Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Mieron

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 juni 2005 - 21:14

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

#2

Postad 20 juni 2005 - 22:53

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

  • 886 inlägg
  • 0
;)

Precis som jag trodde det skulle se ut! Cleant och snyggt, ska visa bilden för sambon som nära påfick panik när hon såg hur jag tänkte fästa projjen :rolleyes: . Kanske inte lika snyggt som ditt men det kommer (nog) att funka bra. Lite paranoid över huruvida skruvarna ska räcka så man inte kommer ut en morgon till två miljarder små bitar projektor :) . Vad fäste du med för skruv (diameter?)?

Schysst look på lägenheten by the way!!

#3

Postad 20 juni 2005 - 23:24

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Tack Benky för de fina orden!

Jag gjorde som så att jag ringde min morbror som är byggare så han tog med sig sin borrmaskin och satte igång. Körde in 8mm betongpluggar och sen nån fin skruv.

Hans kommentar till att jag inte ville att den skulle falla ner var att:
- I det där fästet kan du ju hänga upp bilen om du vill! Kommer aldrig att falla ner och det kan jag inte tänka mig ens då jag inte orkade att dra in skruvarna för hand.

Lycka till med Sambon, de är alltid skeptiska innan men sen när det är klart så är de imponerade! :)

#4

Postad 21 juni 2005 - 10:44

Unregistered5480a0bb
  • Unregistered5480a0bb
  • Forumräv

  • 886 inlägg
  • 0
Efter att ha svurit mig blå under några timmar har jag nu bestämt mig för att skruva upp en hylla och placera projjen på :rolleyes: . För att den inte ska ligga emot får det bli att placera några distanser i hörnen för att på så sätt få upp den lite. Men det blir nog bra..... :) .

Tack återigen för hjälpen!!


Som plåster på såren fick jag hem dukprover idag, för att kunna bestämma mig för om jag ska ha en grå eller vit duk (vad har du själv?). Alltid något att leka med med andra ord ;) .

/Andreas

#5

Postad 21 juni 2005 - 13:19

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Jag kör med en 10mm spånskiva som jag målat vit. Svårare än så har jag inte gjort det än så länge.

#6

Postad 09 oktober 2005 - 19:53

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Nu så kommer vintern att vara räddad med nya högtalare!

Jag hoppas att jag gjorde en fin affär på hickmanns ebay-shop.

Ett par LE 190 Silver
Bifogad fil  190.JPG   10,74K   0 Antal nerladdningar
och en LE 150 Silver
Bifogad fil  150.JPG   21,23K   0 Antal nerladdningar

Sen har jag även ett par LE101 på ingående som kommer att göra susen för surroundet.
Oj vad jag längtar! :o

Redigerat av Mieron, 09 oktober 2005 - 19:53.


#7

Postad 25 oktober 2005 - 14:31

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Jojo, nu har de kommit!

Bifogad fil  Bild_001.jpg   540,34K   72 Antal nerladdningar

Upppackade! Oj vad de glänser fint.. :)
Bifogad fil  Bild_002.jpg   602,99K   78 Antal nerladdningar



Nej men nu återstår det bara lite inspelning för dem. Sen blir det att njuta. :huh:

#8

Postad 26 oktober 2005 - 15:10

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Nu är inspelningen i full fart!

Bifogad fil  Bild_022.jpg   664,16K   79 Antal nerladdningar

Men det låter inte bra vid fasvändning..

#9

Postad 05 januari 2006 - 17:19

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Nu var det dags igen!

Har hela helgen ledig nu så jag tänkte eventuellt möblera om lite och fick då idén att testa köra bion i tredjerummet. Tänkt och gjort så kopplade jag in systemet och vilken skillnad det blev på ljudet.
Först och främst så försvann ekon(eller vad det heter med finare ord). Ljudet känns mycket tightare, mer direkt. Så långt alltig positivt, men det blir ganska mycket ommöblering för att få det att fungera bra.

För det första så är det "datarummet" som det inkräktas på. Det stora problemet blir då att möblera in den i rummet??

Som ni ser på bilden så är denna hörna ett mörker i denna lägenhet, jag har liksom aldrig riktigt tagit mig tid att göra nåt åt den.
Bifogad fil  Blandat.jpg   647,59K   78 Antal nerladdningar

Men jag funderar på att eventellt göra som några andra här har gjort, att skruva upp skärmen på väggen och sen bara en liten skiva för tgb och mus.

Andra lite mer kostsamma alternativ är bärbar dator eller ett hus B)

Men jag ska testa detta lite få se hur det blir. Här kommer en bild på det iaf.
Bifogad fil  Blandat_021.jpg   625,3K   96 Antal nerladdningar
Vad som kommer att göras blir nog till att starta med en Tupplur som duk, den känns som ett billigt alternativ tills man känner att det är rullduk man ska ha.

Sen får ni acceptera att det är kablar och skit framme!

Kommentera gärna!! :)

Redigerat av Mieron, 05 januari 2006 - 17:20.


#10

Postad 16 februari 2006 - 15:39

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Det har hänt väldigt lite här på senaste tiden utan jag har mest njutit av filmer och musik.

