Postad 21 December 2005 - 09:39
Superskiva, växer för varje lyssning...
System of a Down - Hypnotize
Riktigt bra skiva från SOAD....
Redigerat av Sir Anselm, 21 December 2005 - 09:40.
Postad 27 December 2005 - 20:24
Metallica - Metallica DVD-A
En av tidernas största metal-skivor behöver väl ingen introduktion? Var nyfiken på vad DVD-A kunde tillföra... Grym skiva...
Pink Floyd - Dark side of the moon SACD
En annan klassiker...
Dire Straits - Brothers in Arms DVD-A
He he, ett till klassiskt album... Inledningen till Money for nothing ger mig rysningar, grym låt på en grym skiva...
Postad 27 December 2005 - 20:52
Ryan Adams "29", ett måste i samlingen
Dio "Holy Diver" remastrat mästerverk
L
Postad 28 December 2005 - 11:20
Var tvungen att köpa en ny p.g.a den gamla (lite repig efter flitigt spelande) på nåt mystiskt sätt lyckades försvinna efter en liten fest...!
Postad 28 December 2005 - 12:21
Årets platta 2005
Counting Crows - August And Everything After
Skön rock med grym sångare!
Neal Morse - ?
Progressiv rock när det är som bäst.
Postad 28 December 2005 - 17:47
Är en DVD med tillhörande live-cd. Varför den bör finnas i hyllan? Jo, därför att QOTSA rockar hårdare än resten av rockvärlden just nu. Finns inget som svänger som QOTSA.
Annars är den senaste System of a Down - Hypnotize, godkänd, men ändå en besvikelse. Och Mark Lanegan - The Winding Sheet, hans första skiva, inte speciellt bra jämfört med de senare.
Postad 30 December 2005 - 00:24
Skivan är så ***** bra
Alla som gillar Rammstein bör inte bli besvikna.
Postad 03 January 2006 - 03:52
Redigerat av sista_striden, 03 January 2006 - 03:52.
Postad 05 January 2006 - 21:25
Rage Against the Machine - Rage Against the Machine. Ja jag vet den är inte ny precis. Läste att den skulle vara en bra testskiva för rockigare musik vilket jag tycker stämde mycket bra. Lagom bas med rejält tryck och energi. Att det dessutom visade sig att jag tyckte musiken var riktigt ok var bara en bonus (provlyssnade innan köp). Betyg: 4+/5 kanske.
Kate Bush - Aerial. Något helt annat minst sagt. Oerhört vackert oftast men stundtals ganska svår och stillastående (upprepad tystnad i flera sekunder i ffa en låt). Kan inte riktigt bestämma mig om den är för pretensiös eller ruggigt bra. Kan behöva "spelas in" och det får räcka med en 4-/5 (betygsätter som Ljud&Bild. Fattar inte deras alltid men för mig är 4- något starkare än 3+ (tror jag
Postad 06 January 2006 - 12:29
System of a down - Hypnotize
Egentligen ingen höjdare, men var bara tvungen att ha den, måste ju ha alla bandets album
Velvet Revolver - Contraband
Grym skiva från grymt band. En supergrupp.
Rage against the machine - Evil empire
Många sköna låtar på denna, så tungt o kraftfullt.
Rage against the machine - Renegades
Covers på RATM's egna vis. Tyngre, kraftfullare, bättre.
Turbonegro - Party animals
Bäst på fest!
The Verve - Urban hymns
Skön brit-pop med en av de bättre sångarna.
Postad 06 January 2006 - 19:14
Har väl inte riktigt lyssnat in mig än, men jag tycker dessa två är lite svagare än den första skivan jag köpte med honom: Ett kolikbarns bekännelser. Fantastisk skiva
Blir till att köpa Håkans senaste också, vad den nu va den hette..
Postad 06 January 2006 - 20:35
skiter jag i! måste man så måste man.
RÖyksopp! inte visste jag att det var så beroendeframkallande..
