Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

HIFI-Kabelutmaning, 5.000 - 30.000 kr gÀller alla hifi-kablar!

2049 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 05 maj 2015 - 08:40

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • MĂ€stare

  • 2 941 inlĂ€gg
  • 0

Finns ingen risk. Det Àr ju bara att titta hÀr i trÄden. Som vanligt en massa snack men ingen som vÄgar stÀlla upp och förlöjliga sig.

*********. ***** +******

Censurerade vad jag hade lust att skriva om vissa.

Kan du inte skriva istĂ€llet vad du hade tĂ€nkt att skriva? Varför censurera nĂ„got sĂ„dant? Skriv positiva inlĂ€gg istĂ€llet sĂ„ slipper du censurera  B)



#152

Postad 05 maj 2015 - 08:52

ROBRUG
  • ROBRUG
  • LĂ€rjunge

  • 288 inlĂ€gg
  • 1
  • Pioneer VSX-424 finns pĂ„ netonnet för 1700:-  och enligt mĂ€tningar pĂ„ Frequency Response 5 Hz - 100 kHz, +0/-3 dB sĂ„ Ă€r allt annat som Ă€r dyrare Ă€r helt onödigt enligt detta forum.

och den kommer att passa som handen i handsken till tex ett par canton 1.2

  • kul att ha en kabelutmaning som skrĂ€mmer bort utmanarna/deltagarna med orimliga summor istĂ€llet för att bara mötas under naturliga förhĂ„llanden helt kravlöst.......och testa......


Redigerat av ROBRUG, 05 maj 2015 - 08:56.


#153

Postad 05 maj 2015 - 08:54

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Nej, det hade ju varit lite pinsamt att man sjÀlv inte kunde göra det man pÄstÄr att man klart och tydligt kan göra hemma. Men men, utmaningen stÄr öppen om nÄgon Àr intresserad. Vinsten Àr stor om man bara ska göra nÄgot som man enkelt kan göra.

Som sagt, har nÄgon gett mig utmaningen att bÀnkpressa 100 kilo i en serie för att jag skulle kunna bevisa att jag kunde göra det sÄ skulle jag hoppa pÄ tÄget direkt. Jag vet att jag hade klarat det, sÄ 30.000 hade jag inte tackat nej till. Jag skulle hellre njuta av nÄgon annans 30.000 om individen dumt nog utmanade mig.

I en helt orelaterad frÄga sÄ öppnar jag en utmaning, dÀr folk fÄr sÄ vad om att jag inte kan bÀnkpressa 100 kilo. Jag gör bevis frÄn 100 kr i UmeÄ eller 100kr timmen vid resa (pott adderas till en vadslagning) :D

Nej, skÀmt Äsido. Om nÄgon Àndrar sig sÄ lovar jag att vi kommer komma överens om omstÀndigheter. Det finns bara en anvÀndare som inte fÄr ta utmaningen.

#154

Postad 05 maj 2015 - 08:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Rob: nu vet jag inte vem du lĂ€st. Vad Ă€r det för effekt pĂ„ ditt förslag? HĂ€pp, inte nog alltsĂ„? DÅ spelar det roll enligt alla pĂ„ forumet. Sluta hitta pĂ„ vad folk sĂ€ger.

Det stÄr klart och tydligt i utmaningen att valfri summa upp till 30.000 kan satsas. Det eftersom jag inte kan lova att jag kan betala mer Àn max 30.000 dÄ individen vinner.

Du Àr vÀlkommen att satsa 5000 kr om du vill. Intresserad?

