Star Trek (untitled) the Beginning -2009
95 svar till detta ämne
Postad 09 May 2009 - 20:29
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Är man en äkta Trekker köper man den. Nu när den snart kommer i HD på Blu-Ray så lär den inte se sämre ut. Men du får vara beredd på att effekter och sådant verkligen är gjort på sextiotalet.
Så är du galen i sextiotal och Sci-fi, köp den för tusan. Är du en ungdom med RLS(Restless Leg Syndrom(myror i benen!)) köp den inte...he he.
Själv är jag född 64, så jag gillar känslan av nostalgi när jag snart får återse den. Men den är ingen milstolpe inom sci-fi, det kan jag säga. Däremot är den härlig, ljuv och varm och tankeväckande. Man slipper en jäkla massa miljötjafs som kommer förfölja sci-fi:n en lång tid framöver....
Dessutom bevisar den att tjejerna var snyggare på sextiotalet... 
Om jag ska vara ärlig så älskar jag 60-talet. Det var då alla bra filmer gjordes. Visst, många andra bra filmer har gjorts men 60-talet är ändå bäst! Jag älskar Sci-Fi. Star Wars är sinnessjukt bra, och Star Trek verkar ändå ganska snarlikt. Det får bli ett köp, tack så mycket!
Postad 09 May 2009 - 23:31
Der Wiking
-
Der Wiking
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
31 mille på första dagen..... it looks like a hit...
Postad 10 May 2009 - 00:59
pcch7
-
pcch7
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
tyckte den va riktigt bra..har aldrig varit nån trekkie, även om jag gillade dom älrde, men jag blev imponerad..bra skådespelare, lysande effekter, rätt så bra story..skulle gärna sett lite mer av Nero dock, han hamnade ju lite i skuggan
Postad 10 May 2009 - 11:05
Unregistered969
-
Unregistered969
-
Användare
-
-
147 inlägg
Tyckte också den var riktigt bra! Väldigt snyggt gjord och ljudet var ju kanon!
//rillo
Postad 11 May 2009 - 14:28
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Den gick in som överlägsen etta över helgen i amerika
Det blir ett bio besök imorgon tror jag, måste bara se den, har ju sett samtliga säsonger av alla serier och filmer, det måste bli fullbordat med denna
Kritiken ha dessutom varit riktigt bra och det låter ju lovande bara det.
Postad 11 May 2009 - 17:36
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Jag blev inte särskilt förvånad att Göteborgsposten sågade filmen och gav den en 3:a  Jag tror den är mycket bättre än så.
Postad 13 May 2009 - 21:17
Unregistered1017
-
Unregistered1017
-
Forumräv
-
-
664 inlägg
Klockren rulle, var absolut värt ett biobesök och kommer köpa den på BD när den väl kommer ut. Har aldrig riktigt varit en Startrekfan men denna var spännande från början till slut, inte en lugn stund alls.
4.5/5.0.
Postad 13 May 2009 - 22:12
wictor
-
wictor
-
Beroende
-
-
1453 inlägg
Men en 3a är väll hyffsat i gp? 2a Är ju godkänt 3a bra osv. Jag själv är riktigt sugen på att se den
Postad 21 May 2009 - 17:52
Ulysses 31
-
Ulysses 31
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag rös hela filmen igenom och det var inte av välbehag. En film för den breda massan som gillar yta och inget innehåll. Det enda denna filmen har gemensamt med Star Trek är namnet.
1/5.
Postad 21 May 2009 - 18:11
DJ Neelix
-
DJ Neelix
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Jag rös hela filmen igenom och det var inte av välbehag. En film för den breda massan som gillar yta och inget innehåll. Det enda denna filmen har gemensamt med Star Trek är namnet.
1/5.
Åhh, tack för att det finns nån mer som är av denna åsikt mitt i denna hysteri! Din andra mening sammanfattar precis vad jag känner inför filmen, Tycker dock att den som film ändå är värd en tvåa, kanske t o m en trea. Men i övrigt kan jag säga att jag föredrar Insurrection som Star Trek-film framför denna anyday of the week. Faktum är att prequel-serietidningen var bättre än filmen. Som tur är så har jag alla andra filmer och serier på VHS, DVD och HD-DVD så det är väl bara att acceptera att den intelligenta Star Trek jag älskat nu är en del av det förflutna...
Postad 22 May 2009 - 01:27
Royzon
-
Royzon
-
Användare
-
-
104 inlägg
Jag tyckte den filmen var rolig, jag o tjejen skrattade mest mellan explosionerna och laserregnet
Postad 22 May 2009 - 23:24
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Vilken film! Shit alltså... Jag verkligen pustade ut i slutet, man sitter helspänd hela tiden! Bra skådespeleri, grym regi och riktigt visuellt ögongodis! Rolig och jag tycker att handlingen var djup och genomtänkt! 10/10
Härligt att höra att den kommer en till Star Trek från J.J Abrams!
