Kolla in videon : http://www.hardware....20p.wmv.torrent
och läs recensionen : http://www.hardware...._wheel__Review/
Gillar man bilspel vill man nog inte använda nån annan ratt efter man provat den här , jag är kär
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 29 September 2006 - 10:04 Kolla in videon : http://www.hardware....20p.wmv.torrent och läs recensionen : http://www.hardware...._wheel__Review/ Gillar man bilspel vill man nog inte använda nån annan ratt efter man provat den här , jag är kär Postad 02 October 2006 - 21:16
Jo, hade tänkt köra GTR2 med den här skönheten , men visste inte att den är gjord för det simmet , har inte sett nåt om det på Logitech eller SimBims siter ? Postad 02 October 2006 - 21:53
Man tycker att den borde passa till PS3 för de gamla spelkontrollerna ska väl fungera till den?
MVH Kribban Postad 03 October 2006 - 20:55
Du kan säkert läsa recensionen , det är en demonstration med grejerna när dom kör "Live For Speed 2" ! Den går att beställa t.ex på Webhallen eller Dustin m.fl , den finns dock inte i lager nånstans , säkert ett javla sug efter den doningen världen över ?!! Redigerat av HarryBoj, 03 October 2006 - 20:57. Postad 15 October 2006 - 09:35
Hur är möjligheterna när man sitter i T .ex soffan i vardagsrummet, går det att fästa växelspak och ratt enkelt och smidigt? Sådana saker har inte varit allt för bra på de rattar jag testat i minna liv, alltid varit tvungen att sitta obekvämt
Postad 25 October 2006 - 22:07
och hur bra/dålig är den??????????? Jag är så nyfiken att jag kan spricka Postad 27 October 2006 - 14:08
Dela med dig av intrycken är du bussig , är den värd pengarna ? Postad 29 October 2006 - 12:35
har läst nånstans att man kan ställa in i Logitech mjukvaran hur många grader man vill vrida ratten (om man inte vill vrida 900 grader som den är gjord för).
undrar om man låser ratten fysiskt eller om det bara är simulerat i spelet. Tex om man ställer in 270 grader i mjukvaran, är det så att man verkligen inte kan vrida ratten mer än 270 grader eller är det så att man fortfarande kan vrida ratten 900 grader men att det bara i spelet ser ut om 270? Postad 30 October 2006 - 20:37
Jag har Logitech DFP som också har 900 graders rattutslag och som man kan ställa in i mjukvaran. Ratten låses fysiskt vid det värde man ställer in, det borde vara samma med G25:an. Har beställt en G25 från webhallen men den lyser med sin frånvaro. Just nu står det att nästa leverans är 6:e nov. Hoppas den inte blir ytterligare försenad. Postad 30 October 2006 - 22:11
tack för svaret grabbar
McLarenII, det är försenat överallt i Sverige typ. Men vill du ha ratten direkt så har Pixmania den på lager, men då är den ca 200 spänn dyrare exkl frakt. Så om du vill lägga ut lite extra pengar o få den direkt, beställ från dem. Själv ska jag beställa den till en lokal lager så jag slipper fakten =) http://www.pixmania....h-hastighe.html Postad 31 October 2006 - 17:50
Kan vänta, har ju min DFP så länge. Mest sugen på att testa. Vill rätta mig själv angående låsning av ratten vid inställt rattutslag. Den låses inte helt, utan blir helt enkelt betydligt tyngre att snurra på, när man kommer förbi det inställda värdet, men det går om man tar i lite. Inget jag tänkt på tidigare utan jag fick verkligen försöka för att göra det. Som Bullit sa så är det FF:en som "låser" ratten. Postad 31 October 2006 - 20:56
Har haft min beställd på Webhallen en månad nu och såg att den kommit in i lager äntligen , 20 st närmare bestämt , det är nära nu !
Postad 31 October 2006 - 22:11
Hehe, kom hem från jobbet precis och hade fått ett SMS om att mitt paket från Webhallen finns att hämta. Blev positivt överraskad. Tyvärr är det stängt nu men imorgon blir det racing Postad 31 October 2006 - 22:27
Ska bli spännande att få höra dina intryck. Jag var riktigt nära att beställa en idag MVH Kribban Postad 01 November 2006 - 11:37
Så nu har jag hämtat den och testat lite.