#155

Postad 05 maj 2015 - 09:00

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • MĂ€stare

  • 2 941 inlĂ€gg
  • 1

Jag förstÄr fortfarande inte varför man ska tycka sÀmre om dom som tror pÄ nÄgot dom har som intresse. LÄt folk fÄ tro pÄ det dom vill Àven om det kostar mycket stÄlar. Skulle jag gÄ hem till nÄn och sÀga. "Du fÄr inte köpa dina kablar för jag tror inte pÄ det du gör!" SÄ dÀr gör man ju inte liksom...Skulle nÄn göra det med mig sÄ hade jag kastat ut den eller dom med detsamma...dom skulle förmodligen inte sÀtta sin fot i mitt hem nÄt mer....:D Förmodligen hade jag bjudit pÄ en riktigt het chili-soppa ocksÄ om det hade behövts :P

 

:lol:



#156

Postad 05 maj 2015 - 09:02

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Jag gör det inte. Jag tycker jÀttebra om kylis :D det hÀr handlar om att man sÀtter pengar dÀr kakgluggen Àr eftersom man ska kunna motiveras att uppvisa sin förmÄga :)

#157

Postad 05 maj 2015 - 09:20

stormagen
  • stormagen
  • AnvĂ€ndare

  • 144 inlĂ€gg
  • 0

Jag förstÄr fortfarande inte varför man ska tycka sÀmre om dom som tror pÄ nÄgot dom har som intresse. LÄt folk fÄ tro pÄ det dom vill Àven om det kostar mycket stÄlar. Skulle jag gÄ hem till nÄn och sÀga. "Du fÄr inte köpa dina kablar för jag tror inte pÄ det du gör!" SÄ dÀr gör man ju inte liksom...Skulle nÄn göra det med mig sÄ hade jag kastat ut den eller dom med detsamma...dom skulle förmodligen inte sÀtta sin fot i mitt hem nÄt mer.... :D Förmodligen hade jag bjudit pÄ en riktigt het chili-soppa ocksÄ om det hade behövts :P

 

:lol:

 

Det Àr vÀl ingen som sagt att folk inte fÄr lÀgga sina pengar pÄ dyra kablar?!

Min tolkning Àr att nÀr folk sÀger att de med lÀtthet kan höra skillnad pÄ olika kablar (mer "öppenhet", "större klarhet" osv), sÄ vill Zartok ge dem en chans att bevisa det.

Om jag sĂ€ger att jag kan flyga sĂ„ lĂ€r ju inte mĂ„nga tro mig om jag inte "kĂ€nner" för att bevisa det? 



#158

Postad 05 maj 2015 - 09:27

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • MĂ€stare

  • 2 941 inlĂ€gg
  • 1

Det Àr vÀl ingen som sagt att folk inte fÄr lÀgga sina pengar pÄ dyra kablar?!

Min tolkning Àr att nÀr folk sÀger att de med lÀtthet kan höra skillnad pÄ olika kablar (mer "öppenhet", "större klarhet" osv), sÄ vill Zartok ge dem en chans att bevisa det.

Om jag sĂ€ger att jag kan flyga sĂ„ lĂ€r ju inte mĂ„nga tro mig om jag inte "kĂ€nner" för att bevisa det? 

Dom skiter vÀl i den hÀr trÄden. NÀstan alla dom som tror pÄ nÄgot sÄdant hÀnger inte pÄ detta forumet dÀr nÀstan alla tycker tvÀrtom. Finns vÀl ingen mening för dom att hÀnga hÀr dÄ....Det förstÄr vÀl alla. Dom fÄ som hÀnger hÀr som tror pÄ kabel-skillnader Àr vÀl vÀldigt fÄ...Dom andra har tröttnat pÄ snacket.....Skulle dom hÀnga hÀr sÄ skulle det inte vara för att dom trivs iaf... Den saken Àr vÀl ganska klar...



#159

Postad 05 maj 2015 - 09:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Mina dyraste köpta kablar kostar 16000. Skulle nÄgon ta utmaningen och förlora skulle jag ha köpt mer kablar för pengarna. Helt seriöst.

#160

Postad 05 maj 2015 - 09:58

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • MĂ€stare

  • 2 941 inlĂ€gg
  • 0

Mina dyraste köpta kablar kostar 16000. Skulle nÄgon ta utmaningen och förlora skulle jag ha köpt mer kablar för pengarna. Helt seriöst.