Fick iaf en impuls att köpa en ny DVD-spelare och valet föll på en Onkyo DV SP 402E.
Köpte den genom ebay och Hickmann i Tyskland. Bra pris men leveransen var lite väl lång, tog 3v att skicka den.. :)

Men bilden blev klart stabilare med 576P än 480i.
Sen tycker jag även att det blev lite mer tryck i musiken än med den gamla Centrumspelaren.

Så jag är riktigt nöjd!

Nu är det bara en lite kraftigare förstärkare som ska inhandlas.. Får se när det ges tillfälle, sommaren närmar sig med golfen och dess utgifter. Svårt att bestämma sig vad som är roligare. :P

Bifogad fil  blandat_0215_024.jpg   803,88K   67 Antal nerladdningar


Bifogad fil  blandat_0215_026.jpg   709,89K   71 Antal nerladdningar


Bifogad fil  blandat_0215_028.jpg   793K   65 Antal nerladdningar

#11

Postad 23 mars 2006 - 12:41

joggernaut
  • joggernaut
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Jo tack jag är jätte nöjd med HK och le. funkar hur bra som helst ihop.. lyssnade med maratz oxå men det va inte samma tryck. sen lyssnade jag på infinity beta 50 och whaferdale mk97 men ingen av dessa lät bättre än canton le 190. så jag tror att jag fick det bästa möjliga för mina öron :P
ha de gott MVH thomas

#12

Postad 27 oktober 2006 - 22:29

Dynamike
  • Dynamike
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Skoj :)

Redigerat av Dynamike, 27 oktober 2006 - 22:33.


#13

Postad 12 juli 2007 - 21:59

Andersson_89
  • Andersson_89
  • Rookie

  • 0 inlägg
  • 0
Hej, Snyggt Jobbat med inredningen, stilrent ;):D

En fråga bara:P Målingen på väggen, vem var hur pris metod?

Ha de bra

Niklas

#14

Postad 13 juli 2007 - 04:33

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Hej Niklas!

Tack för det!

Målningen har jag gjort själv, den föreställer "Boondock Saints" och med projektorn så har jag ritat av den med blyerts och sen färglagt den med pensel. Priset hamnade på ca 100:-

/ Micke

#15

Postad 16 juni 2008 - 01:15

hazzy79
  • hazzy79
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Är du nöjd med AudiVectorna?? Är du nöjd med färgvalet? Du har inte ångrat dig? Jag är i startgroparna att köpa S3 Super vita ja både center o bakisar. Så därför är jag frågvis. hehe..
Vad har du för elektronik till de?
Jag funderar på att köra marantz sr-8003 den kommer nu i juli aug-08.
Tacksam för svar.

Mvh Hans

#16

Postad 16 juni 2008 - 01:28

hazzy79
  • hazzy79
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Är du nöjd med AudioVectorna?? Är du nöjd med färgvalet? Du har inte ångrat dig? Jag är i startgroparna att köpa S3 Super vita ja både center o bakisar. Så därför är jag frågvis. hehe..
Vad har du för elektronik till de?
Jag funderar på att köra marantz sr-8003 den kommer nu i juli aug-08.
Tacksam för svar.
ps. Snygg lägenhet, o möblerat.

Mvh Hans

#17

Postad 16 juni 2008 - 04:04

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Hej Hans!

Jag är skitnöjd med AV S3 Super, färgvalet till den lägenhet jag bor i nu är så rätt det kan bli.
Nu kommer jag att flytta till hösten och i det huset vette fan om det blir rätt färg. Men de kommer att fungera bra som stereo för undervåningen, kommer att ha ett "biorum" på övervåningen. Där vill jag helst inte ha vita högtalare men det får funka till en början iaf.

Elektroniken jag kör med är en Onkyo 703E som funkar riktigt bra. Visst hade jag helst haft en Arcam FMJ A32 som jag lyssnat en del på och som låter verkligen förträffligt bra. Men med hus så kommer nog det hamna långt ner på prio-listan.
Signalkällan är en HTPC som kopplas via optisk kabel.

Maranz har jag aldrig lyssnat på med AV men de som har det är mest positiva till kombinationen så det kommer nog bli bra med en 8003!

Så det är bara att slå till! :P

#18

Postad 17 juni 2008 - 21:14

hazzy79
  • hazzy79
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Hejsan! Jag va där inne idag o fick mej en liten stund, spelade på en arcam 280 till de. De grejaerna som jag tittade på idag va listpriset 83000. Men sen ska jag få rabatt på att med så de blir en aning billigare. Men men de är pengar helt klart, lustigt men sant de tar längre tid att jobba ihop de än att göra av med de...fast då va de rubbet, front Av S3super, center Av super, bak Av Kx, bas velodyne minivee, audioquest kablar framtill, supra lorad, arcam 280 o sedan deras "billigaste" cd börjar på 7300.. =O ja de va allt man kan tänka sig, han ska höra av sig imon hur mitt pris blir, men marantzen kommer inte förräns i september därför tittade vi på arcamen i dag. men de har inget dolby true hd i deras saker.. Men men vi får la se hur det blir med saken. Kanske blir att vänta till marantzen har anlänt. Men sugen det är man helt klart.

Ha de la gott!
Mvh Hans



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.