Första intrycket är att det känns riktigt gediget, både ratt & pedaler. Känns som man har mer kontakt med styrningen på något sätt, att den svarar bättre än tidigare. Pedalerna är riktigt bra med olika motstånd i gas/broms/koppling. Gasen är lättast att trycka ner och bromsen är trögast, som sig bör. Sen att ratten är lite större än min andra(DFP) är absolut ingen nackdel. Den 6-växlade spaken har jag inte kört med då jag inte tycker det passar i GTR2 utan jag har använt paddlarna på baksidan och dom känns riktigt bra nu när dom är i metall. Har dock känt lite på växelspaken utan att spela och den får jag väl ge godkänt. Det känns ju inte som en riktig bil precis men den är ändå bra. Kan tänka mig vissa spel som blir riktigt kul med 6-växlad H-spak. Det är lite svårt att ge ett rättvisande betyg såhär direkt då man är lite entusiastisk men jag är helt klart nöjd. Jag har ju haft DFP:n samt Momo Racing tidigare och det är ju inga dåliga rattar heller men detta känns helt klart som ett uppsving. Framförallt är det pedalerna som där är stor skillnad på och det var det jag efterlyste när jag beställde denna ratten. Postad 01 November 2006 - 12:53
Undra om man måste trycka ner kopplingen för att växla med den manuella spaken ?
Postad 01 November 2006 - 13:11
Det är något som måste ligga i spelet isåfall. Rent fysiskt kan du växla utan att trycka ner kopplingen. Postad 01 November 2006 - 14:59
Nu har NetOnNet den inne igen
Postad 02 November 2006 - 12:17
Köp den via Webhallen istället , dom har många i lager just nu !! http://www.webhallen...od.php?id=62597 Redigerat av HarryBoj, 02 November 2006 - 12:22. Postad 02 November 2006 - 18:36
Fan va avis jag blir på alla som har fått tag på sina rattar
Undra om den kommer att fung med Playstation3 och t ex GranTurismoHD, kan va kul o testa med H-växellådan Postad 02 November 2006 - 19:39
Såg det men frugan tycker att det är en onödig utgift Postad 02 November 2006 - 20:09
Jag gjorde det enkelt för mig , köpte först frågade sen ! Har packat upp grejerna precis förresten och första intrycket är att det är påkostat Postad 05 November 2006 - 02:29
Visst är den fin?
Packade upp min några dagar sen och kan säga att det är den bästa jag suttit vid iaf, och jag har använt nästan alla logitechs rattar samt några andra märken. +:ar LÄDER, äntlingen slipper man det äckliga gummit som flagnar efter en viss tids användning som det var på DFPn/Momon osv. Stark, Snabb och grymt skön ratt. Den har en stabilare FFB och den snurrar och återvänder riktigt snabbt, mycket snabbare än DFPn. Pedalerna i rostfritt stål är riktigt fina, och sköna att köra med. -:ar Växelspaken är rolig men lite "vek", man vågar inte ta i för mycket när man växlar tyvärr för man är rädd att den ska gå sönder Pedalerna sitter lite för nära varandra och dom är alla i samma höjd, skulle gärna se gas pedalen längre ner / bromsen högre upp. Jag har testat ratten i : GTR, GTR 2, Live For Speed, GT Legends, F1 99-02, Richard Burns Rally, Need For Speed Carbon och Gran Turismo 4 för PS2. Det har funkar superbt! Bilder på min ratt finns i mitt galleri. Nu hoppas jag bara att ps3 och nya Gran Turismo stödjer ratten fullt ut, vore dumt om det inte gjorde det! Redigerat av solxe, 13 November 2006 - 14:23. Postad 05 November 2006 - 22:57
Nej fasen heller , det är 3 mm stålplåt precis som ratten , paddlarna har fått nöja sig med 2 mm i samma material , rejäla doningar med andra ord . Pedalerna är bättre än i min SAAB 9-5:a Postad 06 November 2006 - 00:08
Alltså hur kan man INTE gilla att köra med spaken i äkta 6växlingsläge?
