Jag provlyssnade dessa monster häromdagen. Det var dock bara en ganska kort session på kanske en kvart, och som drivning användes en Marantz 2x70w förstärkare som nog inte riktigt gjorde dessa burkar rättvisa. De har ju en massa terminaler på baksidan så det är nog tänkt att man ska använda ett helt gäng med slutsteg för att driva dem.
Högtarlarna hade bra dynamik, godkänd detaljrikedom/upplösning samt ett helt enormt bastryck när man kopplade in hela högtalaren.
Varje högtalare består alltså av tre separata lådor, så man kan välja att inte använda sig av det största baselementet, högtalarna ger då lite mer "hifi-känsla" och inte så extremt djup bas.
När man kör med hela högtalaren igång så är det nästan som att ha en aktiv subbas igång.
Jag tycker dock att basen blev lite väl mycket med den största lådan, fast lite för lite utan den, någon typ av mellanläge hade nog varit lagom.
16.000 är ett bra pris tycker jag, om man är ute efter ett STORT ljud, och ännu större högtalare. Detta är inga pjäser som lämpar sig för en studentlya om man säger så.
Som vanligt när det gäller CAV får man riktigt feta högtalarkablar på köpet.