Redigerat av pointbreak, 06 January 2006 - 20:37.
Postad 07 January 2006 - 14:15
Ej någon ordning att Första är bäst (dem står i bokstavsordning, Efternamn först) utan alla dessa är helt klart köpvärda enligt min mening.
Björn Afzelius Bästa (2CD)
Detta ÄR faktiskt en bra samling med en del ganska ordentligt samhällskritiska texter. Välskriven enligt mig. Är man inget tokfan av Afzelius räcker denna samling långt.
Eric Clapton Chronicles, The Best of Eric Clapton (HDCD)
Detta tycker jag är en riktigt bra skiva. Det är en ganska lugn skiva. Även om "orginalet" på tex. Layla kanske inte är att betrakta som "lugn" så är denna version det. Riktigt bra. Lite kuriosa.
På "Bad Love" (spår 7) står Phil Collins för trummorna. På "She's Waiting" (spår 12) står Donald "Duck" Dunn (Blues Brothers) för basgitarren.
Dire Straits - Brother In Arms
Jag har bara CD-versionen. Men detta är en bra skiva! Jag skall nog se till att skaffa skivan med högre upplösning i senare.
INXS - Welcome To Wherever You Are
En riktigt bra skiva. Sista låten kan vara aningen svårsmält men i övrigt är låtarna riktigt bra på denna skiva. Jag skulle helt klart kunna tänka mig fler INXS skivor i min samling (nån som har tips?)
Mark Knopfler - Sailing To Philadelphia (HDCD)
Finns det nått att säga? Bara dem två första låtarna gör det till en given skiva för dem flesta tror jag. Sedan att resten är väldigt bra gör ju inget.
"Golden heart"(HDCD) och "A Ragpipers Dream" är oxå riktigt bra.
Tom Petty and the heartbreaker - Anthology (2CD, HDCD)
Fick denna i julklapp. Kan säga. Det är en mycket bra samling! Har lyssnat på andra skivan mest änsålänge. Jag hade bara en skiva innan (Into the great wide open). Det är nog maka på sig sedan dock. Beställde en 6 skivors (97 spår!) utgåva från USA förut, Playback heter den för övrigt. Bilder och recention kommer i Tom Petty-tråden senare.
Sophie Zelmani - Love Affair
Lugn musik, fin inspelning. Mycket detaljerade låtar och hon sjunger väldigt bra måste jag säga. Skulle vilja ha fler Zelmani skivor i min samling (tips?)
Jag har inte lyssnat på Pink Floyd - The Wall ännu. (fick 7, inte dessa 7, även om 2 av dem är med) men jag gissar på att den kan vara bra.
Det var allt för nu kommer nog in med fler skivor senare!
EDIT:
Oops... hehe såg att det var "senaste köpta skivan" i topic nu. hehe Det är inte dessa. Men däremot Väl motiverat varför DIN nästa skiva skulle kunna vara någon av dessa. Hoppas det gick bra ändå. (min senast köpta har jag inte fått än, Tom Petty - Playback)
//Loofy
Redigerat av Unregistered42611, 07 January 2006 - 14:19.
Postad 07 January 2006 - 16:40
Enya-Amarantine. lugn & harmonisk skön avslappningsmusik.
Postad 07 January 2006 - 17:11
Utöver den så har jag skaffat Communiqué, det är den 3:e skivan dem släppte.
//Loofy
Postad 10 January 2006 - 21:09
Var på en skivrunda i götet idag!!
Varvid en del godis inhandlades.....!
Som följer nedan......
1. Disturbed....ten thousand fists.....ngn skum utgåva
ser ut som ett DVD omslag, fast ingen dvd, bara cd,n
bra pris dock 130kr.....ruggigt bra det lilla jag hört....
2. Children of bodom/Are you dead yet.....Bra....80kr
3. Vader/The art of war.....riktigt bra...99kr
4. Queensryche/Operation Mindcrime.....Klassiker...99kr
5. Rammstein/Sehnsucht.....bra....40kr
6. Sepultura/Chaos A.D.....30kr
7. Sepultura/Against........50kr
8. Korn/Take a look in the mirror......50kr
9. Beyond the flesh/What the mind perceives.....45kr
10. Eternal Oath/Wither.......45kr
11. Nightmare/The dominion Gate.....bra fransk metal...45kr
12. Hypocrite/Edge of existence.....40kr
13. Chain Collector/The masquerade....45kr
Ska ta o lyssna igenom dom lite bättre.......vissa har sen innan på lp dock, så
dom har jag hört innan, kul att köpa sånt man inte har lyssnat på innan....
Alltid kul med lite "ny" musik, finns en tendens att man tyckar att man
inte har ngt att lyssna på
Vänligen
//Elf
Postad 10 January 2006 - 21:49
"I fell into a burning ring of fire, I went down down down and the flames went higher.."
"and it burns burns burns in the ring of fire, in the ring of fire.."
Postad 10 January 2006 - 22:54
Johnny cash the man the myth the legend med Ring of fire..
"I fell into a burning ring of fire, I went down down down and the flames went higher.."
Jag har hört att Johnny Cash fick ett fint erbjudande från en hemorojd salva om att de ville köpa hans låt, men, till salvtillverkarns förtret så avböjde han erbjudandet.
Men vet ej det kanske bara är en skröna?
EDIT:
*arghh* tjejen snodde kontot och skrev detta, nåja jag låter väl det stå kvar... kan ju vara kul att veta om det är sant ändå..
//Loofy och respektive
Redigerat av Unregistered42611, 10 January 2006 - 22:59.
Postad 11 January 2006 - 08:37
Johnny cash the man the myth the legend med Ring of fire..
Jag har hört att Johnny Cash fick ett fint erbjudande från en hemorojd salva om att de ville köpa hans låt, men, till salvtillverkarns förtret så avböjde han erbjudandet.
Men vet ej det kanske bara är en skröna?
EDIT:
*arghh* tjejen snodde kontot och skrev detta, nåja jag låter väl det stå kvar... kan ju vara kul att veta om det är sant ändå..
//Loofy och respektive
Det var nog en skröna......fruntimmer kan vara elaka ibland..
Visst ja, senaste köpta skiva var det tråden handlade om:
Hellacopters-Rock´n´roll is dead, får bara en trea, några bra låtar men desto fler anonyma.
Postad 11 January 2006 - 22:15
Riktigt bra platta, rekomenderas starkt.
Men den finns nu remastrad på cd......för dom som
inte lirar LP.......
//Elf
Postad 23 January 2006 - 11:48
De senaste köpen har varit sånt som jag länge gått och retat mig på, varför har jag inte den eller den skivan så när CDON hade rea slog jag till på några av dom.
Mest köper jag från Ginza dock.
Alice Cooper - Trash ca. 40:- för denna juvel
behöver finnas i min hylla för att Alice är klassisk rockgubbe och där är många bra låtar
Green Day - Dookie
Måste finnas i min hylla, finns ingen spec anledning.
Def Leppard - High n´ dry
Har nu äntligen bestämt mig för att börja samla på Def.
Plattan har riktigt bra låtar.
Jimi Hendrix - Ballad of Jimi, Authentix PPX Studio Recordings Part.3.
29:- i Ginza och det var den lätt värd. (om man gillar Hendrix alltså)
Avril Lavigne - Under my skin, jag gillar tösen, ok, thats it
Nils Landgren - Sentimental journey, köpte den för jag läste ett test som Calle_jr gjort av Opea Audio Droplet och där var denna nämnd, bra inspelning men för slött för att jag ska orka lyssna ofta.
Edit: Köpte två skivor idag.
Jimi Hendrix - Villanova Juction
Place Vendome - Place Vendome 2005
ex sångaren i Helloween Michael Kiske.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 23 January 2006 - 12:40.
Postad 23 January 2006 - 13:16
singel 79kr ifrån Birdneast.
Elifaten Ylva e dunder haha
Postad 28 January 2006 - 06:12
Finns ingen anledning alls att ha den i samlingen när man har originalen mer än känslan av att man stöttat bandet som gett mig en härlig känsla under och efter konserten.
Omöjligtt att nå upp till förebilden på skiva, men funkar kanon live.
Postad 28 January 2006 - 14:08
Amon amarth - Versus the world : Klart bättre än fate of norns tyngre och lite bättre låtar men marginalt.
Amon amarth - The crusher : Klart bandets bästa skiva och ni kan ju nästan gissa hur tung den är efter att ha läst namnet ;P
En andledning till att ha Amon amarth i skivsamlingen överhuvudtaget är att de är ett av sveriges klart bästa band enligt mig och alla som gillar vikingmetal kommer att gilla dem.
Postad 28 January 2006 - 18:20
dire straits brothers in arms sacd, mycket bra skiva, ljudet måste vara bland de bättre man kan få tag i...
thåström skebokvarnsv. 209, gillar texterna enligt mig hans bästa skiva, om man räknar bort imperiet...
Postad 29 January 2006 - 00:53
Har väl inte riktigt lyssnat in mig än, men jag tycker dessa två är lite svagare än den första skivan jag köpte med honom: Ett kolikbarns bekännelser. Fantastisk skiva
Vad säger du?! Känn ingen sorg.. är den bästa svenska skivan som har släppts på 2000-talet.
Postad 29 January 2006 - 04:11
Mars volta för att deras underliga utforskningar av rocken och totalt hallucinerande effekterna av att somna till detta album eller något av det andra, scabdates eller de-loused!
Demon Hunter för att det helt ärligt svänger så tokigt fett och skön blandning mellan mjuk ohc hård musik!
Nu ska jag däcka till frances the mute..godnatt. jag är fruktansvärt dyngrak just nu!
Postad 29 January 2006 - 05:56
Vet inte vad det är med den här mannen men det går ju inte att sluta att lyssna
Postad 29 January 2006 - 12:36
Queens of the Stone Age - Rated R
Wolf Parade - Apologies to Queen Mary
De två första för att jag innan bara haft dom som mp3:or och dessa måste jag ha i samlingen. Den tredje för att jag hörde en låt som var svinbra och dessutom har den fått bra recensioner.
Jag har en regel som jag försöker följa när jag köper skivor. Jag letar alltid efter ny musik till skivsamlingen, därför måste jag alltid köpa en ny artist/grupp som jag inte har i samlingen sedan tidigare varje gång jag köper skivor. Alltså får jag inte köpa min tredje skiva med artist x om jag inte köper något nytt samtidigt. Ett bra tips för er som vill uttöka samlingen och smaken lite.
Redigerat av Unregistered85c14263, 29 January 2006 - 12:43.
Postad 29 January 2006 - 13:37
Detta gör jag med (när jag tänker efter)!Jag har en regel som jag försöker följa när jag köper skivor. Jag letar alltid efter ny musik till skivsamlingen, därför måste jag alltid köpa en ny artist/grupp som jag inte har i samlingen sedan tidigare varje gång jag köper skivor. Alltså får jag inte köpa min tredje skiva med artist x om jag inte köper något nytt samtidigt. Ett bra tips för er som vill uttöka samlingen och smaken lite.
//Loofy
Postad 29 January 2006 - 16:04
Gammal passionerad cajun r&b/pop, svänger sadan
Redigerat av clevername, 29 January 2006 - 16:05.
Postad 30 January 2006 - 10:20
Canned Heat - Very Best of 1967-73 Rem. 79:-
Mark Knopfler - The ragpickers dream. 2 cd 49:-
Mustasch - Powerhouse 99:-
Postad 06 February 2006 - 22:29
Billigaste sättet att förflytta sig till Paris, otrolig livekänsla kombinerat med ett riktigt driv och samspel. Stereoperspektivet är inte helt rätt men jag glömmer det på 5 sek och bara lyssnar...
