Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kabellist i taket?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 December 2006 - 10:32

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0
Har flyttat projektorn och måste därför dra om sladdarna. Förra gången använde jag mig utav kabellister med dubbelhäftande tejp. När jag skulle dra ner listerna så fick jag även med mig småbitar av taket och blev då tvungen att spackla och måla om :blink: .

Nu när det är dags förr att sätta upp kabellister igen vill jag inte göra samma misstag och undrar därför på vilket sätt man kan fästa dom. Tyvärr är borra ouf of the question med tanke på att det är ett stenhårt betongtak och min borrmaskin är inte tillräckligt bra. Jag kommer att ha en supra dvi kabel, en nätsladd samt en komponentkabel i listen. Har funderat på smältlim, men jag tror inte att det håller, eller? Hur hade ni gjort? :huh:

Postad 20 December 2006 - 10:43

wOOt
  • wOOt
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
jag hade borrat,skaffar du en bra borr så är det inga problem. Dock borde smältlim fungera alternativt små kluttar "superlim" på flaska (ej 2 komponent) - håller bra och fäster direkt

Postad 20 December 2006 - 10:46

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0

jag hade borrat,skaffar du en bra borr så är det inga problem. Dock borde smältlim fungera alternativt små kluttar "superlim" på flaska (ej 2 komponent) - håller bra och fäster direkt

<{POST_SNAPBACK}>

Juletid = Inga pengar till ny borr :blink:

Postad 20 December 2006 - 11:41

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0
Testade med smältlim och det gick åt skogen. Släppte direkt, dessutom måste man vara riktigt snabb så att inte limmet hinner stelna. Får nog vänta med listerna och köpa en hammarborr sen.

Postad 20 December 2006 - 15:41

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Kan du inte låna av någon? Man brukar ju kunna hyra för någon billig peng har jag för mig.

Postad 20 December 2006 - 17:10

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0

Kan du inte låna av någon? Man brukar ju kunna hyra för någon billig peng har jag för mig.

<{POST_SNAPBACK}>

Inte en aning. Har aldrig gjort det innan. Tror du det är något som t.ex. coop forum gör?

Postad 20 December 2006 - 22:51

Cinemagic
  • Cinemagic
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag skulle prova att fräsa ut spår och sedan sätta in listerna. Lägger man ner lite tid så blir det mäkta snyggt utan synliga kablar

Men det är juh lite mer jobb

/J

Postad 21 December 2006 - 00:10

JOKER021
  • JOKER021
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
..måste du ta så låånga bitar med dubbelhäftande tejp da..
ja tog 3 små korta bitar per meter..
o ja körde me 2 meter från vägg..
o limpistol går ju bort som sagt..
när ja tog bort mitt i taket så var de bara o pilla bort lite tejp so mssatt kvar men de lösta ja upp med lite ljummet vatten innan o skrapa med nageln när ja flyttade..

borra känns ju verkligen lite överdrivet..
..o de lär du ju spackla igen åxå.. om du nu ska riva ner de förr eller senare..
vilka kable lister ska hade du tänkt da..
kan annars tipsa om kjell o Co är väldigt prisvärda.. i stort sett gratis o bra kvalitet.=)

lycka till

Postad 21 December 2006 - 10:26

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0

..måste du ta så låånga bitar med dubbelhäftande tejp da..
ja tog 3 små korta bitar per meter..
o ja körde me 2 meter från vägg..
o limpistol går ju bort som sagt..
när ja tog bort mitt i taket så var de bara o pilla bort lite tejp so mssatt kvar men de lösta ja upp med lite ljummet vatten innan o skrapa med nageln när ja flyttade..

borra känns ju verkligen lite överdrivet..
..o de lär du ju spackla igen åxå.. om du nu ska riva ner de förr eller senare..
vilka kable lister ska hade du tänkt da..
kan annars tipsa om kjell o Co är väldigt prisvärda.. i stort sett gratis o bra kvalitet.=)

lycka till

<{POST_SNAPBACK}>

Det är faktiskt kjell o Co lister :unsure:

Postad 14 January 2007 - 15:53

Unregistered42518
  • Unregistered42518
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Sitter oxå i ett problem med lister. Jag har också släpp i taket.

Däremot vet någon vart jag kan hitta störra kabellister som är större i djupet än de jag har nu, köpte de största på biltema men nu går det inte längre.Tänkte dra HDMI kabel samt komponent i samma.

Någon med förslag.

Postad 14 January 2007 - 16:31

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0
Jag testade sätta små bitar duppelhäftande tejp med jämna mellanrum längs med hela listen. Det slutade med att hela skiten ramlade ner mitt i natten. :)

Jag gick iväg till coop dagen efter och köpte en rejäl hammarborr och borrade istället. Med en hammarborr gick det jättelätt att borra i betongtaket och det lämnar inte fula märken sedan när man väl tar ner listen. Hålen i taket är lätta att spackla igen och måla över sedan.

Jag har kjell o co största list och i den får det plats en komponentkabel (tre separata kablar för rgb), en supra hdmi-dvi kabel samt en nätkabel. Denna listen borde kanske duga åt dig nixda1. Den är dessutom billig, kostar enbart 59:- :)

Redigerat av Unregistered9dabb6f4, 14 January 2007 - 16:31.

Postad 14 January 2007 - 17:06

Unregistered42518
  • Unregistered42518
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Kan du länka, hittar inget när jag söker. Mvh Niklas

Postad 14 January 2007 - 21:15

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

• 597 inlägg
  • 0

Kan du länka, hittar inget när jag söker. Mvh Niklas

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.kjell.com...tem=37505&path=

Står listad som kabelkanal, inte kabellist :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.