Nej, det tror jag fan inte pÄ. Du har vÀl aldrig funderat över hur pass mycket vÀlljud du kan fÄ om du skulle punga ut med 16k för ett par kablar..haha inte luras nu....Skulle jag köpa dom dÀr sÄ skulle jag frÀmst lÀgga dom pengarna för att det isf skulle vara en utseende frÄga. Ljudet skulle komma pÄ en andra plats. Det tredje skulle vara för att det ser sÄ j..kla ballt ut rent skrytmÀssigt nÀr man produktkopplar i galleriet...Ha nej fan...inte nÀr det gÀller dig :D



#161

Postad 05 maj 2015 - 10:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Nej, jag kan fota dom. Transparent signalkablar. Jag köpte dom pga utseendet, dom Àr skitsnygga. Ser dom inte bara. Sen har jag unika signalkablar, scad ett av 30 handtillverkade i vÀrlden.

#162

Postad 05 maj 2015 - 10:05

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • MĂ€stare

  • 2 941 inlĂ€gg
  • 0

Sorry om jag förstörde trÄden för dig. Hoppas att nÄgon nappar Àven om jag tror att du sjÀlv inte hoppas sÄ mycket. Ser ut som att du fÄr behÄlla dina stÄlar vilket kan vara ganska intressant dÄ jag gÀrna ser fram emot dina eventuellt kommande prylar med tiden :)


Redigerat av Unregistered2294, 05 maj 2015 - 10:07.


#163

Postad 05 maj 2015 - 10:09

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • MĂ€stare

  • 2 941 inlĂ€gg
  • 0

Nej, jag kan fota dom. Transparent signalkablar. Jag köpte dom pga utseendet, dom Àr skitsnygga. Ser dom inte bara. Sen har jag unika signalkablar, scad ett av 30 handtillverkade i vÀrlden.

Scad lÄter som att man bara nÀstan mÄste höra skillnaden för att dom Àr gjorda i 30 ex. LÄter nÀstan för bra för att vara sant egentligen nÀr man tÀnker efter :P



#164

Postad 05 maj 2015 - 10:13

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Du Àr vÀlkommen att testa, signalkablar ingÄr i testet och dom inkluderas om du kÀnner för det :D

#165

Postad 05 maj 2015 - 10:17

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlĂ€gg
  • 0

Nej, det tror jag fan inte pÄ. Du har vÀl aldrig funderat över hur pass mycket vÀlljud du kan fÄ om du skulle punga ut med 16k för ett par kablar..haha inte luras nu....Skulle jag köpa dom dÀr sÄ skulle jag frÀmst lÀgga dom pengarna för att det isf skulle vara en utseende frÄga. Ljudet skulle komma pÄ en andra plats. Det tredje skulle vara för att det ser sÄ j..kla ballt ut rent skrytmÀssigt nÀr man produktkopplar i galleriet...Ha nej fan...inte nÀr det gÀller dig :D

VÀrst vad du svÀr Perrra, hur gÄr det idag? :)



#166

Postad 05 maj 2015 - 10:20

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • MĂ€stare

  • 2 941 inlĂ€gg
  • 0

Du Àr vÀlkommen att testa, signalkablar ingÄr i testet och dom inkluderas om du kÀnner för det :D

Jag suddar ut det dÀr sÄ inte jag fÄr sparken frÄn forumet idag :D


Redigerat av Unregistered2294, 05 maj 2015 - 10:30.


