inlägg
  • 0
fixa spikes till 605orna blir så mycket bättre
Har haft ett par själv

#3

Postad 30 november 2004 - 00:10

TomSavini
  • TomSavini
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0
Jag har spikes, bara inte hunnit montera dem ännu. Flyttade förra veckan så en del återstår. Basen min är väldigt bumlig för tillfället och kommer nog att stramas upp något med spikes på! Är dock lite nyfiken på VTfeet till högtalarna, har du några erfarenheter kring dessa?

http://www.hifiklubb...89|4981|pdetail

Redigerat av TomSavini, 30 november 2004 - 00:14.


#4

Postad 21 januari 2005 - 20:47

Tonnet51
  • Tonnet51
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
När du kör en film blir det inte svart lyse från projektron ovan och under den svarta ramen???? om inte varför finns det dukar med jätte bred svartfält ovan ???

MVH

#5

Postad 23 april 2005 - 11:07

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Hej!
Skulle bara säga att jag gillar dina högtalare.
Har precis samma uppsättning själv.
Hur har du ställt in volymen och delningen på frontarna?

Mvh John

#6

Postad 24 april 2005 - 19:08

Fnk
  • Fnk
  • Beroende

  • 1 098 inlägg
  • 0
Jag håller med dig om att högtalarna har ett underbart ljud. Kommer troligtvis ha kvar dem i flera år till.

Inställningarna jag använder:
Fas 0
Mode F
Level +2

Jag använde autosetup med mikrofon på min förstärkare, och den sänkte subwooferutgången med -4dB så jag satte högtalarna på +2 då jag tyckte att det var lite för lite bas.

Tycker att min Yamaha-receiver fungerar alldeles utmärkt tillsammans med 605:orna.

Centern har jag precis som du placerat precis i nederkanten av filmduken. Har bara inte uppdaterat bilderna i mitt galleri.

Hade tidigare problem med mina högtalare. De brummade lågfrekvent hela tiden, och jag kunde inte hitta felet. Gissade på att det var jordbrum, så jag bad en kompis som är elektriker att sätta in jordade uttag, och det löste problemet.

Ha det bra.

Mvh John

#7

Postad 05 mars 2007 - 19:20

H3gge
  • H3gge
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Tackar så mkt för den fina kommentaren =) tycker du har prickat in allt till 100%. kabellist skall fixas men får aldrig riktigt tummarna ur.

#8

Postad 13 mars 2007 - 10:01

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0

"Tycker du har gjort så gott du kunnat då det gäller att hitta en fungerande kompromiss i detta svårmöblerade rum! Har ett förslag som kanske din fru går med på: Tillverka en DIY hylla av bred modell (typ Lack vägghylla looken) som du fäster tvärs över rummet ovanför tv'n. På undersidan av denna fäster du duken. Är den tillräckligt bred kan du fälla in snygga spotlights och kanske kan din fru göra en snygg installation på ovansidan? Tror det kan bli grymt snyggt och kan nog smälta in som en del av en "takstol" beroende på färg och form! Kommer att låna din lösning med magneter, har en Benno utan bakstycke för tillfället."

Tänkte ge betyget 9 av 10  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har tyvärr redan haft den diskussionen och hon ville inte ha någonting tvärs över rummet, hon vill ha det öppet å fint. Får dock se vad framtiden har att bjuda på då jag har fler idéer om vad som kan göras men det får vänta tills lite andra saker har ordnat sig.

Tack för förslaget och betyget.
/Michael

#9

Postad 29 februari 2008 - 11:30

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

  • 275 inlägg
  • 0
Hej. Funderar lite på chipsetkylaren från Noctua.

Är sugen på Gigabytes nya RS780 moderkort GA-MA78MG-S2H men de första användarna rapporterar en mycket varm nordbrygga på detta, uppåt 80+ grader vid idle och nästan 90+ efter full load under lång tid. Inte acceptabelt givetvis. Synd på ett annars så komplett m-atx modekort.

Frågan är om den passiva Noctua chipsetkylaren skulle hjälpa till något med detta problem... du som har den, vad tror du?? Sänker den tempen på det chipset den sitter på i din burk något??

#10

Postad 23 augusti 2008 - 10:16

DanLun
  • DanLun
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej Tom,
Jag ha i prncip köpt samma upsättnin som du har, tack för alla detaljer i tråden med bilderna. Min fråga till dig är angående vfd displayen (jag har en lcd - fusion black). Jag får den inte att fungera och reagera på ngt, tex news. Jag har två små kontakter kvar, en som hete gnd och en heter mb sw tror jag. Hittar inenstans att koppla in dem på mitt moderkort. Behövs det för att funktionerna skall fungera. LCD lser så strömmen är på. Jag uppfattade att de andra två bara behövs om man skall släcka skärmen med huvudströmbrytaren.

Hade du problem med din VFD?

Mvh

DanLun



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.