Redigerat av Kalekulan, 22 May 2009 - 23:53.
Postad 23 May 2009 - 00:35
Unregistered0b884712
-
Unregistered0b884712
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Tycker dock att det var lite väl mycket artificiella lens flare inlaggda, eller så användes kass optik, eller inget motljusskydd. Störande var det dock
Postad 23 May 2009 - 01:05
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Sämsta som J.J Abrams har gjort. Tyckte filmen va för mycket hollywood, det som va bra det va Spock.
Lite som Transformers dom skjuter med lösa skott,,,
Postad 26 May 2009 - 09:48
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Tycker dock att det var lite väl mycket artificiella lens flare inlaggda, eller så användes kass optik, eller inget motljusskydd. Störande var det dock
De flesta var riktiga lensflares, gjorda med flit, undantaget var rymdscenerna där de lades till i efterhand. Tycker filmen i övrigt får godkänt, och det säger jag som en som sett allt Star Trek som getts ut på dvd.
Postad 10 October 2009 - 10:17
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3680 inlägg
Såg den igår och måste nog säga att jag blev positivt överraskad... hade förväntat mig nåt som inte alls skulle vara bra men tji fick man för det... satt som klistrad och njöt av nästan varje sekund... ser fram emot fler filmer framöver...!!
Betyg: 9 av 10
Postad 10 October 2009 - 12:30
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Såg den igår och måste nog säga att jag blev positivt överraskad... hade förväntat mig nåt som inte alls skulle vara bra men tji fick man för det... satt som klistrad och njöt av nästan varje sekund... ser fram emot fler filmer framöver...!!
Betyg: 9 av 10
Oj då! Det låter lovande
Redigerat av Audio Code 3, 10 October 2009 - 12:30.
Postad 10 October 2009 - 16:44
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1770 inlägg
Höjdar-film! Go action och sköna rymdscener! Har även fångat trek-känslan bra. 8/10
Postad 10 October 2009 - 17:52
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Kul att finna Star Trek, det finns mycket därute
Postad 12 October 2009 - 14:25
tsartiis
-
tsartiis
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Den här var ju en riktig överraskning. Mycket bra film...
Postad 28 October 2009 - 17:00
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
' Star Trek' wins Hollywood Movie Award
J.J. Abrams' " Star Trek" walked off with the Hollywood Movie Award at the 13th annual Hollywood Film Festival's awards ceremony, which took place Monday night at the Beverly Hilton Hotel.
Postad 29 October 2009 - 02:47
pcch7
-
pcch7
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
den är faktiskt mycket bra.. Mer mainstream än dom tidigare Star Trek filmerna, vilket jag föredrar i det här fallet. Inte länge till blu-rayen dimper ner i lådan nu  .. Angående alla lensflares, som nån sa, så är det ett medvetet val av Abrams & Co. Tyckte det passade riktigt bra i den här filmen, känns ganska logiskt också eftersom det alltid är solar och stjärnor i närheten när dom är i rymden..
Postad 29 October 2009 - 22:10
Nakh
-
Nakh
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Jag har sett ganska mycket Star Trek... eller all Star Trek faktiskt Och jag kom just på en sak. Spock är arg och slåss i trailern. Vad jag vet har inte vulcans några känslor och jag har aldrig sett en vulcan gör hastiga rörelser mer än att höja ett ögonbryn. Jag hoppas det finns en logisk förklaring till varför Spock blir "arg" och inte att de har ändrat på saker i Star Trek-universumet.
Vulcans har känslor, de har bara valt att undertrycka dem, lärt sig att hantera dem...använder systemet med logiken för detta ändamål.....många avsnitt i Star Trek serierna handlar om vulcans våldsamma förflutna när vulcans var mer lika människorna och lät känslorna styra deras handlingar......
Postad 29 October 2009 - 22:14
Nakh
-
Nakh
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Sorry för lite OT, men tycker ni att det är värt att kolla Star Trek: The Original Series, Season 1? Tänkte köpa den, men ni får övertyga mig!
Skulle va kul att se Star Trek i den stilen som TOS är...när de hade lite mindre av "amerikansk stor action film" över sig..