#167

Postad 05 maj 2015 - 10:27

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • MĂ€stare

  • 2 941 inlĂ€gg
  • 0

VÀrst vad du svÀr Perrra, hur gÄr det idag? :)

FörlĂ„t. Jag ska bĂ€ttra mig. Är sĂ„ glad för jag ska köpa en Nespresso-maskin idag tĂ€nkte jag :)


En sÄn som George Clooney har :)



#168

Postad 05 maj 2015 - 10:34

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlĂ€gg
  • 0

FörlĂ„t. Jag ska bĂ€ttra mig. Är sĂ„ glad för jag ska köpa en Nespresso-maskin idag tĂ€nkte jag :)


En sÄn som George Clooney har :)

LĂ„ter bra det ;)



#169

Postad 05 maj 2015 - 11:35

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • LĂ€rjunge

  • 486 inlĂ€gg
  • 0
Ok lyfali, dÄ ber jag sÄ mycket om ursÀkt, hoppas att du godtar den.

#170

Postad 05 maj 2015 - 12:58

Lyfali
  • Lyfali
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 1

Ok lyfali, dÄ ber jag sÄ mycket om ursÀkt, hoppas att du godtar den.

Vet ifan alltsÄ.



#171

Postad 05 maj 2015 - 19:54

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • ForumrĂ€v

  • 778 inlĂ€gg
  • 0

För att fÄ rÀtt i din tes?

Jag vet inte riktigt vilken tes du tÀnker pÄ i sÄ fall.

 

Det jag skrev tidigare var vÀl att jag var skeptisk till om det finns mÀrkbara skillnader. Och sedan försökte jag förklara varför det inte gÄr att bevisa.

 

En tes kan ju möjligen vara att kabeldiskussioner alltid spÄrar ur men vem skulle motsÀga de i sÄ fall :) .

 

Jag kan faktiskt ange tvÄ skÀl till att det vore kul om nÄgon tog utmaningen och vann. Dels sÄ skulle det kanske avsluta diskussionerna (Àven om jag tvivlar pÄ det). Det skulle ocksÄ ge en ny frÄgestÀllning, varför det i sÄ fall skiljer och dÀr finns kanske lite ny kunskap att hÀmta.

 

Diskussionen som sÄdan tycker jag kÀnns gammal. Jag har hört den i flera decennier med ungefÀr samma argument. Den hÀr trÄden gav en ny vinkel, dÀrför deltog jag lite, men nu kÀnns det som "business as usual".

 

Edit: Stavfel


Redigerat av Mr_Tom, 05 maj 2015 - 20:33.


#172

Postad 05 maj 2015 - 21:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Ja, poÀngen med trÄden var alltid att sÀga till alla kabeltroende att det nu fÄr vara slutsnackat. SÀtt pengarna dÀr kakgluggen finns.

Det Àr mÄnga som tror pÄ kablar men ingen som antagit utmaningen. Och det har kommit vÀldigt intressanta ursÀkter.

Jag behöver inte bevisa nÄgot. Jag behöver inte pengar. Eller, jag vill att du ska njuta av dina högtalare lika mycket som jag gör av mina :D

Den sista för var den hittills bÀsta :)

#173

Postad 05 maj 2015 - 21:37

Lyfali
  • Lyfali
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 3

Jag tycker att det hÀr med att man behöver högtalare för 80k+ för att höra skillnad pÄ kablar Àr ganska intressant.

 

Som tur Àr har jag ju trÄdlösa högtalare ocksÄ och en luftrenare eftersom jag röker cigarr, tycker mig höra skillnad i ljudet faktist nu nÀr signalen kan svÀva friktionsfritt tack vare min luftrenare! tvÄ flugor i en smÀll.



#174

Postad 05 maj 2015 - 21:42

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlĂ€gg
  • 3

Va?? Det gÄr absolut inte att ha pÄ luftrenare med trÄdlösa högtalare, det tar bort diskanten

Och röka cigarr Àr omöjligt dÄ det tar bort basen helt.

Du mÄste inbilla dig att du fÄr ljud överhuvudtaget



#175

Postad 06 maj 2015 - 07:17

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 0
Nej, luftrenaren ger ju rotation i luften, vilket sÄklart ger en jÀmnare luft för ljudet att ta sig igenom, ljudet blir ju mer neutralt av det! :D

Rob, var du intresserad av att vara med pÄ testet men bara satsa en mindre summa sÄ Àr du vÀlkommen att göra det.

#176

Postad 06 maj 2015 - 07:23

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 870 inlĂ€gg
  • 2

Du mÄste inbilla dig att du fÄr ljud överhuvudtaget

Du Àr nÄtt pÄ spÄren dÀr. Mina imaginÀra högtalare har galet bra ljud. Det bÀsta jag hört faktiskt. Dessutom Àr de helt oberoende av rumsakustiken och priset var svÄrslaget.

 

Att bara tro/inbilla sig och helt och hÄllet förkasta vetenskap har absolut sina fördelar. Rekommenderas.



#177

Postad 06 maj 2015 - 07:58

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • LĂ€rjunge

  • 486 inlĂ€gg
  • 0
Men dÄ skall ni höra mina lÄtsas högtalare parade med mina lÄtsas lÄgtalare,finns inget som slÄr den kombon.

#178

Postad 06 maj 2015 - 08:14

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlĂ€gg
  • 1
:D

Nu spÄrar trÄden kÀnner jag :D
BetÀnk att alla lÄtsas med allt. Ingen kan sÀga att allas upplevelser Àr likadana av en given grej och det Àr dÀrför bara objektivitet finns i mÀtdata.

SÄ sluta lÄtsas och kom förbi UmeÄ hela högen! Jag rekade igÄr och vi fÄr göra vÄra test pÄ LYD i UmeÄ. Jag sa att om jag vinner sÄ kommer jag köpa kablar av honom :D

#179

Postad 07 maj 2015 - 07:09

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 113 inlĂ€gg
  • 1

Jag tycker att det hÀr med att man behöver högtalare för 80k+ för att höra skillnad pÄ kablar Àr ganska intressant.

Va bra, för jag har Dali Zensor 7. DÄ slipper jag kosta pÄ mig dyra kablar... :P



#180

Postad 07 maj 2015 - 08:38

Lyfali
  • Lyfali
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 0

Va bra, för jag har Dali Zensor 7. DÄ slipper jag kosta pÄ mig dyra kablar... :P

Ah! nae med ett par sÄdana högtalare kan du inte ens höra skillnad pÄ 1000 - 100 000krs kablar.



#181

Postad 07 maj 2015 - 08:59

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlĂ€gg
  • 0

Kommer ihĂ„g att NORDOST körde sina demos av högtalarkabel pĂ„ en billig "bergsprĂ€ngare" pĂ„ nĂ„n mĂ€ssa jag va pĂ„ ( Arken?)  . . sĂ„ att kabeltillverkarna alltid kör sina demos pĂ„ dyra grejer stĂ€mmer inte



#182

Postad 07 maj 2015 - 09:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 113 inlĂ€gg
  • 0

Ah! nae med ett par sÄdana högtalare kan du inte ens höra skillnad pÄ 1000 - 100 000krs kablar.

Aah...gött och höra. DÄ har jag valt rÀtt kabel. 2,5 mm2 kopparkabel för 25 kr metern, made in Sweden. ^_^



#183

Postad 07 maj 2015 - 09:33

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlĂ€gg
  • 0

Aah...gött och höra. DÄ har jag valt rÀtt kabel. 2,5 mm2 kopparkabel för 25 kr metern, made in Sweden. ^_^

Svenska kablar lĂ„ter lite ljusa i karaktĂ€ren :/ 



#184

Postad 07 maj 2015 - 09:36

GĂ€st_982jan_*
  • GĂ€st_982jan_*
  • 0

Svenska kablar lĂ„ter lite ljusa i karaktĂ€ren :/ 

Beror vÀl pÄ vad du har Àtit?



#185

Postad 07 maj 2015 - 09:41

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlĂ€gg
  • 0

Beror vÀl pÄ vad du har Àtit?

