man har ju hört mycke om supra kablarna att dom ska va bra o så men ja undrar om hifiklubbens Argon är något o ha och om man ser någon skillnad?
Postad 01 November 2006 - 02:48
man har ju hört mycke om supra kablarna att dom ska va bra o så men ja undrar om hifiklubbens Argon är något o ha och om man ser någon skillnad?
Postad 01 November 2006 - 23:35
Personligen hade jag nog satsat på Supra då argon verkar lite B det är ju trotts allt hifiklubben u know...
Postad 01 November 2006 - 23:40
Postad 10 November 2006 - 12:57
Att guldplätera en HDMI kabel är fullständigt poänglöst i mitt huvud i alla fall.
Är det något jag har missat?
Postad 10 November 2006 - 13:06
HDMI är digital kabel. Varför skulle man satsa på en dyr kabel? Finns ju ingen som helst orsak. Den överför 1:or och 0:or. Det kan ju inte bli fel. Kabeln kan ju inte förvränga en 1 till en 0 eller vise versa.
Att guldplätera en HDMI kabel är fullständigt poänglöst i mitt huvud i alla fall.
Är det något jag har missat?
Min kollega hade problem med att bilden blev brusig och lite små störningar i bakgrunden. Han körde med en hdmi kabel för runt 150 kr för 1 m. Bytte till en audiquest för 850 för 1 m och alla störningar försvann och bilden blev märkbart mindre brusig.
Så visst är där skillnad på hdmi kablar!
Postad 01 December 2006 - 23:28
Postad 05 January 2007 - 01:05
Men med en kort HDMI-kabel borde det inte spela så stor roll, just iom att det är en digital kabel, som inte alls är lika känslig för störningar som en analog kabel är. Skall du köra över lite större längder så är det värt att satsa lite extra på kabel men är det bara någon meter så spelar det inte så stor roll.
Supran är iaf bättre än Argon, om vi bortser från prisfaktorn (vet inte vad argonkabeln kostar)
Postad 05 January 2007 - 21:19
Här kan du läsa lite om HDMI kablar
http://www.component...topic=6093&st=0
Postad 04 August 2007 - 00:22
Har dock testat själv och jämfört Argons "high-end" variant för 498:- (1m) mot en supra hdmi (1m) för samma peng.
Förrutom att Supran var betydligt fulare
Kör själv med en 10m Argon High-End (1198kr) mellan datorn och min tv, helt utan störningar eller liknande, passade även in bättre med en vit kabel längs listen än en blå-grå.
Postad 30 September 2007 - 22:22
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
29 bilder
36 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?