Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Måla TV-bänk

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 October 2006 - 02:32

pgg
  • pgg
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Det är så att jag byggt ihop en TV-bänk i MDF och har nu målat den 2 gånger med en högblank svart färg. Och jag är inte nöjd med resultatet. Man ser fortfarande ojämnheter vid spacklet och antar att man måste slipa en gång till. Men det som stör mig mest är att kanterna på MDFen ser väldigt raggiga ut av nån anledning. Hur löser man det? Ska man slipa det med eller måste man spackla alla kanter eller nått? Jag menar inte sidan av kanterna, utan just kanterna.

Postad 14 October 2006 - 09:40

Unregisteredbad31cdb
  • Unregisteredbad31cdb
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
vad har du för spackel?

du får nog spackla lite till..

Postad 17 October 2006 - 19:47

Monkey Business
  • Monkey Business
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med en målarifirma angående sprutlackering av tv-möbel och enligt dem var kravet på renlighet i lokalen när man målade så stor att dem med flera firmor inte målade i högblankt svart. Vill med detta säga att jag tror att det är väldigt svårt att få ett bra resultat själv, men dock inte omöjligt. UNderarbete är a och o. Han rekomenderade bil-lackerare som oftas gör högblanka saker. Inte heller jätte dyrt dem jag hunnit prata med.

Ang kanterna så är nog spackel och slipning det som gäller, gå gärna ner på så fint sandpapper som du får tag på.

Postad 17 October 2006 - 20:20

mrZed
  • mrZed
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
om jag inte har helt fel så sväller och "reser" sig mdf när man målar, du måste måla med någon grundfärg först , sen slipa med fint papper 150 eller så och sen på med den svarta färgen.
eventuelt kan du slipa med 200+ efter första strykningen.

fast du får nog kämpa med skumplastroller för att få det snyggt.

Postad 17 October 2006 - 20:32

Unregistered624
  • Unregistered624
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jag har gjort en tvbänk i mdf som jag sen målade med svart vattenbaserad lackfärg och resultatet blev riktigt bra. Ytan är nästan spegelblank.

Man måste spackla och slipa alla kanter noga. Jag målade bänken tre gånger (med roller) och slipade med ett fint sandpapper mellan strykningarna. Glöm inte och torka av den noga med en våt/fuktig trasa efter du slipat.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.