Ja det har du nog rÀtt i ;)



#186

Postad 07 maj 2015 - 10:16

Lyfali
  • Lyfali
  • LĂ€rjunge

  • 344 inlĂ€gg
  • 0

Kommer ihĂ„g att NORDOST körde sina demos av högtalarkabel pĂ„ en billig "bergsprĂ€ngare" pĂ„ nĂ„n mĂ€ssa jag va pĂ„ ( Arken?)  . . sĂ„ att kabeltillverkarna alltid kör sina demos pĂ„ dyra grejer stĂ€mmer inte

luftig diskant? skönare bastoner kanske?



#187

Postad 07 maj 2015 - 22:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 085 inlĂ€gg
  • 0

Men dÄ skall ni höra mina lÄtsas högtalare parade med mina lÄtsas lÄgtalare,finns inget som slÄr den kombon.

 

Du har helt klart en poÀng dÀr. Om man aldrig spelar högt sÄ rÀcker det med lÄgtalare dock.

 

Kommer ihĂ„g att NORDOST körde sina demos av högtalarkabel pĂ„ en billig "bergsprĂ€ngare" pĂ„ nĂ„n mĂ€ssa jag va pĂ„ ( Arken?)  . . sĂ„ att kabeltillverkarna alltid kör sina demos pĂ„ dyra grejer stĂ€mmer inte

 

Jag kan tÀnka mig att kablarna har en stor betydelse om man ska sprÀnga berg. Har sett det pÄ Discovery Channel.



#188

Postad 08 maj 2015 - 08:41

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlĂ€gg
  • 0

fem helt oseriösa svar i rad . . jag tyckte Nordost test med en lite bÀrbar stereo ( som dom flesta fattar kallades bergsprÀngare för ) va klart roligare Àn dessa enormt dyra system man brukar testa med



#189

Postad 08 maj 2015 - 08:48

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlĂ€gg
  • 2

fem helt oseriösa svar i rad . . jag tyckte Nordost test med en lite bÀrbar stereo ( som dom flesta fattar kallades bergsprÀngare för ) va klart roligare Àn dessa enormt dyra system man brukar testa med


Vilken typ av svar Àr du ute efter dÄ Jolt?

Du sjÀlv lÀgger ju en del slantar pÄ kablage, filter osv sÄ du skriver ju knappast i trÄden för att du hÄller med Zartok i sin utmaning.

Du skulle kanske antagit utmaningen och tjÀna lite lÀtta pengar sÄ kan du köpa din nya Procella-sub ;).

#190

Postad 08 maj 2015 - 08:58

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlĂ€gg
  • 2

Man kan tycka vad man vill men att hĂ„na o skriva meningslösa svar pĂ„ en 5Ă„rings nivĂ„ ser jag ingen nytta med.

 

Man kan ha en diskussion o fundera runt detta Àmne utan att det blir "sandlÄdenivÄ"

 

Jag har skrivit vÀldigt lite i trÄden men varit saklig i mina inlÀgg. . . . vad jag lagt pÄ kablar Àr ganska orelevant, men jag har inte alls lika dyra kablar idag..mina Procella har 1,6mm2 Jentech för 15:-/m..om nÄn tycker det Àr galet dyrt för en kabel sÄ visst..jag tog den mest för den va bra att dra i VP rör.

 

Tror Zartok har dyrare högtalarkablar Àn vad jag har, sÄ kÀnns lite bakvÀnt att jag skulle göra denna utmaning


Redigerat av Jolt, 08 maj 2015 - 09:09.


#191

Postad 08 maj 2015 - 09:22

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlĂ€gg
  • 0

Man kan tycka vad man vill men att hĂ„na o skriva meningslösa svar pĂ„ en 5Ă„rings nivĂ„ ser jag ingen nytta med.

 

Man kan ha en diskussion o fundera runt detta Àmne utan att det blir "sandlÄdenivÄ"

 

Jag har skrivit vÀldigt lite i trÄden men varit saklig i mina inlÀgg. . . . vad jag lagt pÄ kablar Àr ganska orelevant, men jag har inte alls lika dyra kablar idag..mina Procella har 1,6mm2 Jentech för 15:-/m..om nÄn tycker det Àr galet dyrt för en kabel sÄ visst..jag tog den mest för den va bra att dra i VP rör.

 

Tror Zartok har dyrare högtalarkablar Àn vad jag har, sÄ kÀnns lite bakvÀnt att jag skulle göra denna utmaning

 

SjÀlvklart ska man försöka hÄlla sig över sandlÄdenivÄ. Men denna trÄd gÄr ju bara ut pÄ en sak, att sedan som kabeltroende gÄ in för att försöka övertyga om sin tro, det Àr ju sjÀlvmord...

 

Lustigt att du skriver om just dina Jentech för 15:-/m och inte om alla strömkablar för ex antal tusen kronor, signalkablar sÄ som XLR, PSU:er du funderar pÄ att byta ut osv osv.

Du köper inte bara kablar för att de Àr enkla att dra, du mÄste ha en viss tilltro till att det ska lÄta bÀttre med tanke pÄ summorna du lÀgger.

 

SÄ att du inte skulle kunna anta utmaningen lÄter konstigt.



#192

Postad 08 maj 2015 - 09:36

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlĂ€gg
  • 1

Utmaningen "Har du ett par köpta kablar av god kvalitet som du vill testa mot mina billiga högtalarkablar"

 

Mina dyraste högtalarkablar kostar 15:-/m . . .vad jag har för signalkablar o strömkablar Àr totalt orelevant i denna trÄd o utmaning.

 

Vet inte varför jag skall prata signalkablar, strömkablar, PSUer i en trÄd som handlar om en utmaning mot Zartoks billiga högtalarkabel?

 

Varför jag har dyrare signalkablar o strömkablar kan vi gÀrna diskutera i en annan trÄd, har jag inget alls imot.

 

Men som sagt, ser inte varför jag skall anta utmaningen med min 15:-/m kabel

 

Foresten var har jag försökt att "övertyga om min tro" nÄgonstans?


Redigerat av Jolt, 08 maj 2015 - 09:41.


#193

Postad 08 maj 2015 - 09:41

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlĂ€gg
  • 0

Vi kommer inge lĂ€ngre, sĂ„ vi lĂ€mnar det dĂ€r sĂ„ fĂ„r de som verkligen vill prata om utmaningen i sig skriva relevanta inlĂ€gg istĂ€llet. :)

Tycker rent allmÀnt att det Àr synd att det blir sÄ mycket OT snack i trÄden, och nu Àr jag delskyldig. :)

 

Edit: Egentligen sĂ„ antar ju Zartok signalkablar i utmaningen ocksĂ„, det har du vĂ€l som kostar betydligt mer Ă€n 15:-/m? ;)


Redigerat av Jonas__W, 08 maj 2015 - 09:44.


#194

Postad 08 maj 2015 - 09:46

Jolt
  • Jolt
  • Beroende

  • 1 323 inlĂ€gg
  • 0

ok..jag skrev ett inlÀgg om att nordost testat kablar med en billigare begsprÀngare....skrev inget om vad jag tyckte om det . . .vet inte hur jag blev "kabeltroende" av det inlÀgget..