Maximus Tinnitus
Postad 08 February 2006 - 00:49
Pain, Dancing with the dead. beg
The seventh sign. Y. Malmsteen. beg
Loco live. Ramones. beg
Alla plattor är bra på sitt sätt..........
men den jag skulle rekomendera är tveklöst
magnum opus med Y.M
//Elf
Postad 12 February 2006 - 22:05
Blir-skivan är riktigt bra. Kittlar dödsskönt i öronen.Senking - Trail
Ø + noto. wohltemperiert
raster-noton.archiv 1
blir. ;mark fell + mat steel aka snd
Var fick du tag på Archiv 1 skivan? Jag fick betala alldeles för mycket för 1.1-versionen på eBay...
Postad 13 February 2006 - 02:45
Sigur Rós - Ny Batterí - 12" Vinyl
Grails - The Burden Of Hope - 200ex Limited Green Splattered 12" Vinyl
Grails - Red Light - 200ex Limited Red Splattered 12" Vinyl
Grailsvinylerna är grymt snygga:

Postad 13 February 2006 - 11:40
Finns att köpa direkt från Raster Noton's hemsidaBlir-skivan är riktigt bra. Kittlar dödsskönt i öronen.Senking - Trail
Ø + noto. wohltemperiert
raster-noton.archiv 1
blir. ;mark fell + mat steel aka snd
Var fick du tag på Archiv 1 skivan? Jag fick betala alldeles för mycket för 1.1-versionen på eBay...
--->Raster Noton Webshop
De pressade flera då blev en otrolig efterfrågan efter gratisskivan som följde med tidningen The Wire.
Kul och se att man inte är helt ensam om att uppskatta pip och brumm
//Ae
Postad 20 February 2006 - 00:17
Mycket bra, dock inte i klass med hennes två första.
Postad 20 February 2006 - 23:04
Jones Norah - Feels Like Home
Robyn - Robyn
Kjellvander Christian - Faya
Kent - Du & Jag Döden
Laleh - Laleh
Thin Lizzy - Black Rose
Hellström Håkan - Det Är Så Jag Säger Det
Hellström Håkan - Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg
Thin Lizzy - Uni Masters Collection
DVD - Saving Private Ryan - 60th Anniversary Edition (2 Disc)
Krall Diana - Girl In The Other Room (SACD)
Timbuktu - Alla Vill Till Himmelen
Tool - Parabola (DVD-single)
Tool - Schism (DVD-single)
Andersson Wij Tomas - Vi Är Värda Så Mycket Mer
Andersson Wij Tomas - Stjärnorna I Oss
Jinder Åsa - Då Rädslan Tar Farväl
Tiger Lou - The Loyal
Det blev lite dyrt, men frakten (29kr
Jag skäms lite för att jag precis upptäckt Thin Lizzy... det var nog på tiden...
Postad 20 February 2006 - 23:14
* Roxy Music - Avalon (beg LP)
* Roxy Music - Sirens (beg LP)
* The Kinks - Misfits (beg LP)
* The Undertones - Positive Touch (beg LP)
Och så en ny (ny som i obegagnad nyutgåva då) Undertones CD också. De två första har spisats flitigt de senaste dagarna... Jag tror jag är kär.
Postad 21 February 2006 - 23:52
Nu väntar jag bara på att Bruce Springsteen, Hammersmith Odeon, London '75 (Live With E Street Band) ska dimpa ner i brevlådan. Är nu bara ljudet till belåtenhet, kommer denna ligga högt upp när jag senare i år ska rösta fram "bästa CD-köp 2006"
Redigerat av Unregistered52a88696, 21 February 2006 - 23:54.
Postad 22 February 2006 - 06:29
2st Donald Fagen skivor + beställt hans kommande album (kommer i mars)
1st Jamiroquai - Live In Verona
+
lite skit till mamma(tänker inte nämna hennes smak, pinsamt)
//Lorryquai
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
19 bilder
46 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?