Postad 04 November 2009 - 19:12
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
DVD premiär idag, ska vänta till fredag kväll, då blir det snack och tillbehör till tusen
Postad 04 November 2009 - 19:23
Unregistered7fb84d09
-
Unregistered7fb84d09
-
Veteran
-
-
1770 inlägg
Vulcans har känslor, de har bara valt att undertrycka dem, lärt sig att hantera dem...använder systemet med logiken för detta ändamål.....många avsnitt i Star Trek serierna handlar om vulcans våldsamma förflutna när vulcans var mer lika människorna och lät känslorna styra deras handlingar......
För att tillägga så är Spock även endast hälften vulcan och hälften människa.
Redigerat av Unregistered7fb84d09, 04 November 2009 - 19:24.
Postad 10 November 2009 - 13:36
ALDA
-
ALDA
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Mycket bra film, trots höga förväntningar satt man bara å gapade! Högt tempo där det händer något HELA tiden, och karaktärerna är mycket bra spelade av för mig okända skådisar.
Fick "matinéfilms-känsla" av filmen, dvs. en klassisk äventyrs/hjältesaga.
Well done, 9/10
Postad 13 November 2009 - 19:18
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Helhets intryck 9/10 -f*ck that's great!
Såg filmen förra fredagen men har varit 'busy' med annat
Ingen annan film genre har man lagt ut så mycket ca$h på som just ST.
Checka min uppdaterade samling
Postad 15 November 2009 - 19:10
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Times har utsett Star Trek till den 3:e bästa filmsläppet under 2009.
Det tycker jag är lite oförskämt, och då menar jag inte placeringen men att de redan utsett alla filmer producerade i år, t,ex Avatar som släpps senare i år hamnade sämre placering, och hur vet Times potentialen på Avatar?
I vilket fall är Star Trek en bra film.
"J.J. Abrams attempts to reinvigorate the slightly tired Star Trek franchise with a story set immediately before the action of the first TV series. Winona Ryder looks set for a return to the big leagues as Amanda Grayson – Spock’s mum. British geek god Simon Pegg turns up as Scotty, and Zachary Quinto the dark presence at the heart of TV’s Heroes certainly looks the part as a young Spock. Expect tricksy time travel shenanigans, freak transporter accidents and a clever, ubiquitous and ultimately slightly annoying viral marketing campaign."
Postad 15 November 2009 - 20:53
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1766 inlägg
Jag gillar Star Trek (har sett alla säsonger av TNG och Voyager), men originalserien har jag aldrig fastnat för. Det är visserligen en kultserie, men den är på tok för gammal och stel för mig. Njae, jag gillar den helt enkelt inte.
Filmen däremot var dock skitbra och jag blev väldigt positivt överraskad när jag såg den.
Läste på Moviezine att manusförfattarna håller just nu på att skriva ett manus till en uppföljare och dessutom kanske en 3:e film.
Mera Star Trek tack!
Redigerat av Unregisteredcc23e210, 15 November 2009 - 20:54.
Postad 15 November 2009 - 22:41
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16356 inlägg
Jag gillar Star Trek (har sett alla säsonger av TNG och Voyager), men originalserien har jag aldrig fastnat för. Det är visserligen en kultserie, men den är på tok för gammal och stel för mig. Njae, jag gillar den helt enkelt inte. Filmen däremot var dock skitbra och jag blev väldigt positivt överraskad när jag såg den. Läste på Moviezine att manusförfattarna håller just nu på att skriva ett manus till en uppföljare och dessutom kanske en 3:e film. Mera Star Trek tack! 
Näe..vet du! Sextiotalet var bäst. En härligt stel Shatner och en oöverträffad Spock, som jag anser är hela serien. Spock är liksom den spännande hybriden. Svårt att få ur huvudet är också Shatners sköna militärkommandorullningar när han blir utsatt för fientlig eld. Hysteriskt.. Men jag förstår dig om du inte gillar originalserien. Själv satt jag framför en vit tjockTV med stora ögon. Sedan dess har jag älskat scince fiction. Men den nya filmen var inte så illa pinkad, faktiskt. Om det kommer en till med samma regissörer kommer jag köpa den.
Postad 17 November 2009 - 01:09
Camridge
-
Camridge
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Diggar Star Trek ordentligt och har sett alla serier men äger dock bara 3,kompletta serier men har alla old school filmerna
Denna film blev jag mest besviken på faktiskt, kanske var det biografen som sänkte mitt humör, kanske var det folket som jag störde mig på. Men jag ångrade till o med pengarna jag la ut på filmen när jag såg den på bio, ska dock ge den en chans till och hyra den på bd till helgen.
Hoppas jag ändrar min åsikt för annars hamnar filmen aldrig i min samling.
Postad 26 November 2009 - 19:50
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Såg den på blu-ray, gillade den verkligen vill nu se fler fast då från början.
Ser att det finns väldigt många versioner,vilken ska jag köpa av alla som finns ?
Postad 26 November 2009 - 21:05
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Tycker nytolkningen var ett klart lyft
Postad 27 November 2009 - 11:47
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Favorit delarna av de 10 långfilmerna är del 4, 6, 7, 8.
Del 1, 2, 9, 10 är ok.
Del 3 och 5 är lite typ gäsp filmer, men de är inte direkt dåliga.
Postad 27 November 2009 - 13:34
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Såg ditt PM,får bli att köpa några och se vad jag gillar dom.
Postad 28 November 2009 - 14:25
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
#1 i amerika just nu på disc försäljningen The Blu-ray set will include a BD Live feature that connects viewers to live updates from space through NASA. Those who want to explore the film’s space ships more, also will be able to click on the Star Fleet Vessel Simulator to get a 360-degree view of the Enterprise and other ships. En av få måste äga titlar över denna års produktioner
Postad 28 November 2009 - 16:34
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
#1 i amerika just nu på disc försäljningen
The Blu-ray set will include a BD Live feature that connects viewers to live updates from space through NASA. Those who want to explore the film’s space ships more, also will be able to click on the Star Fleet Vessel Simulator to get a 360-degree view of the Enterprise and other ships.
En av få måste äga titlar över denna års produktioner 
Första gången man kan använda BD-live till något intressant
Postad 18 February 2010 - 11:55
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Länge sedan någon skrev nått här i nu.
Såg filmen nyss i HD hemma. Harre farfar va snygg den är. Som många säger är det kanske inte lika mycket Star Trek djup i den men den har helt klart lockat massor av mer folk. Detta hoppas jag genererar mer film och kanske mer serier om Star Trek. Det behövs denna posetiva Sci-Fi andan. "Människan kan om vi vill".
Hade vart kul om man även gjorde filmer i "TNG" eller "VOY" tiden, eller senare. Borgerna är ju helt klart kaxiga. Nepp, måste sätta mig och titta igenom Voyager nu så man får lite Borg fight!
Är det någon som vet något om Star Trek 12 ännu? Man är ju bra sugen nu.
Postad 18 February 2010 - 18:35
pcch7
-
pcch7
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Länge sedan någon skrev nått här i nu. Såg filmen nyss i HD hemma. Harre farfar va snygg den är. Som många säger är det kanske inte lika mycket Star Trek djup i den men den har helt klart lockat massor av mer folk. Detta hoppas jag genererar mer film och kanske mer serier om Star Trek. Det behövs denna posetiva Sci-Fi andan. "Människan kan om vi vill". Hade vart kul om man även gjorde filmer i "TNG" eller "VOY" tiden, eller senare. Borgerna är ju helt klart kaxiga. Nepp, måste sätta mig och titta igenom Voyager nu så man får lite Borg fight!
Är det någon som vet något om Star Trek 12 ännu? Man är ju bra sugen nu.
Dom håller väl på å skriver? Har för mig att Saldana kläckte ett release datum nån gång under 2012 så vi får väl se om det stämmer
Postad 19 February 2010 - 12:02
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Dom håller väl på å skriver? Har för mig att Saldana kläckte ett release datum nån gång under 2012 så vi får väl se om det stämmer
Hoppas hoppas hoppas! Men 2012.... Bara den kommer innan undergången... =)
Postad 19 February 2010 - 17:29
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Hoppas hoppas hoppas! Men 2012.... Bara den kommer innan undergången... =)
"It was announced today that the STAR TREK sequel will come out before the Mayan calendar expires!" Star Trek Sequel (untitled) -2012
Postad 22 February 2010 - 09:00
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
"It was announced today that the STAR TREK sequel will come out before the Mayan calendar expires!"
Star Trek Sequel (untitled) -2012 
29:e juni alltså. När tar mayakalendern slut då? Man får se till att komma med på premiären då så man kan gå under med ett leende på läpparna... =)
Postad 22 February 2010 - 11:24
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Lite ot då men, många typ 3 olika datum spekularas det om, ett av dom är att Maya löper ut den 21 12 2012
Postad 23 February 2010 - 07:51
xerfall
-
xerfall
-
Användare
-
-
119 inlägg
Lite ot då men, många typ 3 olika datum spekularas det om, ett av dom är att Maya löper ut den 21 12 2012 
Ja men då har man ju gott om tid att se den då. Alles gott.
Postad 31 December 2010 - 00:55
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
såg filmen idag. hadde inga förväntningar och har aldrig sett star trek förut, vaken serien/serierna filmerna eller va de nu finns
i alla fall så tyckte jag den va väldigt bra, dock förstod jag inte hela historien, har det med att göra att jag inte har sett star trek innan eller är jag bara trög?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|