 

Men jag hÄller med, kommer inte lÀngre . . .fick bara massa konstiga frÄgor o ville besvara dom



#195

Postad 08 maj 2015 - 10:17

pettran
  • pettran
  • LĂ€rjunge

  • 346 inlĂ€gg
  • 0

Snart kommer vadslagning i  om du kan se skillnaden pĂ„ bildkvaliten i en 1 meters HDMI för 2000:- eller en 1 meters frĂ„n COOP för 49.90:-



#196

Postad 08 maj 2015 - 10:30

Nema1
  • Nema1
  • Wannabe

  • 31 inlĂ€gg
  • 0

Snart kommer vadslagning i  om du kan se skillnaden pĂ„ bildkvaliten i en 1 meters HDMI för 2000:- eller en 1 meters frĂ„n COOP för 49.90:-

 

Nope, det vet alla redan att det Àr stor skillnad!! Syns att du Àr lÀrjunge fortfarande. ;)


Redigerat av Nema1, 08 maj 2015 - 10:31.


#197

Postad 08 maj 2015 - 10:49

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 870 inlĂ€gg
  • 0

Japp, 1950.10:- Àr en stor prisskillnad men det tror jag Àven pettran vet. :)



#198

Postad 08 maj 2015 - 11:52

Unregistered4d0e2d87
  • Unregistered4d0e2d87
  • Wannabe

  • 48 inlĂ€gg
  • 1

Blev lite nyfiken pÄ detta nÀr jag lÀst igenom trÄden. Vad gÄr utmaningen ut pÄ? Om jag hör skillnad? Hur vet du om jag hör skillnad pÄ kablarna? Ska jag tala om vilken som Àr min kabel och vilken som Àr din eller vad? Eller ska jag beskriva hur jag upplever ljudet nÀr kablarna byts eller vad Àr du ute efter? FörstÄr att detta mest Àr en försök att fÄ tyst pÄ dom som lÀgger ner smÀrre förmögenheter pÄ sina kablar.

 

Skulle aldrig ge mig pÄ en sÄdan sak pÄ en okÀnd anlÀgging i en ny miljö. Har tÀvlat mycket och lÀnge i bilstereo och testat olika kablar bÄde i bilar och hemma. Vet att det Àr hörbara skillnader och Àven mÀtbara i en del fall med RTA-mÀtning. Men att peka ut vilken kabel som Àr vilken och vilken som Àr bÀst Àr ju en smaksak. KÀnns som att denna vadslagning Àr lite för udda och oprecis för att dom seriösa ska ta detta pÄ allvar.



#199

Postad 08 maj 2015 - 12:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 113 inlĂ€gg
  • 0

 Vet att det Ă€r hörbara skillnader och Ă€ven mĂ€tbara i en del fall med RTA-mĂ€tning. Men att peka ut vilken kabel som Ă€r vilken och vilken som Ă€r bĂ€st Ă€r ju en smaksak. KĂ€nns som att denna vadslagning Ă€r lite för udda och oprecis för att dom seriösa ska ta detta pĂ„ allvar.

Vilken som Ă€r vilken Ă€r vĂ€l ingen smaksak??? Antingen klarar du det  eller ocksĂ„ inte. Det mest sannolika Ă€r inte.



#200

Postad 08 maj 2015 - 13:21

Unregistered4d0e2d87
  • Unregistered4d0e2d87
  • Wannabe

  • 48 inlĂ€gg
  • 1

Vilken som Ă€r vilken Ă€r vĂ€l ingen smaksak??? Antingen klarar du det  eller ocksĂ„ inte. Det mest sannolika Ă€r inte.

 

SĂ„ utmaningen Ă€r "kĂ€nn igen din egen kabel"?   Har sjĂ€lv gjort mĂ„nga tester för att hitta det som jag tycker lĂ„ter bĂ€st. DĂ„ har alltid nĂ„gon annan kopplat och jag sjĂ€lv lyssnat utan att veta vad som Ă€r inkopplat. Sedan har jag valt det som lĂ€t bĂ€st oavsett priset eller namnet pĂ„ kabel. Vet av erfarenhet att det inte alltid vart den dyraste som lĂ„tit bĂ€st. HĂ€nger ju sĂ„ mycket pĂ„ resten av sakerna med.  GĂ„r ju "fĂ€rga" ljudet Ă„t olika hĂ„ll pĂ„ olika sĂ€tt.





1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.