Att växla med paddlarna är ju totalt värdelöst i jämförelse. (min åsikt iallafall) Fick ratten den 1:a November, hade den förbokad av en kompis som har eget företag, och detta var fan ett av dom bästa köp jag gjort på länge. Har ingenting att klaga på alltså. Och till er som är rädda att bryta av växelspaken - det lär INTE hända Den har gått varm dom senaste dagarna, då framförallt med GTR2, och givetvis i normalt växelläge, inte sekvens. Att komma på 6:an och snabbt växla ner till 3 eller 2 är ju så underbart smidigt när man kan växla som i en riktig bil, istället för att gå växel för växel. Rekomenderar verkligen alla att köra i det läget. Har man kört vanlig bil bör det iallafall vara en självklarhet då det höjjer realismen avsevärt. Det bästa med Ratten är pedalerna tycker jag, men själva ratten i sig är helt klart den bästa ratten jag testat hur som helst.. Den är värd varenda krona! Fan vilken pryl Postad 06 November 2006 - 22:56
Håller i princip med dig förutom på en punkt. Du snackar om realism med att köra med den 6-växlade spaken. Jag är ingen expert men dom riktig GT-bilarna kör väl knappast med det? Dom kör väl snarare med sekventiell låda där man bara drar spaken framåt och bakåt. och om inte det t.o.m är så att vissa använder sig av paddlar som på en formel1-bil. Så i just GTR/GTR2 föredrar jag att använda paddlarna eller ställa om spaken till sekventiell. I vilket fall så är det en kanonbra ratt och pedalerna är riktigt bra jämfört med det man har haft tidigare. Postad 07 November 2006 - 19:02
Sekventiell låda är det som gäller i GTR2 medans H-låda till GranTurismo och Need for Speed mm
Postad 07 November 2006 - 19:54
Gran Turismo stödjer inte H-låda. Postad 08 November 2006 - 16:12
Ja i dom flesta racebilar kör man nog med sekventiel låda.. Men eftersom dom flesta inte har kört sånna bilar, inklusive mig själv.. Och växlar i vanlig bil hela dagarna så blir det mest realistiska och enligt mig det mest roliga att köra med äkta 6växlingsläge Rallybilar har ju också sekvenväxling för att kunna växla snabbare.. Men jag tycker det är mkt roligare att växla som i en vanlig bil.. Plus att min riktiga bil har 6 växlar plus back, så det är en självklarhet för mig Fast det är ju en smaksak Ang Gran turismo så stöder det INTE sån växling. Bara sekvens. Postad 10 November 2006 - 18:45
Jag tänkte på GranTurismoHD till PS3....har för mig att den ska ha stöd för H-låda
Postad 13 November 2006 - 14:21
Oj sa visst fel, det är som du säger, rostfritt stål är det, inte aluminium Postad 29 November 2006 - 12:10
Aha då är jag med.. Får hoppas det stämmer, och en kopplingsfunktion hade inte varit helt fel heller.. Ett stöd för G25 till Xbox360 är något jag fortfarande hoppas på tills Forza 2 kommer... Postad 17 January 2007 - 11:47
The Logitech G25 Racing Wheel is the finest force-feedback steering wheel available today. The G25 Racing Wheel features stainless steel, aluminum and leather components which highlight the overall quality of this wheel. The G25 costs a bit more than the other wheels available but if you take your sim racing seriously it is well worth it.
Pros Dual-motor force-feedback is strong and precise 3-pedal system includes pneumatic brake and separate clutch Large 11" diameter leather wrapped wheel feels and drives great Supports PC, Playstation 2 and Playstation 3 games Incredible build quality obvious with stainless steel, aluminum and leather components Cons Most expensive of all force-feedback wheels on the market Brake and clutch pedals a little too close together Some users reporting trouble with reverse gear Kan någon bekräfta att den verkligen fungerar med PS3:an? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |